Reparasjon av Rotel RX-402

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Reparasjon av Rotel RX-402

Hei!

Har etter min far en Rotel RX-402 integrert receiver. Lys til radiofrekvenser er gåent i tillegg til at jeg tror pre ampen er litt sliten. Det skurrer iallfall veldig når jeg vrir på volumkontrollen - og signalet til høyre og venstre kanal virker som om "fader" litt vekk om man skruer på volumkontrollen.

Vet noen om hva det kan være som er gale med denne?

Vet noen om hvor jeg evt kan får reparert denne/om det er noen som gjør det?

Tror dere det er mulig å få skiftet til vanlige ht terminaler og signalinnganger istedenfor de som var standard på slutten av 70-tallet, eller vil dette bli altfor omfattende?

Setter pris på alle innslag!

Hvis det er mulig kommer jeg til å fikse den opp, er mange gode minner med denne forsterkeren, og hadde vært utrolig stas å få den i god stand igjen!

Bilder:

http://www.hifi-studio.de/hifi-klass...otel_RX402.jpg

http://www.sleepyjoe.de/images/rotel_rx_402.gif

eBay.co.uk: Rotel RX 402 Classic Vintage Receiver / Amplifier, GWO (item 180097921296 end time 25-Mar-07 16:53:19 BST)

Vintage Audio .Com .Au Rotel RX 402

Om det ikker er mulig å få skiften DIN plugger og ht terminaler, er det mulig å få fatt i noen adaptere til dette, noen som vet noe om det?

Tusen takk på forhånd!

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det er potmeteret som må fiksast mtp den lyden du høyrer når du vrir på volumkontrollen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skurringen til volumkontrollen kan antakelig fikses med litt kontaktspray på rett plass. Pærene er det sikkert mulig å skifte selv også. Noen benytter pærer med skrusokkel, og det er jo relativt enkelt. Er nok bedre å se seg om etter overganger, f.eks. hos ELFA -- Elektronikdistributör i norra Europa, men det går an å sette inn både phono inn/utganger og vanlige høyttalerutganger, men du "ødelegger" den litt da;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Jeg er ikke særlig flink på slike ting, og må nok spørre folk om hjelp til dette. Vet dere om steder som gjør slikt?

Er Neby/Dalens Elektronikkservice en kandidat, eller gjør de ikke slikt?

Fant desverre ikke noen adaptere for DIN eller slike ht kabler på linken jakv :cry:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •