Parasound på klipsch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound på klipsch?

Har fått ett godt tilbud på endel parasound-elektronikk, blandt annet en C-2 prosessor, og en A-52 effektforsterker... Noen som har noe formening om hvordan dette vil låte på klipschene mine? (RF-82, RC35 og RS-35)

Det er vel kanskje litt overkill med elektronikk til 5 ganger verdien av HT, men...

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre med elektronikk 5x dyrere en HT en HT 5x dyrere en elektronikken mener da jeg men

Trur parasound vil fungere utmerket på klipsch, vurdere dette faktisk selv da jeg også har klipsch..

Lykke til videre med valget ditt, håper du blir fornøyd

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at Parasound skal være en veldig god match på Klipsch. Selv bruker jeg en Rotel 1080 og er fornøyd med det.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Parasound C2 og A21 på mine RF-83. Kanon fornøyd. Viss du ikke handler så gi meg gjerne et tips om selger. A 52 frister.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound på Klipsch er en meget god kombinasjon. Hvis du får god pris på dette så må du ikke vente med å kjøpe.
    A-52 er et ganske kapabelt 5 kanals eff.trinn, og det vil nok drive dine høyttalere meget bra. :-D C-2 er også en veldig god prosessor, har dog ikke støtte for de nye Hd lydformatene, men det kommer i bunn og grunn an på hva du vil ha og har behov for på utstyrslisten

Er det bruktkjøp eller nytt? Hvis nytt er jeg veldig interresert å videre kontaktinformasjon hvis du er villig til å dele! :-D

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å kunne uttale meg som noen ekspert, så vil jeg likevel påstå at dette høres veldig bra ut. Sikler på parasound selv en gang i fremtiden, men ligger nok litt langt der framme enda. Har lest mye bra om parasound på klipsch

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og Focal har jeg mentalt litt i samme sekk når jeg tenker på pre / effekt. Lettdrevne og relativt lyse i klangen?

Parasound A21 / A23 vil nok være veldig bra, spesielt med en liten rabatt.. Ganske høye priser på A21 og surroundprosessorene er hakkevis over hva jeg har å bruke. I alle fall nypris.

Parasound vil nok passe veldig godt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Klipsch og Focal har jeg mentalt litt i samme sekk når jeg tenker på pre / effekt. Lettdrevne og relativt lyse i klangen?

Parasound A21 / A23 vil nok være veldig bra, spesielt med en liten rabatt.. Ganske høye priser på A21 og surroundprosessorene er hakkevis over hva jeg har å bruke. I alle fall nypris.

Parasound vil nok passe veldig godt.
    jeg har parasound på rf 82 helt rått anbefales

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Har fått ett godt tilbud på endel parasound-elektronikk, blandt annet en C-2 prosessor, og en A-52 effektforsterker... Noen som har noe formening om hvordan dette vil låte på klipschene mine? (RF-82, RC35 og RS-35)

Det er vel kanskje litt overkill med elektronikk til 5 ganger verdien av HT, men...
    heisann

jeg har hatt gleden av å høre parasound jc1 blokkene på klipsch rf 82 og det spiller kjempegodt sammen, har også hørt rf 62 på new classic 250watt effekttrinnet til parasound med vincent fortrinn og det spilte også kjempegodt sammen så etter min mening er dette en god match.

mvh
    jk

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    heisann

jeg har hatt gleden av å høre parasound jc1 blokkene på klipsch rf 82 og det spiller kjempegodt sammen, har også hørt rf 62 på new classic 250watt effekttrinnet til parasound med vincent fortrinn og det spilte også kjempegodt sammen så etter min mening er dette en god match.

mvh
    jk
    jeg har en parasound hca2200mk2 som dreiver mine rf 82 spiller helt perverst
    anbefales sterkt
    mvh glenn

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper for guds skyld at det høres bra ut. Har nettopp kjøpt A21 og A51 på rykte alene. Kanskje overkill med begge da jeg bare har 5.1, men inkludert frakt kom alt seg på mindre enn listepris i Norge for A51 alene, så da spratt bare lommeboka opp

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler iallefall effektforsterkerene i Halo serien til Klipsch, det låter strålende. Men forforsterkern P3 har jeg litt dårligere erfarninger med på Klipsch, den er litt for rufsete oppover, og det kan gi veldig feil inntrykk av Klipsch, og Parasound for den saks skyld (P3 passer kjempebra mot andre høyttalere..).

Pre ifra Vincent og Electrocompaniet (ville nok kanskje ikke valgt EC pga design krasj) fungerer derimot utmerket. Også har du min favoritt til klipsch da.. Prima Luma ifra Norsk HiFi Center

EDIT: Ops, var surround ja, da har ikke prima luma noe å gjøre her . Men C-2'en er nok bedre enn P3'en oppover i registeret. tror nok det der blir en bra kombo.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis:-) Du blir garantert fornøyd. Jeg hadde rotel effektforsterker og prossesor. Først byttet jeg ut rotel effektf. med halo A21, men den største lydemessige oppgraderingen fikk jeg først då jeg byttet prossesor ( Halo C2)
    Lykke til.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Grattis:-) Du blir garantert fornøyd. Jeg hadde rotel effektforsterker og prossesor. Først byttet jeg ut rotel effektf. med halo A21, men den største lydemessige oppgraderingen fikk jeg først då jeg byttet prossesor ( Halo C2)
    Lykke til.
    grattis
    mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •