Er Denon 1604 kraftig nok til å drive Focal.JMlab Chorus 716 S?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Denon 1604 kraftig nok til å drive Focal.JMlab Chorus 716 S?

Tittelen sier det meste. Jeg har hørt at disse skal være lettdrevne, men vil denne receiveren klare brasene?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørsmålet som passer bedre er om forsterkeren har høy nok kvalitet til å vise høyttaleren sine best sider.

en påkostet stereo integrert på tja 20-30watt hadde kanskje sendt denon surround i skammekroken. uansett hva den er oppgitt til av strøm og watt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at en for svak forsterker vil kunne skade høyttalerne. Det var egentlig det jeg var ute etter å vite. Kan en 1604 skade 716s fordi den ikke er strømsterk nok? Er fullt klar over at en oppgradering av receiver hadde vært på sin plass med 716s, så det ville kun ha vært midlertidig bruk av 1604.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs kor høgt du vil spele det. Ved normalt lyttenivå krevs det ganske lite for å holde kontroll på elementa, men ved fullt pådrag bør forsterkaren ha kraftreserver for å klare å holde jerngrep på elementa. Ein liten receiver vil her miste kontrollen, og dette kan skade høgtaleren.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at disse høyttalerne, som det meste fra Focal er meget lettdrevne. Så lenge du ikke skal hevde deg i ørevrengende volum så skal kreftene holde høyttalerne godt på plass. Jeg er derimot enig med einis, en litt dyrere forsterker kan nok bringe det beste ut av høyttalerne.

Disse chorusene har jeg forøvrig testet og likte dem godt, de fortjener matchende elektronikk prismessig og klangmessig. Jeg tror derimot du vil komme veldig langt og bli vel fornøyd med Denonen, men utover det hadde jeg testet litt nytt etterhvert, mye spennende på markedet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •