Nytt utstyr: Camebridge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt utstyr: Camebridge

Har i dag en Sony reciver og DVD-spiller, som jeg kjøpte da jeg ble konfirmert, i..2003? Vertfall DVD-spilleren begynner å spille sine siter plater, sliter til tider med å spille i det hele tatt.
    Så jeg begynte å se etter en fin DVD-spiller (helst av et merke jeg også kunne tenke meg en reciver/forsterker av)

Endte opp på HiFiKlubben.no og fant dette utstyret fra Camebridge:

CAMBRIDGE 540R v.2 Hjemmekinoreceiver - 3 698,-
    CAMBRIDGE DVD89 DVD-spiller - 2 298,-
    CAMBRIDGE 840A Integrert forsterker - 9 998,-

Likte designet veldig godt og ser ut til å være helt greit teknisk også(?)

I følge oppgitt informasjon kan 840A enkelt brukes som en effektforsteker (ved pre-out)

Samlet pris på dette er 15 994,- (+ kabler), og 12 mnd finansiering ca 1333,- + månedsgebyr på 45,- eller noe.

Hva tror dere om dette? Er svært gla i god lyd og et godt bilde, men er ikke helt inni dette med effektforsterkere osv.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke bor i en fjellskrent laaangt fra sivilisasjonen, så er det "bare" å spore opp nermeste hi fi klubb og lytte på nevnte oppsett. Selvfølgeli også på andre alternativer.
    Når en skal svi av litt peng, kan det ofte lønne seg med en lytterunde. Oppgi budsjett og hva du vil ha, så kommer en god selger med alternativer på løpende bånd

Ellers kan jeg nevne at, av det jeg har hørt av Cambridge så appelerer merket absolutt til meg. (har kun lyttet på stereoforsterkerene og cd spillerne)
    I tillegg er det rålekkert (min mening selv.)

Lykke til med jakten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leter etter en slik DVD-spiller du har! eller en i azur-serien i det minste. (det ser ut som en CD-spiller, eller?) Finner ingen steder som selger azur-serien meg bekjent. Hvor kjøpte du den og hvor mye kostet den? DVD-spilleren jeg oppga er vist ikke samme serie, men er ikkes tygg den heller da.

Bor ca en times kjøretid fra Ålesund, der er det både HiFi-klubben og HiFi Centeret rett om hverandre. Ikke store problemer å komme seg dit nei. Har sendt de en epost og spurt om de har dette på lager.

Har ca budsjett på la oss si 15 000 da. Men vil nødig punge ut med en gang, så derfor jeg håper på at finansieringenstingen til HiFi-klubben er ok

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hang jeg ikke med her , dvd spilleren jeg har er Toshiba HD-E1. Denne finner du billigst her : Toshiba HD DVD spiller, HD-E1 720p/1080i - MPX
    Dvd spillerne til Cambridgehar jeg ingen erfaring med. (koster jo mindre, men er jo ikke HD. Forøvrig så ligner dvd spillerne til cambrige endel på cd spillerne ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde det var en DVD-spiller fra camebridge, og ikke CD-spiller..HD eller ikke bryr ikke meg så mye. Vet du hvor jeg kan få kjøpt DVD-spillere fra Camebridge? Bortsett fra de to HiFi-klubben har. De er ikke i Azur-serien..

Forresten, dersom jeg har en reciver som gir 5x100watt f.eks, og benytter i tilegg en effektforsterker på 2x200watt f.eks, blir det "lagt sammen (100+200watt), slik at høytalerne som er koblet på effekten får 300 og ikke 200? om du skjønner..har lurt litt på det ^^

Hvor mye kan jeg evt få brukt for min Sony STR-DB685 5x100w surroundreciver? kostet 3-4000 ny i sin tid da jeg ble konfirmert. Gir god kraft men ikke fult så god lyd..

Forresten, har skrevet camEbridge, det heter vist cambridge hehe

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    trodde det var en DVD-spiller fra camebridge, og ikke CD-spiller..HD eller ikke bryr ikke meg så mye. Vet du hvor jeg kan få kjøpt DVD-spillere fra Camebridge? Bortsett fra de to HiFi-klubben har. De er ikke i Azur-serien..

Forresten, dersom jeg har en reciver som gir 5x100watt f.eks, og benytter i tilegg en effektforsterker på 2x200watt f.eks, blir det "lagt sammen (100+200watt), slik at høytalerne som er koblet på effekten får 300 og ikke 200? om du skjønner..har lurt litt på det ^^

Hvor mye kan jeg evt få brukt for min Sony STR-DB685 5x100w surroundreciver? kostet 3-4000 ny i sin tid da jeg ble konfirmert. Gir god kraft men ikke fult så god lyd..

Forresten, har skrevet camEbridge, det heter vist cambridge hehe
    Jeg er ingen Cambridge expert, men tror hi fi klubben fører hele sortimentet. Dvs, de har ikke dvd spillere i azur serien... men de andre likner jo veldig.

bruker du effektforsterker på frontene så brukes BARE kraften fra effektleddet. Da sparer på en måte receiveren watten til resten av oppsettet.

Hvor mye du får for sonyen har jeg ingen aning på , hvor gammel er den ? kanskje rundt hall pris ? om den ikke er trollgammel da

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at cambridge bruker den DVD89 i brosjyrene sine mot 540 reciveren som hifiklubben leverer så de er helt like ja. Bare bildene fra hifiklubben som gir litt feil farger tydligvis. det samme gjelder vell også for effektforsterkeren.

tror jeg skal ta meg en tur til ålesund til uka, torsdag muligens. da stenger de 1900 på hifiklubben
    har egentlig en 28" panasonic bilderørs-tv som burde byttes ut men.. ser ikke no galt i den dog den er stygg-gammel.

sony'en ble vell kjøpt i 2003 eller noe. kunne solgt den til en fjortiss som betaler ti kroner per watt

men ser på EMBLA eller MIDGARD effektforsterkere. Dette er vell monoblokker så det betyr en kanal?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •