Skal ha billig reciever, alternativer til VSX-516

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha billig reciever, alternativer til VSX-516

Har sett litt på Pioneer VSX-516-K. Og ser ut som at den kan tilfredstille mine krav. Dog, hadde det vært supert med støtte for hdmi

Da har vi jo Sony STR-DA1200ES, denne er en en tusen lapp dyrere, og har 7.1 (hvilket jeg ikke trenger)

Er det noen som har noen erfaringer med disse? Jeg har alltid hatt det inntrykket at pioneer er bedre generelt enn sony.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Har sett litt på Pioneer VSX-516-K. Og ser ut som at den kan tilfredstille mine krav. Dog, hadde det vært supert med støtte for hdmi

Da har vi jo Sony STR-DA1200ES, denne er en en tusen lapp dyrere, og har 7.1 (hvilket jeg ikke trenger)

Er det noen som har noen erfaringer med disse? Jeg har alltid hatt det inntrykket at pioneer er bedre generelt enn sony.

Vet ikke hva du mener med bedre....men Sony har digital forsterning og er derfor "kraftigere". Selv hadde jeg sett meg om etter Denon eller evt. gått for Pioneer ja

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Vet ikke hva du mener med bedre....men Sony har digital forsterning og er derfor "kraftigere". Selv hadde jeg sett meg om etter Denon eller evt. gått for Pioneer ja
    Tenker bare generelt, er vel noe som henger igjen fra barndommen da jeg hadde sony anlegg og brodern pioneer. Mitt var stadig dårligere og gikk i stykker. Er nok mye som har forandret seg siden den gang.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker bare generelt, er vel noe som henger igjen fra barndommen da jeg hadde sony anlegg og brodern pioneer. Mitt var stadig dårligere og gikk i stykker. Er nok mye som har forandret seg siden den gang.
    Joa...hehe har nok forandret seg men med Pioneer tråkker du ikke helt feil heller. Etter mine erfaringer med Pioneer er den meget brukervennlig selv om den er avansert

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DENON AVR-1306 Hjemmekinoreceiver

Dette er et alternativ fra Denon, evt.1507 el. 1707, litt avhengig av hva du vil legge i det.

Sonys nye receivere har jo fått strålende kritikk i det siste. Har prøvd akuelle Pione med Dynavoice F-6, C-4 og s-€ sammen med XTZ 10.16, og det ble bra filmlyd av det. Er ikke så god på musikk, men det er ikke ofte receivere i denne prisklassen er det. Har hørt en del på Denon, litt større modeller enn de her, og synes de er bedre på musikk, og omtrent like gode på surround.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke helt utseendet på den Denon serien

Har sendt en pris forespørsel til serviceavdelingen (sony str da1200) hvis jeg får et godt tilbud så blir det nok den. Hvis ikke så blir det nok vsx 516.

Takk for svar så langt. Hvis det er andre her som har noe å tilføye, så spytt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da røyk jeg på en vsx 916

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da røyk jeg på en vsx 916
    Grattis....kjempevalg dette

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine tips:

HarmanKardon HK 3480
    Denon AVR-1603
    Sony STR-DA4ES
    Yamaha RX-V1400

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis....kjempevalg dette
    Får håpe det ja.

Nå i etterkant ser jeg at det er noen her som skriver at 916 er veldig strømsvak i forhold til 1016.

Men dog, hoppet prismessig fra 916 til 1016 her mye større enn fra 516 til 916. Får håpe jeg får mye for pengene.. (kunne sikker fått mer for krona brukt, men da har jeg ikke angrerett )

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det ja.

Nå i etterkant ser jeg at det er noen her som skriver at 916 er veldig strømsvak i forhold til 1016.

Men dog, hoppet prismessig fra 916 til 1016 her mye større enn fra 516 til 916. Får håpe jeg får mye for pengene.. (kunne sikker fått mer for krona brukt, men da har jeg ikke angrerett )

Joa men tror du blir fornøyd, viss ikke er det ikke mange kronene for et effektrinn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa men tror du blir fornøyd, viss ikke er det ikke mange kronene for et effektrinn
    Dette blir i grunn off topic, men..

Er såppas ny i hifi verdenen at jeg i grunn ikke aner hva det er for noe.. Har fått med meg at 916 har ut ganger til effektforsterker (pre out) vil det si at jeg kan ha en ekstra fortsterker som jeg kobler i mellom receiveren og høytalerene?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir i grunn off topic, men..

Er såppas ny i hifi verdenen at jeg i grunn ikke aner hva det er for noe.. Har fått med meg at 916 har ut ganger til effektforsterker (pre out) vil det si at jeg kan ha en ekstra fortsterker som jeg kobler i mellom receiveren og høytalerene?

Ja det stemmer på en prikk. viss du etter en stund vil oppradere kan du spe på me hvor mange effektrinn du vil og i hvilken prisklasse du vil. Kjempegøy siden det alltid er billige effektrinn å få kjøpt brukt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et effekttrinn til salgs i neste uke :-)

Ellers, gratulerer med kjøpet. Ang 916 kontra 1016 så tror jeg ikke det er store forskjeller i effekt, 1016 har en del andre funksjoner som du ikke får med. Ellers tror jeg de er ganske like.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har et effekttrinn til salgs i neste uke :-)

Ellers, gratulerer med kjøpet. Ang 916 kontra 1016 så tror jeg ikke det er store forskjeller i effekt, 1016 har en del andre funksjoner som du ikke får med. Ellers tror jeg de er ganske like.
    1016 er nesten dobbelt så tung som 916, og den lever vist en god del mer effekt.

Det at den er thx godkjnet og har Hdmi switch har ikke så mye å si for min del. Men at 916 ikke har meny på tv skjerm er en bakdel.

Hva slags effekttrin er det snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for en vsx-2016av-s, har nettopp kjøpt den selv. Den er bare helt rå! Angrer ikke et sekund :P Har komblet den sammmen med Pioneer dvden min og Pioneer plasmaen gjennom hdmi, helt konge! WOHO!

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert Cambridge da? Hvertfall mer strømsterke enn pioneer.
    Cambridge har jo en 7-kanals reciever, men er ikke sikker på hvor man kan få tak i den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredinge
    Jeg hadde gått for en vsx-2016av-s, har nettopp kjøpt den selv. Den er bare helt rå! Angrer ikke et sekund :P Har komblet den sammmen med Pioneer dvden min og Pioneer plasmaen gjennom hdmi, helt konge! WOHO!
    Du fikk kanskje ikke med deg prisklassen jeg ser i? den koster over det dobbelte av 916..

Lefse:
    Cambridge har jeg ikke hørt om en gang, som sagt er ny innenfor dette området.. Hvem forhandler det?

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fikk kanskje ikke med deg prisklassen jeg ser i? den koster over det dobbelte av 916..

Lefse:
    Cambridge har jeg ikke hørt om en gang, som sagt er ny innenfor dette området.. Hvem forhandler det?

www.hifiklubben.no

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1016 er nesten dobbelt så tung som 916, og den lever vist en god del mer effekt.

Det at den er thx godkjnet og har Hdmi switch har ikke så mye å si for min del. Men at 916 ikke har meny på tv skjerm er en bakdel.

Hva slags effekttrin er det snakk om?
    Om du ser på hjemmesidene til Pioneer finner du at 1016 er oppgitt til 150W/kanl i 6ohm og 916 er oppgitt til 100W/kanal i 8ohm. Regenr du direkte om til effekt i 8ohm for 1016 ender du opp med 112,5W/kanal. Dette tilsvarer 0,5dB mer effekt enn 916.

Veldig teoretisk, men sier likevel litt om effektforholdet mellom disse. Strømforsyninga i 1016 er nok en del større, men planlegger du en løsning med satelitter og sub vil nok 916 være stor nok.

Og du kan kjøre menyen fra 916 på skjerm, via monitor out. Har kjørt kalibrering via komponent out på denne, du må også bruke komponentutg. på 1016, går ikke via HDMI.

Også enig i at THX merking er gimmick, selv om trinnet jeg skal selge (hvis det nye innfrir) er THX-ultra merket. Se link i signaturen min, der er det bilder og greier:-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •