Noen som har erfaringer med Harman/Kardon HK 970, HK 3380 eller HK 3480?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Noen som har erfaringer med Harman/Kardon HK 970, HK 3380 eller HK 3480?

Har lurt litt på noen av disse forsterkerne / receiverne.. Kan de anbefales?

Er det noe som er negativet / positivt med de? :-?

Fungerer de bra? Lett å bruke? Bra'e funksjoner? Bra lyd? Radioen på receiverene? Riktig watt? Osv..

Vil gjerne høre litt om de! Kom med anbefalinger og erfaringer.. :-D

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiDeass#KL
    Har lurt litt på noen av disse forsterkerne / receiverne.. Kan de anbefales?

Er det noe som er negativet / positivt med de? :-?

Fungerer de bra? Lett å bruke? Bra'e funksjoner? Bra lyd? Radioen på receiverene? Riktig watt? Osv..

Vil gjerne høre litt om de! Kom med anbefalinger og erfaringer.. :-D

Dem har reelle watt. På hK pleier watten å være eindel høyere en oppgitt. Har berre HK 7300 så eg veit ikkje meir.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 3480, har nå 970. Skal du velge mellom disse er ikke jeg i tvil, velg 970. Lyden i radioen var OK, men sammenliknet med TU 970 kommer den til kort. Hvis du må ha radio, og har penger nok, gå for separate komponenter. Jeg opplever 970 som "bedre" bygd, den er betraktelig mindre av størrelse, veier litt mer (tror jeg), f.eks. høyttalerterminalene er 10 ganger bedre/penere på 970. Var absolutt ikke misfornøyd med 3480, men etter å ha hatt 970 ville jeg aldri gått tilbake.

Enkle å bruke er de, er jo stereo, så begrenset hvor vanskelig det kan bli... 3480 har noe som heter WMax, skal gi surround med to høyttalere, dette er ikke noe å trakte etter. Gjør lyden dårligere. 3480 har videoinn- og utganger, alle kompositt (dårlig signal). Brukte de selv, men jeg har bare en CRT, så kunne uansett ikke fått stort bedre. 970 er kun lyd.

Wattene deres er nok reelle, og selv om 3480 er oppgitt med noen ekstra watt er 970 langt sterkere, strømforsyningen der er av en annen dimensjon for å si det enkelt.

Hva design angår finnes det mange meninger om dette, du har sikkert din egen. Jeg liker det, så det var jo ikke noe minus for min del. Fjernkontrollene er grisestygge, og gir NULL kvalitetsfølelse, så jeg vurderer en multikontroll der.

Altså kort sagt, mitt råd, gå for 970 hvis du velger mellom disse produktene. Hva skal forsterkeren matches med forresten?

Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Har hatt 3480, har nå 970. Skal du velge mellom disse er ikke jeg i tvil, velg 970. Lyden i radioen var OK, men sammenliknet med TU 970 kommer den til kort. Hvis du må ha radio, og har penger nok, gå for separate komponenter. Jeg opplever 970 som "bedre" bygd, den er betraktelig mindre av størrelse, veier litt mer (tror jeg), f.eks. høyttalerterminalene er 10 ganger bedre/penere på 970. Var absolutt ikke misfornøyd med 3480, men etter å ha hatt 970 ville jeg aldri gått tilbake.

Enkle å bruke er de, er jo stereo, så begrenset hvor vanskelig det kan bli... 3480 har noe som heter WMax, skal gi surround med to høyttalere, dette er ikke noe å trakte etter. Gjør lyden dårligere. 3480 har videoinn- og utganger, alle kompositt (dårlig signal). Brukte de selv, men jeg har bare en CRT, så kunne uansett ikke fått stort bedre. 970 er kun lyd.

Wattene deres er nok reelle, og selv om 3480 er oppgitt med noen ekstra watt er 970 langt sterkere, strømforsyningen der er av en annen dimensjon for å si det enkelt.

Hva design angår finnes det mange meninger om dette, du har sikkert din egen. Jeg liker det, så det var jo ikke noe minus for min del. Fjernkontrollene er grisestygge, og gir NULL kvalitetsfølelse, så jeg vurderer en multikontroll der.

Altså kort sagt, mitt råd, gå for 970 hvis du velger mellom disse produktene. Hva skal forsterkeren matches med forresten?
    Takk for bra svar! Da ser det ut som om det blir 970.. :-P Skal settes opp mot et par Dynavoice M-85..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •