NAD C340 + Dynavoice F6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow NAD C340 + Dynavoice F6?

Som overskriften insinuerer, så har jeg nå "røvet" et par dynavoice F6 fra Netthandelen (til 800 spenn inkl frakt), og har tenkt å prøve disse med min gode "gamle" NAD C340 (som yter 2 x 50 watt ved 8 ohm om jeg ikke husker helt feil).

Noen som har noen ideèr om hvordan det kommer til å gå? Kommer NADèn til å fikse biffen på en bra måte?

Har tidligere i min ungdomsperiode brukt den på et par Eltax Millennium 500 (4x10"), som ikke kan sies å være annet enn jallahøyttalere, men det var likevell en vellykket kombinasjon på den tiden... Men de er i alle fall de eneste høyttalerne av en viss størrelse som jeg har brukt NADèn på, inntill nå da... slik at jeg er litt spent på hvordan C340 funker på andre typer høyttalere.

Noen som har erfaringer eller ideèr om dette?

På forhånd, takk for svar...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen til AVforum Haraldo!

Vell, det er du som bør gi tilbakemelding om hvorden denne komboen vil fungere.. Gratulerer med ny høyttalere.. Gi tilbakemelding om hvordan du synes det fungerer..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen grunn til at det skulle gå spesielt dårlig? Sier som tidligere taler: Fint om du poster erfaringene dine her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Indeed

Skal poste inntrykkene så snart jeg får pakken i hus og oppe å gå. ;-)

Må anskaffe meg nye kabler også. Noen som har kjennskap til noen greie, men også høvelig rimelige, kabler som man kan få kjøpt i butikk? (Bor i tromsø...) Vil helst slippe å bestille disse via nett... :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig i hus

ikke det nei...

Jeg gikk i alle fall for monster høyttalerkabler 2,5mm2. F6ène er montert opp, og jeg må si at de imponerer meg så langt. Så jeg forstår meget godt hvorfor alle snakker så varmt om disse. Og det beste av alt er at d blir enda bedre bare de får go-gjort seg noen timer... :-D

Når det gjelde kombinasjonen F6 og NAD C340, virker dette veldig bra så langt. Får se hva som skjer når jeg etter hvert drar litt på, men det virker å være krefter nok i alle fall.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten "tjuvlåne" et par på jobben og prøve opp mot PSBene mine en dag også. De spiller rimelig greit på Pioneer 916 egentlig, men det kunne vært moro å se hva slags lyd de lager med noe annet tilkoblet også.

Bilder hadde absolutt gjort seg. Har du prøvd å plugge bassportene på dem?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved et bilde her. Og nei, jeg ønsker ingen kommentarer på den flotte tv`n jeg har... :shock: Som student må slike investeringer planlegges nøye, og dette året var det ny pc som stod fremst i prioriteringskøen.

Jakv: Misunner deg de PSBène altså... :-P Du er fornøyde med dem regner jeg med? Men jeg synes uansett at du burde ta for deg den sammenlikningen... Er spent på hvilken forskjell det er på diskant og mellomtone, som F6ène har fått så mye skryt for.

Har ikke prøvd å plugge bassportene enda nei, men tror det kan være en grei investering med tanke på at jeg leier en kjellerleilighet, i et rimelig gammelt hus... :-D Har kjøpt spikes, type audio selection, som jeg skal sette på etter hvert for å høre om det blir noen forskjell.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør jo gå så det suser dette Billig morro vil jeg kalle det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Bør jo gå så det suser dette Billig morro vil jeg kalle det
    Kunne ikke sagt det bedre selv... :-D

Og hey, skal man oppleve virkelig glede ved oppgradering av utstyr så er vel det smarteste man kan gjøre å begynne på bunnen, ikke sant?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer! Er ikke mer enn 1.5år siden så satt jeg på en c340 selv, nå har den gått i arv til en kompis som storkoser seg med den og et par qln artech6.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med NAD-C340

Har fått et problem med forsterkeren min den siste tiden, så jeg poster bare problemstillingen min her og satser på at noen kanskje har vært borti dette før. Her er saken:

Forsterkeren klarer ikke skille mellom de forskjellige inngangene (cd, video, disc etc). Det som skjer, er at dersom for eksempel cd-spilleren står på så spilles musikken ut av den ene (og bare den ene) høyttaleren uansett hvilken kilde jeg svitsjer til. Bytter jeg tilbake til cd igjen, spiller også den andre høyttaleren som vanlig. Dette betyr også at dersom jeg hører på cd, og slår på tvèn (som er koblet til forsterkeren i video-inngangen) så spilles lyden fra tven av på den ene høyttaleren i tillegg til musikken fra cd-spilleren.

I tillegg er det noe galt med lyden som kommer ut av den samme høyttaleren. Lyden er lavere og mer forvrengt enn hva den er i den høyttaleren som spiller som den skal.

Har merket dette tidligere også, men da har det ordnet seg med å bare bytte kilde på forsterkene noen ganger frem og tilbake, eventuelt slå den av og på igjen. Men nå er det slik konstant... :ermm:

Noen som har vært borti dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva med 340`en og M-65?

vant "uheldigvis" en auksjon på m-65 nå til under lappen.. lurer på om nad 340 klarer å drive disse problemfritt ?

noen med erfaringer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av markozzz
    vant "uheldigvis" en auksjon på m-65 nå til under lappen.. lurer på om nad 340 klarer å drive disse problemfritt ?

noen med erfaringer ?
    Problemfritt og problemfritt... Jeg vet bare at C340 holder i massevis til F6. Kan tenke meg til at litt ekstra power kan komme godt med til M-65, men du skal nok sikkert greie å få god lyd ut av denne kombinasjonen så lenge du ikke bare vil spille grisehøyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp. tenker det samme. har ikke fått m65`ene enda, blir spennende.. prøvd med forforsterker til 340`en? f.eks. en nad 214.. vil det utgjøre en bra combo ?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett par F6 stående på lagring her, for en kompis..
    Vurdert å hekte de opp til Rotelen bare for moro, og sjekke hvordan det låter, men aldri kommet lengre enn tanken...

Ting tar tid!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn appropos?

spm var vel om nad340 fungerer godt sammen med nad214... ?

erfaringer?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ville bare kommentere dere siden jeg har opplevd akkurat det samme.

Jeg hadde Dynavoice M65 og F6 samt CV center og bakhøytalere koblet til NadT754.....

NadT754 er ganske lik C forsterkeren i form.. I basis det samme....

Det jeg opplevde var akkurat det samme, susing i høytalere, problemer ved bytting av kilde osv.
    Siden det verken var noe feil med høytalerne eller forsterkeren.
    (Kryss sjekket nemlig til en mye "svakere" A100 Pioneer forsterker som låt som en drøm iforhold.

Jeg har funnet ut dette vedr mange av Nads modeller, de er ekstremt strømsterke. Dette gjelder forøvrig også HK og Onkyo.

Dynavoice derimot, både F6 og M-65 er så lettdrevne at de kan spille fletta av deg med omtrent hva som helst, noe jeg oppdaget når jeg koblet til den gamle svake Pioneer forsterkeren min.
    Dette er jo egentlig bare positivt.

Mitt råd til deg med F6 er å se etter en rimelig nøytral forsterker. Gjerne fra Yamaha eller Pioneer ell lignende.

Nad er helt feil valg til disse. Det er rett og slett for mye kraft....
    Derfor susing og tror noen av disse andre problemene også forsvinner med tungdrevne høytalere som krever mer strøm.....

Lån en forsterker og prøv... du vil sannsyneligvis oppdage det samme som meg og mange andre vedr. dette.
    Det er nemlig ikke lett og velge riktig høytaler til forsterker, man må prøve seg litt fram.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting til, siden Surround.no råder til å bruke Yamaha til Dynavoice så kan det kanskje være en fordel å prøve det.

Ringte nemlig å hørte med de, og de sier at de passer perfekt til feks Yamaha.
    De selger jo også dynavoice høytalere i pakker med Yamaha så de vet kanskje hva de gjør siden de selger forskjellige forsterkere til forskellige høytalere...

Som sagt så funket det glimrende med Pioneer også, så da vet dere det.
    Nå er de forsterkerne ganske like i nøytralitet også da. Samtidig så har de en lydkvalitet iforhold til pris som få andre på markedet har, jeg snakker her om hvor lang erfaring de har samt lydprosessering og behandling noe som Nad ikke bryr seg om i det hele tatt i de lavere klassene...

Som et alternativ til Yamaha kunne man feks valgt Pioneers nye budgettklasse som forøvrig vant gullmedalje for årets beste forsterker i lyd og bilde.
    Nemlig: Pioneer A6 , denne skulle passet perfekt til feks F6...

Pris ca 4900, sikkert ned mot 4500 eller 4000 i skrivende stund....

Her har dere bilde av vidunderet....

A-A6-J Pioneer Stereo Amplifiers - Audio - Video

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad passer etter manges mening til såkalte "tungdrevne høytalere". Eksempler på dette kan være Cerwin Vega, XTZ monitorer, Infinity, Klipsch... vel jeg vet ikke om alle disse passer like bra men iallefall flere av de. Dette eller høytalere med overdimensjonerte basser som feks Proson Stratego og lignende.

Når det gjelder Dynavoice så tror jeg faktisk jeg aldri noensinne har hørt noen mer lettdrevne høytalere, iallefall hva gjelder M65 sin sinnsyke størrelse.
    Hvordan i all verden kan så store høytalere kreve så lite strøm?
    Vel det lurer jeg på også, men de krever altså ikke mer.

Allikevel dundrer bassen som om det skulle vært effekt og det som var selvom det bare er en liten stereoforsterker som driver det...

Ved slike tilfeller så lønner det seg heller å kjøpe en strømbeskjeden forsterker med høy lydegenskap... Så kan man heller plusse på effekt senere etter skjønn..

Da kan man med disse høytalerne få en utrolig god lyd til en meget hyggelig pris.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •