Surroundreciever som preamp/prosessor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundreciever som preamp/prosessor?

Jeg er ny som medlem på forumet, men har brukt adskillige timer her og lest gjennom mange nyttige tråder.
    Jeg er ikke særlig teknisk anlagt, men er en hund etter gromlyd.

Jeg lytter hovedsaklig på klassisk, akustisk visesang og noe blues/reggea i tillegg til å se film og liker vanligvis ikke for høyt volum.

Jeg har idag et utdatert surroundanlegg, som jeg ønsker å bytte ut.
    Som midtpunkt i et nytt 5.1 anlegg har jeg vurdert Pioneer VSX-AX4ASi-S, men etter å ha lest om Denons kommende serie med HDMI 1.3 så vil jeg vente på AVR-4308CI eller AVR-3808CI.

Jeg har idag en Myryad MA500 5-kanals effektforsterker som jeg er gald i grunnet den åpne, varme lyden.

Spørsmål:
    Er det lydmessig noen grunn for meg å beholde den og kun bruke den fremtidige recieveren som preamp/prosessor?
    Eller vil lyden ved kun å bruke Denon sin reciever være like god eller sogar bedre?

Jeg vet at jeg ideelt sett kun har bruk for en surroundprosessor, men de jeg har sett på er forferdelig dyre (med tilsvarende spesifikasjoner og up-to-date funksjoner som f.eks romkorreksjon som recieverne til Yamaha, Pioneer og Denon).

Brukervennlighet vil også være veldig viktig for meg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SabaiSabai
    Er det lydmessig noen grunn for meg å beholde den og kun bruke den fremtidige recieveren som preamp/prosessor?

Eller vil lyden ved kun å bruke Denon sin reciever være like god eller sogar bedre?
    Har ingen erfaring med Myryad-forsterkeren din, men er 99,9% sikker på at det er en god kombinasjon sammen med en receiver, uansett om det er Pioneer eller Denon. En receiver kan fungere meget godt som en pre, men oftest er det kreftene det står på. Det er jo ikke sånn at en bare har bruk for godt med krefter når en spiller høyt, lydkvaliteten vil også bedres på moderate lyttevolumer.

Du nevner ingenting om hvilke høyttelere du har?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker et lignende oppsett i dag med Sony STR-DA5200ES som pre/pro. Bruker ikke effekten i denne og har i steden koblet den til et 5-kanals effekt. Det fungerer glimrende til det aller meste. Dessuten kan jeg da drive nesten alt av høytalere! Til cd-avspilling bruker jeg analog-bypass (kun volum). Ellers er det meste koblet med HDMI og coax-digital.

Myryad-forsterkeren din har jeg hørt ved en anledning. Den er sannsynligvis bedre enn det aller meste som finne i recievere. Minne ganske mye om lignende produkter fra Primare og Copland, så den kan du trykt beholde.

Fordelen med en slik løsning er at en ganske ofte kan bytte reciever for å holde seg oppdatert på nye digitale formater (her skjer det jo en del for tiden). Dedikerte pro/pro'er er ofte veldig dyre. Samtidig trenger en heller ikke alltid kjøpe de dyreste recieverne, det er en forholdsvis økonomisk løsning. Det er ofte større forsterker-del man da betaler for.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Behold forsterkeren.

Du skal legge mange penger på bordet for å få en reciver som slår effekt-trinn på lyd kvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •