Sleep/wake-funksjonen på NAD C272

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sleep/wake-funksjonen på NAD C272

Jeg bruker en Denon AVR 1907 som forforsterker til 2 stk. NAD C272 effektforsterkere som jeg har brokoblet og som igjen driver et par nyinnkjøpte Cerwin-Vega CLS 215 :twisted: , men får ikke sleep/wake funksjonen til å virke på NAD'ene.

Jeg har satt bryterne bak på begge på "sleep/wake", og har koblet på "variabel in" med input select i riktig posisjon og "input level" midtstilt. Jeg har koblet høyre og venstre "pre-out" fra AVR 1907 til "left variabel inn" på hver av NAD'ene. Videre har jeg satt både "bridge mode" og "soft clipping" i "on" og "12 V trigger" i "off".

Det lyser ikke i lampa til "sleep/wake" på forsiden når den er i dvale-modus - og det er vel riktig - det er bare et rødt lys over power knappen. Når jeg da skrur på AVR 1907 og den skal sende signaler som jeg trodde skulle vekke NAD'ene så skjer det ikke noe - det lyser ikke i dioden for sleep/wake på forsiden og de "våkner" ikke. Hva gjør jeg feil - eller er det noe feil med NAD'ene. Kjøpte de av 2 forskjellige personer så det ville være rart om det var samme feilen med begge.

Når jeg skrur de på med "power on" på forsiden så lyser det grønt i "switch" og "soft clipping" også lyser det gult i "bridge mode"

Virker sleep/wake bare når det er koblet til "fixed in" eller liknende som jeg ikke har fått med meg?

Hilsen Bjørn
    (nybegynner)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg ser i manualen her http://207.228.230.231/manual/NAD-C272manual.pdf så skal det ikke ha betydning hvilken inngang du benytter. Men det kan hende at du må ha litt mer signal inn når du går gjennom "Variable in" dersom føleren ligger etter potmeteret. Har du prøvd å koble til "Fixed" inngangen?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve det i tillegg til å prøve med "input level" på max der den er koblet nå.
    Takk - hilsen Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av alternativene virket - hverken "variable in" på max eller "fixed in" - skrudde opp volum på forforsterkeren så mye jeg turte også...

Noen der ute som har noe tips?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •