Dali 8008 + receiver = golyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 8008 + receiver = golyd?

Hei

Har et stereoannlegg(dali 8008 + NAD 317) jeg er ganske fornøyd med, men vil oppgradere til sourround. Så jeg stakk innom HiFi klubben for å høre hva slags receiver de anbefaler for å kunne dra mine dali 8008 på en bra måde.

Jeg ble anbefalt en NAD T754(6500,-) som har bra strømforsyning til å dra mine 4 ohms høytallere. I tilegg ble det anbefalt DALI IKON vokal 1 eller 2 som senter, samt et par DALI Concept(1 eller 2) som bakhøytellere.

Er det noen som har en annen anbefaling, finnes det andre recivere jeg bør sjekke ut? Er ikke villig til å svi av mer enn 10000.- for receiver. Høytaller anbefalingen høres grei ut...

Det er jo også viktig at den spiller bra på musikk! alt. rock, rock og heavy er det jeg hører mest på.

Hadde vært gull om jeg fikk no tips!!!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD'n er et greit valg men har mye utstyrsmangler men hvis du ikke er ute etter det siste så er det et godt valg. Ser at du strekker deg opp til 10k. Her får du MYE bra. F.eks Denon AVR-2807, en fordel her at du kan bi-ampe frontene, Yamaha RX-v1700 og Harman Kardon osv osv osv. MAsse å velge mellom. Titt litt på forumet her så finner du ørten tråder om akkurat denne prisklassen...

Jeg ville anbefalt en billigere reciever og en skikkelig effektforsterker. Skal love deg 8008 dine yter bedre når du gir dem en strømsterk effekt forsterker på 150-200 watt! Det gjorde mine 6006..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Dette med receiver og egen effektforsterker har jeg lite peil på!

Jeg kan kansje bruke min gamle forsterker som effektforsterker? 2x80 8 ohm NAD watt med Pre-out og Main-in. Kan jeg da kombinere med andre merker enn NAD?

Eller må jeg ha en ren effektforsterker som du foreslår? Må den da være flerkanals denne effektforsterkeren, eller holder med forsterke de to som går til 8008(jeg antar at de andre kanalene ikke trenger like stor effekt da høytalerne er små)?

Jeg skal ihvertfall lese på forumet om de receiverene du foreslår...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikke åssen det er å bruke forsterkere som effektforsterkere men..

Du trenger bare 2 kanals effektforsterker ja. Resten drives fint av forsterkeren i recieveren.

DU burde du ja. Lærer mye av slikt... ;-)

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali blå serie er litt "ulne" toppen og har mye igjen for en litt frisk forsterker. Pioneers receivere er en veldig god match. Yamaha blir litt i varmeste laget for de høyttalerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •