Stereo=>Surround - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    2x115W in 8W < 0.1 % distortion
    Frequency range DC-100 kHz + 1dB
    Input impedance 50 kohms
    900VA custom made, special core transformer
    120.000 mF of custom made RIFA capacitors with extreme low ESR.
    32A current capacity
    J-FET Single ended coupled input stage
    High power MOSFET output devices
    Dimensions 430Wx435Dx120H (mm)
    Weight 18 KG

Dette skulle vel holde av info. Den er vel rimelig kraftig denne her,høytalerne jeg har er relativt lettdrevne.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x 115W i 8ohm sier ikke så fryktelig mye. Er dette peak-effekt eller kontinuerlig effekt (eller gir den voldsomme trafoen på 900VA så mye kraft å ta av at det ikke er noen forskjell?! )

Ser uansett ut til å være bra saker, så jeg vil vel forsøke meg med å si at spesifikasjonene på en surroundreceiver ihvertfall bør ha oppgitt 2x110W kontinuerlig i stereo, en trafo på minimum 500VA, og dynamisk effekt på minst 110W for alle kanaler.

Dette blir selvfølgelig grove anslag, men tror du må ha noe sånt for at de andre kanalene skal kunne fylle ut lydbildet rundt frontene sånn noenlunde.

Harman Kardon (f.eks. AVR 7200), Rotel (f.eks. RSX-1055) og NAD (f.eks T763) har ihvertfall noen alternativer. Ellers ville jeg kanskje tittet på Yamaha-modellene med romkorreksjon (RX-V1400RDS og RX-V2400RDS). Det bør kunne hjelpe litt hvis det er vanskelig å finne noenlunde voice-match mellom Amplifix-forsterkeren og surroundreceiveren. Dyrere Denon er heller ikke å forakte.

Tror du finner det du trenger under din antydede makspris (10000).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gub
    Jeg har et par Phonar P40(ca.15000,-)
    Har nå endelig fått tittet på disse på den angitte websiden, og med bass ned mot 25Hz på det kraftverket du har av en stereoforsterker, så ville jeg absolutt nedprioritert subwoofer hvis du skal gjøre en gradvis oppgradering til surround. Tipper høyttaler/forsterker-kombinasjonen din gir nok av både kontroll og volum i bassen.

Men du skal ikke utelukke en subwoofer på sikt. 40 kvadratmeter er et relativt stort rom, så jeg ville vurdert om det er hensiktsmessig å for eksempel utvide med en subwoofer på bakveggen i rommet for å skape et mer uniformt lydfelt.
    I ditt oppsett (med så bassterke fronthøyttalere) ville jeg fortsatt kjørt med frontene satt til "large", kjørt LFE-signalene over i frontene og knyttet subwooferen til pre-out fra frontene (samme signal som går til stereoforsterkeren), for deretter å tune delefrekvens og nivå på subwooferen for å matche bassen i frontene. Grunnen til dette er at kombinasjonen av dine bassterke fronter og subwooferen bak da vil ha potensial til å fylle hele rommet med et jevnt bassfelt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •