Denon AVR-2307 eller NAD T754?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-2307 eller NAD T754?

Etter 3 feil på en NAD T752 har jeg fått bekjed fra Hifiklubben at jeg får valgfri erstatter til den prisen jeg gav for den gamle, NAD T752. Husker ikke eksakt pris, men noe mellom 5500 og 6500 en plass. Har råd til et lite mellomlegg.

Jeg har sett på hifiklubben.no og funnet Denon AVR-2307 og NAD T754, men er usikker på hvilken jeg skal velge. Det eneste jeg har hørt av Denon er
    PMA-1500R. Vet at NAD leverer store krefter og god lyd.
    Har 4x Dynabel S-12, 1x C-11 og Phobos aktiv sub.

Men altså, jeg trenger hjelp. Til å velge. Kom gjerne med
    for- og motargumenter.

Venter spent...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nå som du er blitt kvitt en forsterker som som ikke holder mål, skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt vurderer å skaffe deg en til av samme type :roll:

Kjøp noe annet, er mitt råd.

Avr-2307 har jeg ikke hørt, men jeg hadde uansett gått for den hvis valget stod mellom den og Nad.

For ordens skyld:
    Jeg er bortimot allergisk mot Nad etter å ha hatt noen trøblete Nad-produkter i hus. I tillegg er de jo ikke akkurat behagelige å hvile øynene på (for å si det mildt)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD receiverne i billigklassen suger lut når det gjelder kvalitet. Hos meg røk to stk T752 og en T753 før jeg ble så møkklei at jeg ga opp hele greiene og kjøpte meg en NAD stereoforsterker i steden. Av en eller annen grunn er NAD stereoproduktene skikkelig robuste, mens surroundproduktene i billigklassen er elendige greier. De tåler svært lite virker det som, samtidig som de har ganske mye egenstøy i forhold til f.eks Denon. I tillegg så låter Denonen vesentlig bedre vil jeg påstå, til ALT, selv om den nok er mer puslete når det gjelder krefter.

Jeg hadde ikke tvilt et sekund. Denon'en gir deg en bedre opplevelse på absolutt alt! Jeg vet hva jeg snakker om etter 3 ødelagte NAD receivere og to Denon receivere uten noen som helst nykker (2106 og 2807) og med bedre lyd og mere funksjonalitet i tillegg

Master serien til NAD derimot.... der snakker vi kvalitet.. om enn i en litt annen prisklasse

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for råd og egenerfaringer

Ps: Valgte NAD. Fordi jeg liker de.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok

Får håpe det går bedre denne gangen da

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en grunn til at alle NAD surround produkter i den billige enden av skalaen kommer ut i V2, V3 osv?

Skulle tro det var en beta software-release _for_testing_purposes_only_ så mye bugs som de har.

Denon sine surroundprodukter mellom 5 og 10-12k har jo fått mye skryt for lydkvalitet og kalibreringsmuligheter, så kanskje det er veien å gå nå? Forforsterkerdelen får skryt, så dersom det er for lite effekt kan du jo fylle på med effektforsterker(e) etterhvert.

DrE

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det er vel en grunn til at alle NAD surround produkter i den billige enden av skalaen kommer ut i V2, V3 osv?

Skulle tro det var en beta software-release _for_testing_purposes_only_ så mye bugs som de har.

Denon sine surroundprodukter mellom 5 og 10-12k har jo fått mye skryt for lydkvalitet og kalibreringsmuligheter, så kanskje det er veien å gå nå? Forforsterkerdelen får skryt, så dersom det er for lite effekt kan du jo fylle på med effektforsterker(e) etterhvert.

DrE
    gå for denon så slipper du masse problemer.hadde selv en 753v2 som måtte på service x antall ganger
    mvh

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke vært i tvil der nei, Denon er veien og gå. Og som DrErling sier er pre delen i de rost opp i skyene så du har garantert noe og bygge videre på viss du føler for mer effekt etter hvert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •