Oppgradere...HK/Pioneer..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere...HK/Pioneer..

Jeg vurderer nå å oppgradere surroundforsterker og dvd spiller til noe som er nyere og har det siste av teknologi.

Har nå pioneer surroundforsterker og dvd-spiller koblet til en 507xa, og disse er noen år gamle nå.. på tide å bytte ut.

Designmessig har jeg falt for Harman/Kardons forsterker serie og særlig AVR445 samt dvdspilleren DVD47.

Begge disse har HDMI noe som er et must for meg. Men HK har ingen DVD spiller med hardisk eller opptaksmulighet, noe jeg gjerne kunne tenkt meg når jeg først oppgraderer.

Eller skal jeg vente litt til og evt kjøpe blue ray/hd dvd når disse kommer for fullt, feks pioneers.. ?

Eller er det noen som vet om Harman Kardon har en ny serie på gang med dvd opptaker evt en blue ray spiller.. føler at HK kanskje ligger litt etter de aller fleste på teknologi siden, men sannsynligvis helt i toppen når det gjelder kraft og lydbilde..

Noen med synspunkter eller anbefalinger evt noen som vet noe mer om dette jeg lurer på. ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nesten ikke giddet å kjøpe en såpass dyr DVD-spiller i dag (som f.eks. DVD 47), da hadde jeg heller kjøpt Toshibas HD, eller en billig med HDMI. Tviler også på at h/k har planer om ny DVD-rekke, 37 og 47 kom i fjor.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Hadde nesten ikke giddet å kjøpe en såpass dyr DVD-spiller i dag (som f.eks. DVD 47), da hadde jeg heller kjøpt Toshibas HD, eller en billig med HDMI. Tviler også på at h/k har planer om ny DVD-rekke, 37 og 47 kom i fjor.

Ja skjønner.

Men designmessig så skal det være fra samme produsent. Dvs både forsterker og dvd skal være samme merke. Defor vil jeg nok evt vente litt på pioneers blue ray/hd dvd eller for den saks skyld HK.. men de kommer muligens ikke med det første med noe nytt som du sier...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løs spekuasjon dette, men mine tanker: h/k kommer definitivt ikke med HD/BD så lenge det ikke er større enighet om hvilket format som "seirer", eller evt. konkurrenter lanserer sine. Er jo relativt få produsenter som har lansert hi-def-spillere enda, og de som har lansert, sitter vel på den ene eller andre siden tipper jeg.

Kan skjønne det med design, tenker absolutt slik selv. Gikk til innkjøp av en DVD 27 fra h/k fordi det var den "nyeste og beste" de hadde, som også kom i komplett sort utførelse. Men det er en vei utenom (for meg hvertfall): I racket blir stereoen stående, kjøper meg en lav TV-benk fra Ikea eller noe, og setter DVD-spilleren der, hvor designet ikke forstyrrer harmonien i stereoracket. Altså to forskjellige "designområder". Hvis du skjønner hva jeg mener kan du jo vurdere det...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill og vurderinger så langt ja..

Det blir nok komponenter fra et og samme merke for min del,, det gjenstår å se hva det blir ..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har synspunkter evt vet mer om dette..?

Vil H/K komme med noen nye produkter evt... Pioneer og blue ray / hd dvd..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som vet noe, evt kan si mer om dette??

Eller evt andre anbefalinger...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneers blue ray spiller er vel muligens i Norge til sommeren, den blir nok attraktiv, så kommer det vel ann på prisen også da..

Har Harman Kardon noen vurderinger om utgivelse av blue ray /HD dvd i den nærmeste fremtid??

Bør man vente på 2.generasjons hd blue ray spillere eller gå for de som kommer nå??

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke lagt penger i en ny DVD-spiller nå, spesielt ikke når blu-ray og HD-DVD-spillerne er meget bra på DVD. Hvis du vil ha en ny spiller nå, ville jeg kjøpt en brukt Pioneer DV-989.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •