Direct? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23

Tråd: Direct?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Optiske kabler er ikke noe særlig utsatt for støy for å si det slik. Det fungerer også som galvanisk skille mellom komponenter i anlegget.

Coax er mer utsatt for støy, og en er mer avhengig av gode termineringer og skjerming.

Det er mange meninger om dette, men jeg anbefaler optisk kabel til digitale overføringer.
    Nå blir jeg litt forvirret...
    1. Galvanisk skille mellom komponentene? Optisk overfører vel bare lyd og da må man bruke en bilde kabel også. Da er man vel like langt..?... I tillegg har man jo koblet komponentene sammen til strøm nettet med to faser....

2.Konvertering av signal uten tap? Er det mulig? Coax er mer utsatt for støy er jeg enig i men at termineringen er viktigere på coax trodde jeg ikke. Dette må jo være mye viktigere på Optisk(toslink).

Eller?:???:

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    jeg tar det som en selvfølge at DAC`en i cdspilleren som er ment til musikk er bedre enn den som er i reciveren som har alle mulige andre ting til film etc..
    hvertfall når cdspilleren er over 1/2 prisen av reciveren..
    DAC'en i min receiver er mange ganger bedre enn den i DVD-spilleren min. Såpass bra at den er bra nok for meg, så dermed behøver jeg ikke putte noen penger i en dedikert CD-spiller.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Locco
    Nå blir jeg litt forvirret...
    1. Galvanisk skille mellom komponentene? Optisk overfører vel bare lyd og da må man bruke en bilde kabel også. Da er man vel like langt..?... I tillegg har man jo koblet komponentene sammen til strøm nettet med to faser....

2.Konvertering av signal uten tap? Er det mulig? Coax er mer utsatt for støy er jeg enig i men at termineringen er viktigere på coax trodde jeg ikke. Dette må jo være mye viktigere på Optisk(toslink).

Eller?:???:
    1. Poenget er at en unngår at jordingsfeil eller annen støy følger signalet til DAC. Du har et poeng i dette med bildeoverføring, men hvis du kun hører på musikk da?

2. Det er ikke snakk om noen konvertering av signalet. Strøm/ikke strøm blir til lys/ikke lys i samme takt. Svært billige komponenter klarer dette uten at signalet blir noe forskjellig fra utgangspunktet. Når et signal må prosesseres på noen måte blir det vanskeligere, feks ved bytte av protokoll.

Optiske overføringer skjer på en bestemt frekvens, og strølys med en annen frekvens vil ikke påvirke signalet på noen måte.

Med coax vil en derimot måtte ha gode overføringer med gode kontaktflater. En kontakt i dårlig støpejern belagt med gull vil feks hovedsaklig lede strøm i overflaten. Dessuten bør også termineringene beskytte mot innstrålt støy.

Både coax og optisk fungerer meget bra, og en behøver ikke dyre kabler heller, men min mening er at optisk er det tryggeste. Sannsynligvis hører jeg ikke forskjell.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •