Skal ha billig reciever, alternativer til VSX-516 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Om du ser på hjemmesidene til Pioneer finner du at 1016 er oppgitt til 150W/kanl i 6ohm og 916 er oppgitt til 100W/kanal i 8ohm. Regenr du direkte om til effekt i 8ohm for 1016 ender du opp med 112,5W/kanal. Dette tilsvarer 0,5dB mer effekt enn 916.

Veldig teoretisk, men sier likevel litt om effektforholdet mellom disse. Strømforsyninga i 1016 er nok en del større, men planlegger du en løsning med satelitter og sub vil nok 916 være stor nok.

Og du kan kjøre menyen fra 916 på skjerm, via monitor out. Har kjørt kalibrering via komponent out på denne, du må også bruke komponentutg. på 1016, går ikke via HDMI.

Også enig i at THX merking er gimmick, selv om trinnet jeg skal selge (hvis det nye innfrir) er THX-ultra merket. Se link i signaturen min, der er det bilder og greier:-)
    Har 4stk Proson 2x5.5" et eller annet som jeg bruker som front og bak. Sub`n er en 8" pioneer sak som skal byttes ut når neste lønning er på konto. Så det er litt større enn satelitter. Men alikevel ikke noe dyre strømtørste saker.. Mtp Hdmi switch så har jeg kun èn Hdmi bildekilde pr i dag, og det er dvd spiller. Men det kan fort bli 2 kilder til, Ps3 og Digital tuner..

hmm... kanskje jeg må kanselere ordren på 916 og gå for 1016..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    915/916 leverer 5x65W i 8ohm, 1015/1016 leverer 5x95W i 8ohm... dette målt. litt mer å gå på

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    915/916 leverer 5x65W i 8ohm, 1015/1016 leverer 5x95W i 8ohm... dette målt. litt mer å gå på
    Ja det er dine poster jeg har lest som har fått meg til å vurdere 1016.

Ringte Mpx nå, dessverre var ordren min allerede pakket og den var da "låst" de kunne ikke forandre på det. Måtte i såfall bruke angrefrist for å få 1016..

Spørsmålet er jo egentlig om jeg trenger denne ekstra strømmen.. Skal jeg tenke litt langsiktig så er det heller hdmi switchen jeg kommer til å få bruk for.. hmm er så usikker her altså.. :???:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har på jobb et rom på 10x7m som er 3,4 opp til taket. Har 916 på Dynavoice F-6 med C-4 og S-4 i et 7.1 oppsett. Har det sammen med en XTZ 99W12, og det er egentlig nok til å se film på. Mangler noe av det helt ekstreme trykket, men det er slett ikke verst. Prøv den du, og legg i noen kroner på et effekttrinn senere om du synes det blir for lite.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har på jobb et rom på 10x7m som er 3,4 opp til taket. Har 916 på Dynavoice F-6 med C-4 og S-4 i et 7.1 oppsett. Har det sammen med en XTZ 99W12, og det er egentlig nok til å se film på. Mangler noe av det helt ekstreme trykket, men det er slett ikke verst. Prøv den du, og legg i noen kroner på et effekttrinn senere om du synes det blir for lite.
    Ja det nok bare "kjekt å ha" fenomenet som presser seg frem her.. Men tok en kikk i lommeboka og det blir nok til at jeg beholder 916`n.. Stua mi er ikke den største heller, sitter ca 3-4m fra TV / front høytalere.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Ja det nok bare "kjekt å ha" fenomenet som presser seg frem her.. Men tok en kikk i lommeboka og det blir nok til at jeg beholder 916`n.. Stua mi er ikke den største heller, sitter ca 3-4m fra TV / front høytalere.
    Får du behov fo mer effekt kan du jo kjøpe et trinn som virkelig holder, så har du til fremtidige oppgraderinger også :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt kjempefornøyd med vsx-916.
    Digger den fjernkontrollen.. 2 trykk så er alle enheter på, eller av.

Kan jo styre alt mulig med denne

Recievern ga et såppas løft i lyden min, at jeg nå har blitt hektet, Mye vil ha mer osv.
    Dynavoice F6 er innkjøpt, og ny Sub er på vei, Dali SWA12.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DENON AVR-1306 Hjemmekinoreceiver

den har jeg bestilt og regner med den vil funke bra til
    Dynavoice Magic F-6-pakke XTZ 10 subwoofer

Jeg skal koble til DVD og PC gjennom HDMI for å se film. Regner med at den har kanaler som løser det?

Og bør jeg heller gå for en 12" til pakken over? Ser den har fått mye skryt og lurte på om det var verdt 800 mer eller blir 12" "overkill"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan jo også

kigge litt på Teac DR-H300 og se om den tilfredsstiller dine krav.

Den har HDMI og har fått bra kritikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0