Forskjell på Rotel RB 981 og RB 1070? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Prøvde å få noenlunde samme bilder som kokken, men han er nok en bedre fotograf enn meg
    Hummf Jeg synes ikke bildene dine stod i veien for mine.

Men jeg er glad jeg ikke betalte full pris for min 1070 da jeg ser jeg like godt kunne kjøpt meg en 981 på bruktmarkedet. Selv kom jeg over min da en butikk sluttet med Rotel... Sa de...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Men jeg er glad jeg ikke betalte full pris for min 1070 da jeg ser jeg like godt kunne kjøpt meg en 981 på bruktmarkedet.
    Visste ikke dette da jeg kjøpt min jeg heller, var en tilfeldighet som gjorde at jeg oppdaget det.

Men jeg må si at fronten på 1070 er litt penere enn den på 981 da. Litt mer fres over den på en måte ;-)

Men dette viser kanskje at det ikke legges for mange kroner i å forandre innmaten selv om det kommer nye modeller.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Men jeg må si at fronten på 1070 er litt penere enn den på 981 da. Litt mer fres over den på en måte ;-)
    Joda, den ser mer agressiv ut med en støvsamler i front. Men grillribbene i front har ikke stort annet å gjøre enn å se pene ut og til en viss grad kjøle ned kabinettet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke alt av design som har en funskjeon ellers heller da. Er vel greit at noe ser OK ut innimellom også.

Er uansett fornøyd med forsterkeren, selv om jeg ikke har fått prøvd den så alt for mye enda.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det ble rett, 1075, 1070 og 981 lagt til i listen...

Edit: oops, svarte til feil tråd Skulle hit http://avforum.no/forum/generelt-aud...produkter.html

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp en skikkelig gammel tråd igjen, men synes at det kan være relevant.
    Sitter og leser Lyd & Bilde nr. 3 - 2014, og finner en test av bl.a. Rotel RB-1552 mk2. Synes data ligner på min gamle RB-981, og begynner å lete etter bilder av denne på nettet. de jeg finner synes jeg ligner voldsomt på 981/1070, men at den nye har balanserte innganger i tillegg. Er det noen som har denne forsterkeren, og evt. kan bekrefte/avkrefte mine "mistanker". Ser jo at testeren mener at denne spiller "litt renere, litt klarere, fortsatt en anelse forsiktig, men ikke så forsiktig som Rotel var tidligere".
    Noe må jo være forandret, men hva da? Eller er det ingen forskjell?

Link til bilder av 1552 http://www.prisjakt.no/product.php?g=423640

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •