Hjelp! hva trenger jeg av forsterker/surround kraft?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! hva trenger jeg av forsterker/surround kraft?

Har i dag Denon AV2807 som funker meget bra med mine 9 år gamle energy høyttalere. Men har nå solgt en leilighet og skal inn i ny hvor jeg får eget rom til min kinohobby. Startet ny innkjøpsrunde med B&W LCR60 S3 Senterhøyttaler.

Vurderer videre å kjøpe inn DM603 S3 samt B&W DS6 S3 Bakhøyttalere.

Hva trenger jeg da av kraft? Ny receiver eller effektforsterker??

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Effektforsterker! Forforsterkerdelen i recieveren din er veldig, veldig god, og å få tilstrekkelig effekt til de høyttalernde der blir uforholdsmessig dyrt om du ska ta det bare med en reciever. Dessuten trenger vi ikke vente lenger enn til høsten før alt av HD-formater lar seg kjøre gjennom de nye recieverne, så å blakke seg på dyr reciever akkurat nå er vel uansett ikke det smarteste trekket.

En god effektforsterker har man imidlertid alltid bruk for Nå har jeg ikke så skrekkelig med erfaring med akkurat dehøyttalerne, men testet dem i sin tid, og for min del var konklusjonen klar. De høyttalerne må ha minimum 100 ekte watt, helst dobbelt så mye og vel så det får å våkne til live. Med 3803 som vi testet på først den gangen var det helt håpløst dårlig, og forsterkeren låt stresset fra første tone. Først med en effektforsterker på 2x150watt mener jeg å huske det var løsnet det litt mer. Fremdeles var det åpenbart mer og gå på, og høyttalerne var og er fremdeles noe av det mer kjedelige jeg kan tenke meg...
    Nuvel, akkurat det blir veldig smakssak, men poenget er at innkjøp av dem er som jeg ser det meningsløst uten at man har skikkelig med effekt å kaste på dem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •