God stereolyd på surroundoppsett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    7ch stereo er forferdelig dårlig.

Jeg har et spørsmål - hvor mye dårligere blir lydkvaliteten igjennom pre out fra en receiver som min, yamaha RX-V 2500 enn en 2ch forforsterker i samme prisklasse, sett at man har en effektforsterker som i det minste matcher høyttalerne?
    Skal ikke svare for den receiveren, men det er et par ting som må klarlegges først.

Bruker du CD spiller eller DVD spiller? Bruker du digital eller analog overføring til receiver. Blir signalet digitalt behandlet inne i receiveren om du kjører analogt inn?

Om jeg ikke husker feil koster 2700 rundt 15000?, og hiver du på en DVD spiller til 2000,- og kjører digitalt vil jeg tro du kan få bedre lyd ut fra en CD/forsterkerkombo til 10-12000.

Har selv en receiver som kostet rundt 10k, da den var ny, og en DVD spiller som kostet ca. 1500. Dette produserer ikke så god lyd som jeg får med dedikert CD spiller, forforsterker og effektforsterker til omtrent samme pris.
    Og, resultat med/uten effektforsterker til receiveren er mye det samme, bortsettfra når jeg spiller høyt. Får da, naturlig nok, litt bedre kontroll med en effektforsterker. Også i surround, da jeg avlaster receiveren.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kan utdype litt. Jeg bruker nå digital overføring fra HTPC, og vil etterhvert kjøpe en dedikert CD-spiller som vil i det minste være såpass at den har bedre DA/C enn RX-V2500'en.. Romkorreksjon kjøres vel også i 2ch stereo. edit*

Uansett tenkte jeg på forforsterkeren som farger lyden fra eller til ved pre-out i forhold til en like kostbar 2ch forforsterker, hvor jeg da ville gått utifra at en receiver i alle fall ikke kunne ha spesielt gode egenskaper vedrørende dette. Jeg kommer til å kjøpe en 2ch effektforsterker og senere teste ut med en 2ch forforsterker og se hvilke resultater jeg kan oppnå. Poenget med å beholde receiveren er fordi den har audiodelay og DA-kovertering, noe man ikke finner i 2ch forforsterkere.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første skikkelige løft i stereo-sammenheng var en dedikert cd-spiller. Kjøpte en god gammel Tandberg 4025 til 2200,- og den låt veldig bra i forhold til en standard DVD-spiller. Neste løftet var når Flageborg var på besøk og hjalp meg med plassering av høyttalerne.
    Det neste skrittet var da målinger og demping av rommet. Låter herlig der oppe nå.

Neste (hemmelige) skrittet skal jeg skrive litt om senere. Involverer noe rør og greier

Når det gjelder cd-spillere, så hadde jeg en skikkelig test med Tandbergen, en Xindak Muse Deluxe, en gammel Denon og et drivverk/DAC sett fra Teac.
    Denoen kuttet vi ut etter 2 låter, mistet masse informasjon selv med en ekstern DAC. Xindak'en kom klart best ut av de 2 andre integrerte, og faktisk bedre ut enn Teac drivverket da jeg testet mot Teac DACen. Jeg beholder Teac-settet, da jeg ikke kan ta meg råd til både Xindaken og Teac DACen.

Litt reklame hvis det er lov? Har derfor en Xindak Muse Deluxe til salgs for 4000,-. Spiller nesten på høyde med Teac-settet til 23.500,- men mangler litt klang og varme etter min smak.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Dolby Pro LogicII en ganske grei innstilling for cd lytting?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Er ikke Dolby Pro LogicII en ganske grei innstilling for cd lytting?
    Nei.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kremfjes
    Hei,

Hjemmekinoen min pr idag: AVforum.no - kremfjes's hjemmekino

Jeg er meget godt fornøyd med surroundlyden. Både på spill, film, og musikkdvd med 5.1 lyd låter det veldig bra. Problemet er at alle stereo-kilder låter for dårlig. Både fra cd, dvd, digital overføring, analog overføring, pure direct osv... Har hørt fronthøyttalerene mine i rene stereo-oppsett, og vet jo at de skal kunne levere veldig bra her.

Hvordan vil dere anbefale at jeg oppgraderer oppsettet for å få bra stereolyd? Har lurt på å kjøpe en skikkelig surround-reciever (feks Denon 2807 eller 3808 som det ryktes skal komme ila året). Men noen her på forumet sier at stereolyd på surroundreciever låter "elendig" uansett om man bruker bypass/passthrough, pure direct osv, så jeg er litt skeptisk til om dette vil ha så stor effekt på stereolyden som jeg skulle ønske..

Kan jeg kjøpe en skikkelig 2-kanals effektforsterker og bruke passthrough på frontene? Vil det hjelpe?

Eller en integrert stereo-forsterker med stereo-kildene koblet direkte til denne, og passthrough fra surroundrecieveren for surroundbruk?

Er litt grønn på dette, og er lite keen på å ha to forskjellige oppsett for surround og stereo. Så jeg setter stor pris på all hjelp
    Satt med samme problem som deg inntil nylig, men etter mange glupe idèer og lettslaktet konto er løsningen på plass.
    Jeg lette i ukesvis etter en integrert forsterker eller forforsterker med prosessorinngang, men på bruktmarkedet dukket intet spennende opp, og av nytt utstyr var det slette saker. Enten var det for dyrt, for stygt, for kjedelig eller ikke å få tak i. Flaks jeg ikke er kresen Nå finnes et integrert alternativ i Hegel H200,for dyr for min del og ikke helmaks til Klipsch. Deretter vurderte jeg Abrahamsens nye forforsterker V3.0, er vel på markedet snart, men ja, mer om hvorfor det ikke ble den senere.
    Liste over forforsterkere og integrerte med prosessorinngang eller tilsvarende funskjonalitet finner du på audiophile.no .

Hvor jeg endte opp var resultat av en liten serie tilfeldigheter, Electrocompaniet ECI-3 fikk jeg sammen med et sett Nordost Black Knight for 6000, så da klinte jeg til! Nei, den har ikke noen prosessorinngang, men volumet lar seg enkelt justere til akkurat DER, det punktet hvor man har justert den i forhold til reciveren, og det funker aldeles strålende. Preout fra recivere går til en av de mange inngangene på ECI-3, så for film er d da bare å velge riktig kilde på ECI-3 og justere volumet. Abrahamsen V3.0 ville i første omgang blitt en enklere løsning, men jeg akter å bygge ut med effektforsterker fra Electrocompaniet og bi-ampe, så da ble det ECI-3.
    Har ofret en liten smule funksjonalitet, men nå har jeg i praksis et separat steroanlegg, hvor hjemmekinoen ganske enkelt har hengt seg på litt og låner forsterkeren når jeg snurrer film.

CD-spilleren fant jeg på hifisentralen. Har lest alt jeg har funnet på forumet og nettet ellers om Jungson Moon Harbour, så når jeg fant den ufattelig lekre lux-utgaven til 4000 klarte jeg ikke dy meg...

Den kobles til ECI-3 med balanserte kabler fra Klotz, så jeg har separate signalveier for CD og DVD hele veien frem til effektdelen i ECI-3 som drifter frontene.
    Og nettopp det mener jeg er det store trikset. Jeg koblet til CD-spilleren på recieveren, da med PA2400 som effektforsterker, og bra som det ble, var det lysår fra lyden ECI-3 serverte. Ja, den har ikke engang halve effekten eller strømstyrken, men for mine Klipsch RF-3 holder det i søkk og kav. Så ja, en dugende CD-spiller vil hjelpe stort i forhold til en DVD-spiller, og man skal ha mektig bra reciver for å matche ECI-3 som forforsterker!

Romkorreksjon har jeg lite erfaring med, og det kan godt være det er alfa og omega i enkelte rom eller oppsett, men jeg føler jeg har kommet svært langt med min løsning. Stereolyden sitter som et skudd, på gode innspillinger sitter jeg "i" lydbildet, trommevirvler flyr forbi og dynamikken er på et helt annet nivå enn tidligere. Samtidig er hjemmekinoen noen få knapper unna, og det ekstra leddet i signalkjeden som der har oppstått oppleves ikke som noen svakhet, ECI-3 tilfører litt varme som bare er kos
    Mangler noen db på maksnivået nå i forhold til hva som var mulig med PA2400, men det er strengt tatt bare av akademisk interesse.

Subwooferen fikk også ny rolle, som fort blir nødvendig om man skal ha subwooferen med på både CD og DVD i et slikt "kombi-system". Løsningen min ble å tappe signalet fra pre-out på ECI-3 og kjøre signalet rett i subforsterkeren. Den ble så flyttet til bak ene fronthøyttalerne, som nå er grundig omplassert, så nå låter den mer integrert og detaljert enn noensinne, så har man dugende subwoofer er det ingen grunn til å ikke beholde den som en del av stereodelen av systemet. For recieverens del betyr det at den tror jeg ikke har noen subwoofer, bare "large" fronter, men nå som alt er justert og kalibrert etter alle kunstens regler, har filmlyden ikke lidd noen nød, snarere tvert om!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du synes låter best er det beste alternativet.
    For høytalere med dårlig stereoperspektiv eller dårlig plasserte høytalere vil nok en slik surroundmodus kunne heve lytteopplevelsen.

Har du derimot et skikkelig stereoperspektiv så merker man fort at alt annet er bare humbug i forhold til å kjøre stereo i ren stereo.

Så med andre ord: Du kan som flageborg sier oppnå utrolig mye med riktig plassering.
    For eksempel et mye bedre stereoperspektiv, selv med rimelige høytalere. Dette vil for meg også være første prioritet. Når du merker at noe ikke er helt som det skal i lyden, vil ikke elektronikk klare å trylle bort dette dessverre.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon PMA 1500AE (med prossesorinngang) og synes det gav et betydelig løft i stereo i forhold til min Yamaha RXV 1400- reciever koblet til diverse effekttrinn. Ble aldri samme klarheten/detaljnivået med kun effektforsterker og reciever. For å si det enkelt så kan du ikke få igjen med en effektforsterker det recieveren allerde har gjort at du mister i oppløsning osv.

Så jeg ville absolutt anbefale en integrert forsterker med prossesorinngang eller en passiv forforsterker+effektforsterker (eller evt. en integrert forsterker som du har kalibrert til et fast nivå ved filmavspilling, men det synes jeg høres mer tungvint ut en kun å trykke på en knapp som du kan gjøre på de med prossesorinngang).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Så jeg ville absolutt anbefale en integrert forsterker med prossesorinngang eller en passiv forforsterker+effektforsterker (eller evt. en integrert forsterker som du har kalibrert til et fast nivå ved filmavspilling, men det synes jeg høres mer tungvint ut en kun å trykke på en knapp som du kan gjøre på de med prossesorinngang).
    Joda, min løsning er et hår mer tungvint enn en prosessorinngang, men nå skal det sies at denne justeringen tar kanskje fem sekunder, og ihvertfall for min egen del er nå stereo førsteprioritet, så da får heller hjemmekinoen tåle et lite kompromiss. Min løsning(som om jeg er den første som har gjort det på denne måten) gir en imidlertid friheten til å velge nær sagt hvilken som helst forforsterker eller intergrert forsterker, så man er ikke bundet til å velge en forsterker med prosessorinngang, men man må tåle eg strengt tatt knøttebittliten ubekvemlighet.

Et annet alternativ kan være effektforsterker med både balansert og ubalansert inngang. Finnes en del forsterker( f.eks. Pass Labs) som ikke har noen manuell bryter for å velge hvilken inngang man bruker. Dermed kan man f.eks. til de ubalanserte tilblingene henge på hjemmekinoen sin, og på de balanserte kan man koble til stereoanlegget. Alt man da trenger å gjøre er å huske å skru av den preampen som ikke er i bruk.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Joda, min løsning er et hår mer tungvint enn en prosessorinngang, men nå skal det sies at denne justeringen tar kanskje fem sekunder, og ihvertfall for min egen del er nå stereo førsteprioritet, så da får heller hjemmekinoen tåle et lite kompromiss. Min løsning(som om jeg er den første som har gjort det på denne måten) gir en imidlertid friheten til å velge nær sagt hvilken som helst forforsterker eller intergrert forsterker, så man er ikke bundet til å velge en forsterker med prosessorinngang, men man må tåle eg strengt tatt knøttebittliten ubekvemlighet.
    Joda, enig i at det ikke er store jobben, men er man lat så er man lat

Fordelen med din løsning er jo selvsagt som du sier at utvalget er uhyre mye større, og man kan gjøre mange kupp på bruktmarkedet.

Når det er sagt så er jeg veldig fornøyd med min Denon, og sånn jeg ser det kan man spare mye penger (!) på en slik delt løsning. Man kan kjøpe billigere reciever etterhvert som de får stadig flere funksjoner og så har man hele veien en god stereoforsterker i bunnen som effektforsterker til frontene..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en passiv forforsterker med tre innganger, og når jeg skal bruke lyd fra receiveren er det bare å skru til max, så går signalet fra receiveren rett gjennom, og så fungerer den greit som pre til CD og vinyl ellers også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også en slik løsning som kakehode. Setter volumet på den integrerte til et fast punkt når den skal brukes i surround. For å få lik volumstyrke på høyttalerne, bruker jeg auto oppsettet til receiveren. Synes det er en fordel med en slik løsning at den integrerte har digitalt volumdisplay, slik at man kan sette den på et nøyaktig punkt hver gang.

En utfordring jeg har er hvordan jeg skal få med subben til musikk. Til nå har jeg uansett ikke klart å integrere subben tilfredstillende til musikk, men vet ikke sikkert hvordan jeg skulle få den med hvis jeg ville prøve det mer.
    Subben er koblet til LFE i receiveren. Har lurt på om jeg kunne også koble den med høyttaler kabler til den integrerte. Noen som vet hva som skjer med en slik kobling når den integrerte og receiveren også er koblet sammen? Kan det by på problemer? En annen utfordring er at jeg må sikkert bruke andre innstillinger til subben når den er koblet til den integrerte.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Nei.
    Couldn't agree more!

Surround effekter er vel og bra på DVD filmer og TV titting, men det er fy fy på ren stereo lytting.

Når det er sagt så synes jeg "pure direct" ikke er helt god og jeg foretrekker "Stereo" eller "straight" på min Yamaha RX-V659.
    Til nød, og bare til nød, kan jeg bruke "enhanced" for å få mere klang og fylde på en eldre CD med litt kompakt lydbilde (gamle Elton John plater fra begynnelsen av 70 tallet som er å finne på CD - ikke SACd selvfølgelig)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg bruker også en slik løsning som kakehode. Setter volumet på den integrerte til et fast punkt når den skal brukes i surround. For å få lik volumstyrke på høyttalerne, bruker jeg auto oppsettet til receiveren. Synes det er en fordel med en slik løsning at den integrerte har digitalt volumdisplay, slik at man kan sette den på et nøyaktig punkt hver gang.

En utfordring jeg har er hvordan jeg skal få med subben til musikk. Til nå har jeg uansett ikke klart å integrere subben tilfredstillende til musikk, men vet ikke sikkert hvordan jeg skulle få den med hvis jeg ville prøve det mer.
    Subben er koblet til LFE i receiveren. Har lurt på om jeg kunne også koble den med høyttaler kabler til den integrerte. Noen som vet hva som skjer med en slik kobling når den integrerte og receiveren også er koblet sammen? Kan det by på problemer? En annen utfordring er at jeg må sikkert bruke andre innstillinger til subben når den er koblet til den integrerte.
    Jeg har koblet til subwoferen min med et sett signalkabler fre pre-out på ECI-3, altså ikke en enkelt subkabel som tidligere matet subwooferen med signal fra recieveren. Ikke at jeg har noen veldig god forklaring på hvorfor, men selv med ECI-3 som pre låter to signalkabler bedre enn èn...
    ECI-3 kobler åpenbart ikke ut effektdelen når man tapper signalet fra pre-out, men jeg såvidt jeg husker i farten er det ikke alle intergrerte som fungerer på denne måten. Nåja, resultatet hos meg ble ihvertfall en perfekt sammensmelting mellom sub og høyttalere, subwooferen har forsvunnet fullstendig i lydbildet, og det oppfattes ganske enkelt som jeg har noe heidundrende høyttalere som holder koken og vel så det til godt under 18hz.

Dermed er subwoofer og høyttalere justert i forhold til hverandre og rommet, så da er det bare å justere resten av kinoen deretter, og i mitt tilfelle fungerer det helt strålende. Kanskje enda litt bedre enn tidligere faktisk, nå som subwooferen er perfekt justert i forhold til fronthøyttalerne.

Prøvde også å koble høyttalerkablene via subwooferen, men det gav ikke samme fabelaktige effekt i mitt rom og med mitt utstyr.
    Men så har vi subwooferprodusenten REL som i alle år har snakket om fabelaktigeheten ved denne løsningen, så for andre ører, i andre rom og med annet utstyr akn det vel være at nettopp det er veien til nirvana.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg bruker en passiv forforsterker med tre innganger, og når jeg skal bruke lyd fra receiveren er det bare å skru til max, så går signalet fra receiveren rett gjennom, og så fungerer den greit som pre til CD og vinyl ellers også.
    Er fullt klar over at det er en mulig løsning, problemet er hvis du da glemmer å skru ned volumhjulet etter bruk når du ønsker å spille stereo. Sånn sett redder prosessorinngangen både høyttalerelementer og eventuelle hjerteattakk....:-D

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Jeg har koblet til subwoferen min med et sett signalkabler fre pre-out på ECI-3, altså ikke en enkelt subkabel som tidligere matet subwooferen med signal fra recieveren. Ikke at jeg har noen veldig god forklaring på hvorfor, men selv med ECI-3 som pre låter to signalkabler bedre enn èn...
    ECI-3 kobler åpenbart ikke ut effektdelen når man tapper signalet fra pre-out, men jeg såvidt jeg husker i farten er det ikke alle intergrerte som fungerer på denne måten. Nåja, resultatet hos meg ble ihvertfall en perfekt sammensmelting mellom sub og høyttalere, subwooferen har forsvunnet fullstendig i lydbildet, og det oppfattes ganske enkelt som jeg har noe heidundrende høyttalere som holder koken og vel så det til godt under 18hz.

Dermed er subwoofer og høyttalere justert i forhold til hverandre og rommet, så da er det bare å justere resten av kinoen deretter, og i mitt tilfelle fungerer det helt strålende. Kanskje enda litt bedre enn tidligere faktisk, nå som subwooferen er perfekt justert i forhold til fronthøyttalerne.

Prøvde også å koble høyttalerkablene via subwooferen, men det gav ikke samme fabelaktige effekt i mitt rom og med mitt utstyr.
    Men så har vi subwooferprodusenten REL som i alle år har snakket om fabelaktigeheten ved denne løsningen, så for andre ører, i andre rom og med annet utstyr akn det vel være at nettopp det er veien til nirvana.
    Men ved å koble suben til forforsterkeren går du vel glipp av LFE sporet ved filmbruk?

Anfield:
    Ser at du snuser på en forforsterker med prosessor inngang. Hvordan skal du da få med suben i stereo?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ved å koble suben til forforsterkeren går du vel glipp av LFE sporet ved filmbruk?
    Nei, i reciveren har jeg satt opp frontene som "large" og såvidt recieveren min vet har jeg ingen subwoofer. Derfor blander den LFE-sporet inn i signalet til frontene, samme frontene som jeg har integrert sammen med subwooferen.

Så subwooferen er alltid med, recieveren er bare ikke klar over det

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield:
    Ser at du snuser på en forforsterker med prosessor inngang. Hvordan skal du da få med suben i stereo?
    Ikke noe must for min del med sub i stereo. Etter at Rogue-effektforsterkeren min kom i hus har jeg stort sett nok fundament i bunnen, spesielt på den type musikk jeg spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound kommer med en ny forforsterker "New Classic Model 2100" med prosessorinngang, analog bassmanager og LFE-bypass! Da kan man både bruke sub til stereo og surround. Prisen på 6k er heller ikke avskrekkende.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er fullt klar over at det er en mulig løsning, problemet er hvis du da glemmer å skru ned volumhjulet etter bruk når du ønsker å spille stereo. Sånn sett redder prosessorinngangen både høyttalerelementer og eventuelle hjerteattakk....:-D
    Er nettopp derfor resten av befolkningen i heimen har fått beskjed om å bruke DVD spilleren, gjennom receiveren når de skal høre CD. Vinyl er det bare jeg som spiller, og skal de høre radio bruke de gjerne Tivoliradioen i andre enden av stua. Men stort sett nytes stillheten når jeg ikke er hjemme ;-)

Men det er helt klart en utfordring, har vært nære på et par ganger.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •