Pioneer VSX-1016. Bra..? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @trådstarter:
    Ja, dette er en god reciever!

Du kan jo se tester av Pioneer 2016, som er samme recieveren.
    Forskjellen er at 2016 har oppskalering av hdmi, samt at den hr stående bølge korreksjon på mcacc'en.

Ellers, er 1016 og 2016 identiske i forsterker og de fleste andre komponenter.
    2016 ble testet mot andre merker sine dyrere modeller og 2016 fikk "nøytral lyd" som kommentar.

Jeg har 1016, kjører som en del andre også bi-amp på m65 til dynavoice.
    En del som klager over lyden til pioneer har gjort feiloppsett i mcacc oppsettet sitt, latt vær å korrigere mcacc, m.m.

Jo mer avansert en reciever blir, jo lettere blir det å få feilinstillt den.
    Å få korrekt innstilling på 1016 er ingen heksekunst, så lenge du kobler til tven din til "Monitor out". Du kan ikke få OSD via hdmi, angivelig!

Jeg er super fornøyd, pioneer 1016 eller sony es av nyere årgang er også en ting du kan se på! Ikke kjøp de "highend" merkene som selger bare på merkenavnet, men mangler alt av features og slikt. Pioneer 1016 er mer enn god nok for de fleste hjem og du får den fra ca 5200kr ny.

Fjernkontrollen er også genialt enkelt, selv om bakgrunnsbelysning på lcd'en hadde vært kjekt. Men den styrer logisk og enkelt alle komponentene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat pakket opp denne receiveren, og holder på å koble til. Når jeg skal koble inn bananpluggene, oppdager jeg at det ikke passer. Er det ingen sånn plastbit som skal vippes ut eller noe? Trodde det var standard...

takker for svar

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Har akkurat pakket opp denne receiveren, og holder på å koble til. Når jeg skal koble inn bananpluggene, oppdager jeg at det ikke passer. Er det ingen sånn plastbit som skal vippes ut eller noe? Trodde det var standard...

takker for svar
    Jepp. Samme på min Yamaha, du finner et lite skrujern el. annet som går inn i de små hullene, og vipper ut den innerste ringen...

Det så sånn ut hos meg før jeg fikk dem ut:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt svar!

Men, er det bare å dra til? Føler det er ubehagelig mye motstand, men det er kanskje fordi det er helt nytt utstyr som jeg er redd for .....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Takker for raskt svar!

Men, er det bare å dra til? Føler det er ubehagelig mye motstand, men det er kanskje fordi det er helt nytt utstyr som jeg er redd for .....
    du ser av mitt bilde at det er en slags "perforering", en nedfrest kant noen mm utenfor hullet, der skal de knekke - i små biter ofte - helt ufarlig!
    Jeg hadde akkurat samme følelse som deg , var livredd for ødelegge - men det er slik det er laget!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp,fikk det til!