Nad C372

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Nad C372

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad C372

Hei jeg lurer på en ting angående sikringer og den slags.

Jeg spilte kanskje forsterkeren litt hardt her om dagen.. men iallefall nå så funker ikke den ene kanalen på forsterkeren.. må koble begge mine CV v12-f på samme kanal, noe som jeg ikke liker så godt.. Det jeg lurer på er hva som kan være galt, og eventuelt hva det koste å sende på rep ?

Det er svak lyd når jeg muter den høytaleren som er på den gode kanalen.. så vidt det er lyd fra den på dårlige kanalen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-sether

Jeg spilte kanskje forsterkeren litt hardt her om dagen.. men iallefall nå så funker ikke den ene kanalen på forsterkeren.. må koble begge mine CV v12-f på samme kanal, noe som jeg ikke liker så godt.. Det jeg lurer på er hva som kan være galt, og eventuelt hva det koste å sende på rep ?

Det er svak lyd når jeg muter den høytaleren som er på den gode kanalen.. så vidt det er lyd fra den på dårlige kanalen..

Hej,

NAD c372 har preout/main-in bøjler, prøv lige at slukke for din forstærker og tag disse bøjler ud og sæt dem i et par gange, og prøv at koble softclipping til og fra et par gange. og nu kommer det store spørgsmål, du har vel ikke kommet til at stille på balancen på din forstærker så den kun skal spille i den ene kanal.

Det med preout/main-in har før løst dette problem for en person jeg snakkede med.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om, jeg tror ikke det er en sikring da jeg kan forstå at du svagt kunne høre lyd i kanalen, og er det en sikring så tror jeg ikke der kommer noget somhelst igennem af lyd, så er der totalt afbrudt.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd dette, koblet ut main-in å preout bøylene.. mange ganger, switchet softclipping osv.. men fortsatt ingenting.. Det som skjer er at når jeg kobler balansen over til den kanalen som ikke funker, å legger øret inntill diskanten, så hører jeg sangen, svakt. Hva kan ha skjedd ? er dette noe småtteri eller er det en stor ting ? dyrt å reparere osv? jeg vil vite hva dere tror, og hva dere anbefaler at jeg kan gjøre.. Blir irritert av dette.. : / *fortvilet*

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kan jo starte med å ikke kjøre begge HT på samme kanal. Tviler på om Nad`n klarer det om du drar på litt. Blir dobbelt så dyrt om den andre kanalen tar kvelden også. Hvis ikke sikringen har gått, så er det nok utgangen du har tatt livet av.
    Lever den på rep du.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva vill noe sånt koste..? prisoverslag gutta ?

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1500?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva vill noe sånt koste..? prisoverslag gutta ?
    Ring HFK og hør. Tipper rundt 1000 lappen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.. noen repp plasser jeg bør styre unna, og noen jeg bør satse på ? rundt trondheims området bare det beste er godt nok.. vil ikke ta noen sjangser med forsterkeren.. likere å legge i et par hundrelapper ekstra synes jeg

takk for alle svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •