Sammenligning av Sony forsterker/receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sammenligning av Sony forsterker/receiver

Jeg ser at Sony sin integrerte forsterker på 2x100 Watt TA-FA1200ES koster ca. 6000 nkr. Samtidig så koster receiveren STR-DA1200ES 4500 nkr. Storebroren STR-DA5200ES koster 8500 nkr.

Tror dere receiverene selges i større antall og dermed kan selges billigere enn den integrerte. Også vil STR-DA5200ES kunne være konkurransedyktige lydmessig sammenlignet med den integrerte forsterkeren montro.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Jeg ser at Sony sin integrerte forsterker på 2x100 Watt TA-FA1200ES koster ca. 6000 nkr. Samtidig så koster receiveren STR-DA1200ES 4500 nkr. Storebroren STR-DA5200ES koster 8500 nkr.

Tror dere receiverene selges i større antall og dermed kan selges billigere enn den integrerte. Også vil STR-DA5200ES kunne være konkurransedyktige lydmessig sammenlignet med den integrerte forsterkeren montro.
    Jeg tror det er noen lydmessige forskjeller mellom disse to. Den integrerte forsterkeren bruker en S-Master Pro digital forsterker, mens receiverne bruker mer tradisjonelle transistorforsterkere. Digital-deler delen og DA-konverterne er sikkert mye det samme. Jeg tør dog ikke uttale meg om hvilken som er best. Tipper stereo-forsterken. Selv har jeg 5200ES, men bruker ikke forsterker delen i den. Til det har jeg annen effekt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •