Abrahamsen v.s Hegel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Abrahamsen v.s Hegel

skal bytte ut nåværende komponenter etterhvert.Og da står det vel mellom overnevnte systemer...Er det noen her inne som kan synse og mene litt om dette for og imot osv...Noen som spiller på v serie pr i dag...om noen har fått noe enda derifra vet ikke jeg men...

Det er i så måte snakk om forforsterker og effekttrinn på begge settene.

Abrahamsen er vel rimeligst etter hve jeg kan se..Formeg er dette snakk om store innhogg økonomisk,som vil gå på bekostning av ferier ol.så det blir ikkeno innpulskjøp uansett----Valgt anlegg skal spille med Klipsch rf82 i stero...:-D Hilsen Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet iallefall at Flops her på forumet har Abrahamsen V1.0 og V2.0 og kjører med Rf 82 og er meget fornøyd med lyden. Tror han har lagt inn innlegg med tittel "Abrahamsen V1.0 og 2.0 i hus" så hvis du søker så kanskje du finner?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor for og effekt? Hegel H200 går jo for å være en knall integrert. har hørt den sammen med klipsh og det spilte sjefsbra. tror ikke det rimeligste for og effekttrinnet til hegel er veldig mye bedre. effektforsterkeren er dessuten litt svakere enn H200. (160 vs 200). Blir ikke den typiske abrahamsen lyden litt slapp i mellom og diskant omerådet for klipsh?

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt synsing fra meg...hvis Abrahamsen lyder som som Per Abrahamsen`s tidligere produkt (Electrocompaniet) så lyder nok Hegel og Abrahamsen ganske forskjellig.
    Hegel: nøytral,stram,hurtig...korrekt?
    Abrahamsen: varm,mørk,tilgivende...farget?..(gitt at det lyder el.comp.)
    Har hørt RF82 i andre kombinasjoner og for meg ville nok Abrahamsen vært det riktige valget.
    Smak og behag!

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt en del på tidligere Klipch med EC anlegg med 180w monoblokker,og det lyder sjefsbra...liker litt den vame lyden...uansett,kjøper bare en gang i dette prisleiet..men tror dere det kan være mulig å deponere på H200 hos hificenterkjeden...for å teste i stua tro..HsK har jo ikke mine Klipch...

Må stikke innpom å se på Hegel h 200!!

Hvorfor vil jeg ev ha for og effekt?? syntes det er litt mer hifi preg over det,oå kan en ev bygge ut med mer effekt,om man ønsker senere..

Supert forum å komme til som fersking i gamet...dere er meget hjelpsomme!!:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du likte lyden av aw180 (har selv eid de) så liker du nok lyden av Abrahamsen. Lån en H200 hjem og prøv, du blir sikkert imponert spesielt når du guffer på, men husk at du gjerne skal ha en lydsignatur du skal leve med i årevis. Det er lett å bli bitt av "oppgraderingsspøkelset" hvis man ikke er helt fornøyd etter en stund!

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Etter en tur på Elkjøp i dag,og har da "tatt litt"på Abrahamsen produkter,samt spillt med noen MISSION høyttalere...de vrengte seg utrolig fort må jeg si:twisted: ,jo anlegget har fin lyd det,MEN...gullknottene er jo **** så slarkete,ikke noe problem iflg selgern på E.kjøp,du "skal da ikke ta på de hele tiden":???: :???: :twisted:

Skulle tro at utstyr av en sånn kvalitet var noe mer kontant i knottene enn som så..til referanse på knottene var Yamaha recivern ved siden sv av langt bedre hva slark angår!!

Er av typen som irriterer meg grønn over sånt,derfor er nok Abrahamsen utelukket for min del....

Da står jeg igjen med Hegel ,Rotel,og ev Parasound---har ikke tittet på det enda--

Kansje Elektrokomp..prelude line kan være noe...er lyden som classic tro??

Kommer fisst i sort etterhvert og ,iflg ELTEK

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke vurdere Primare? Jeg tok nettop et sånt valg som du er igjennom nå og var gjennom en god test-runde. Jeg endte opp med primare pre-30 tilslutt og da hadde jeg vert igjennom dype lytterunder med bla. Krell kav400i, Hegel h200, Densen b200 mfl. og i mine ører var det ingen tvil... Denne kombinerer jeg med Midgard Oberon 6.1. og det låter kjempebra!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare er bra ja...meget bra lyd og mesterlig design!

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig i dag fått mine 2 Abrahamsen V4.0 effektforsterkere og jeg er kjempefornøyd. Kvalitetsfølelsen er kjempe på V4.0, og jeg kan love at det ikke er en eneste slarkete knott eller knapp på de. Førsteinntrykket av lyden er jeg kjempefornøyd med, men har kun fått lyttet i ca 1 time og da var de enda kalde og uinnspillt. Jeg har en på hver front og kjører dem i mono/bridged så hver av dem yter ca 200 watt i 8 ohm. Ingen forvrengning. Mer info og bilder dukker snart opp på min hjemmekino profil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

visst jeg ikke tar helt feil nå,så er det vel ikke skrukotter på effektforsterkeren heller....:???: Men på cd og pre hos el kjøp i går snakker vi om 1-2mm slark sideveis(horisontalt/vertikalt)..Så skal jo knottene vris på og ikke bikkes på da..men allikevel,utstyret er såpass kostbart at når elkjøp"proffen"forteller meg at knappene ikke trenger å brukes grunnet fjernkontroll som medfølger så blir det rett og slett for dumt.

Dette er synd da jeg likte lydbilde (gmlE.C) veldig godt.

E.C blir for dyrt for meg gitt..Hvis ikke Prelude line med 100w forsterkerdel låter som classicline i lydbilde vel og merke..Men jeg har god tid,så på en fiffig cd spiller fra VINCENT--rør cd spiller hos eltek..denne så jo kjempefin ut.

Primare blir med i vurderingen,kontante knotter,meget fin finish...har ikke kommet til lyd test der enda..Men skal igjennom!!

Må skryte litt av Johan på Hificenterkjeden på Lillestrøm,hyggelig fyr,imøtekommen,og har god tid til meg som kunde....noe jeg setter pris på,dette til tross for at jeg gikk for Klipsch høyttalere istedenfor hans sa 1550..Han smilte å sa:fint at du valgte noe du ble fornøyd med ,er det ellers noe jeg kan gjøre for deg,så si ifra!!!!!!!!!!Goservice!!!:-D :-D

Mvh Espen Saatvedt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Har endelig i dag fått mine 2 Abrahamsen V4.0 effektforsterkere og jeg er kjempefornøyd. Kvalitetsfølelsen er kjempe på V4.0, og jeg kan love at det ikke er en eneste slarkete knott eller knapp på de. Førsteinntrykket av lyden er jeg kjempefornøyd med, men har kun fått lyttet i ca 1 time og da var de enda kalde og uinnspillt. Jeg har en på hver front og kjører dem i mono/bridged så hver av dem yter ca 200 watt i 8 ohm. Ingen forvrengning. Mer info og bilder dukker snart opp på min hjemmekino profil.
    De yter 2*280 watt i 8 ohm ved brokobling:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ixos 76!

Du bør absolutt prøve Hegel H200 før du tar en avgjørelse. Jeg har slik som driver par B&W 703. I mine ører låter det svært korrekt. Mengder av detaljer, sjeldent ren og klar mellomtone, stram og kontrollert bassgjengivelse, bredt og dypt stereoperspektiv og eksplosiv dynamikk. Signalkilden er Hegel CDP4A mk2.
    Jeg har en følelse av at med dine Klipsch vil det fungere perfekt med H200.
    Jeg ser at du har lyst på separat forforsterker/effekttrinn fordi det virker mest "hifi-korrekt". Min oppfatning er at det er like bra å legge nok penger i en skikkelig integrert. Vær klar over at jo mer du splitter opp et anlegg i flere komponenter, desto vanskeligere er det å få det til å låte skikkelig.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarymary
    De yter 2*280 watt i 8 ohm ved brokobling:-D
    Ok 280 watt men det er 1*280 watt per forsterker vel?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm..
    Har Abrahamsen blitt "slarkete" på sine gamle dager?
    Hørt prelude serien til EC og den er enda mere klinisk i sin fremtoning.
    Fare for at det kan bli vel lyst på Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke kommet over slarken i knottene til Per....:twisted: Synd,hadde virkelig lyst på dette oppsettet,prøvespilt med Hegel H200 på SA Ranger i går,spillte bra,om det gir utslag i min favør med klipsch må prøves...min oppfatning av lyd i sa er at gir litt lite trøkk,men for all del flott lyd..Mwen falgtealtså klipsch fremfor sa for et par uker siden..

Jo må prøve med klipsch og hegel..Primare ser skikkelig ut det og for all del

faens valgmuligheter Dette er ikke lett gitt.

Ender opp med å prøvespille med Hegel h200,primare i samme prisklasse,og da Rotel...Er det tilfelle at det forsvinner mye detaljer i Rotel...effekttrinn som er aktuellt der er 1080 2x200w i 8 ohm,og ev 1070 pre amp.

Men jeg har harmann som jobber her nå,og har ikke dårlig tid til å finne ny"arbeidskraft"

Go Påske folkens!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •