Fersking skal ha seg hjemmekino *LØST*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fersking skal ha seg hjemmekino *LØST*

Jeg har nettopp bygget meg ny HTPC og har dermed kastet ut CD- og DVD-spiller og opptaker. Planen er å kjøre digital kobling fra HTPCen til receiveren (SPDIF).

Spørsmål 1: Det burde vel gi bra kvalitet dersom receiveren står for dekodingen? En trenger vel ikke en dyr CD- eller DVD-spiller dersom man ikke skal bruke DACen i spilleren?

Jeg har få audiofile tendenser - har klart meg med en gammel Sony forsterker og Eltax høyttalere siden studiedagene, men ønsker nå endelig å få litt god lyd i stua, og trenger derfor råd om hva jeg skal velge.

Jeg vurderer å kjøpe følgende:
    Forsterker: Denon AVR-2807
    Front: B&W DM603 S3
    Bak: B&W DM601 S3
    Senter: B&W LCR3 (plassmangel dessverre)
    Sub: B&W ASW600

Jeg hører mest på musikk (stereo), men ser også ofte film og ønsker derfor surround. All musikk er rippet lossless (enten WAV eller WMA). Har dessverre ikke fått hørt på systemet over ennå, men har "time" hos Hi-Fi Klubben på mandag.

Jeg bruker HTPCen til TV-opptak men ser ikke på live TV gjennom HTPCen (TV-kort til PC er for dårlig foreløpig). Regner med at jeg har digitalt kabel-TV om ett år, og er derfor usikker på om jeg egentlig trenger HDMI-switchingen og skaleringen som 2807 gir meg. Alt annet av lyd og bilde blir jo levert gjennom HTPCen. TVen min takler kun 720p og 1080i. Vurderer også NAD T763 receiver, men kan ikke se at denne har automatisk romkorreksjon. Siden jeg er ny på dette her så vil jeg anta at jeg vil sårt trenge automatisk romkorreksjon... Jeg antar at NAD vil gi meg mer lyd for pengene dersom HDMI-switching og skalering ikke er interessant?

Av høyttalere så har jeg også vurdert Dali Suite 2.8 pakken. Har hørt Denon 2807 med Dali Ikon 6 serien men syntes det ble litt vel mye diskant i den kombinasjonen.

Spørsmål 2: Ser systemet over greit ut? Noen kommentarer til de forskjellige alternativene?

Spørsmål 3: Har dere forslag til noen andre gode alternativer? Er villig til å gi en 20-30.000,- for hele pakken. Hvordan er JBL i forhold til B&W eller Dali? Hva med Harman/Kardon eller Pioneer i forhold til NAD og Denon?

Litt vel generiske spørsmål kanskje, men det får heller gå. Jeg vet jo at jeg må høre på systemet før jeg kjøper, men jeg tar gjerne med meg noen nyttige råd og tips før lyttesesjonen på mandag.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt ut subben med en ztx w99 12"
    XTZ 99 W12 i Pianolakk

Ellers er B&W 603/601 kjempe gode høyttaler iallefall

Tipper du blir fornøyd. Anna sub du kan vurdere, som er litt dyrere:
    Velkommen til L-Sound!
    Koster rundt 5500kr inc mva.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB. B&W høytalerene er tungdrevene. Men veldig bra lyd i de

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7 x 110 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05% forvrengning)
    Ville kanskje vurdert å spandert på en effektforsterker? :>

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan heller gå for 3806 forsterkern og dali ikon 7 høytalere. samt ikon settet de har for surround. tror du skal få rimelig feit lyd hjemme da altså :=)

Da det gjelder diskant kan du kanskje stille litt på de, så ikon serien er helt rå.... les what's hifi, så finner du fort ut hva de er gode på

Med hilsen

Raymond

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du kan heller gå for 3806 forsterkern og dali ikon 7 høytalere. samt ikon settet de har for surround. tror du skal få rimelig feit lyd hjemme da altså :=)
    Men da snakker vi også om ca. 10.000,- opp i pris også dessverre. Samtidig så vil det jo være kjipt hvis 2807 vil komme til å slite av og til med B&W høyttalerne. Og hvordan vil det merkes egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en sony 5200es. Denne reciveren har fått mye skryt i det siste.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mekh
    Men da snakker vi også om ca. 10.000,- opp i pris også dessverre. Samtidig så vil det jo være kjipt hvis 2807 vil komme til å slite av og til med B&W høyttalerne. Og hvordan vil det merkes egentlig?
    Du hører det godt når HT sliter. Bassen flater ut, mellomtonen forsvinner og diskanten blir høy og skjærende....kort fortalt :-)

Jeg opplevde dette i forholdet mellom 604s3 og AVR 3805 (Denon). Nå er vel 603 noe mer lettdrevet enn 604, og om du vurderer 3806 så har den noen Watt mer enn 3805 å bidra med, samt har den muligheten for BiAmp. Det har vel også 2807 om jeg ikke tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres nesten ut som om selv en Denon 3806 og B&W 603 ville ha vært nær grensen, så da spørs det vel om det er noen god kombinasjon overhodet.

Så da blir det vel enten å finne en forsterker som passer B&W 603 høyttalerne bedre, eller satse på Dali høyttalere siden jeg får inntrykk av at disse er mer lettdrevne enn B&W. Det kan jo tenkes at jeg synes diskanten ikke er like framtredende i prøverommet som i butikken. Får vel rett og slett bare høre meg fram.

Skal lese mer om Sony 5200ES på nettet så takk for tipset

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst du vil ha noe lettdrevne HTer så kan du jo sjekke ut Klipsch, du får et bra oppsett i samme prisklasse som B&W ene du har sett på

Har B&W 600 serien med Denon AVR 2807 og anbefaler effektforstereker visst du går for dem.

LINK:
    JFS SOUND SYSTEMS

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært en rekke turer hos Hi-Fi Klubben og hørt på forskjellige systemer i til sammen 4-5 timer og valget falt på følgende system:

Denon AVR-3806 forsterker
    Dali Ikon 6 5.1 høyttalerpakke (fronthøyttalere skal bi-ampes)

De hadde ikke lys eik på lager så jeg får ikke systemet før neste uke, men den som venter på noe godt...

Håper jeg blir fornøyd Gleder meg i hvert fall som en unge til neste uke hehe

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde valgt Sonyen! :-P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har du noen tilbakemeldinger på systemet du valgte ? Vurderer denne forsterkeren selv og vil gjerne høre hva du syns om lyden og bilde.. og vanlig bruk..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •