Kan jeg gjøre dette med hell eller går det til h...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg gjøre dette med hell eller går det til h...

Jeg driver og leter etter et rimelig effkttrinn ( under 4000 ) som skal brukes på en Rotel 972 hjemmekino reciver, da denne ikke er glad i høytalere under 8 ohm. Mine dupper ned nok ned under 8 da forsterkeren "klippte" litt tilbake i tid. Høytalerene er Dynavoice m65. Forsterkeren hadde vloumet på - 20 db over tid ( såg film ) og plutselig ble det helt stillt. Snakket med Neby og dem sa at denne reciveren ikke takler høy lyd over tid på 4 ohm høytalere. Ja ja det var forhistorien.

Det jeg lurer på er:

Kan jeg kjøpe et 5 kanals effekttrinn, bruke et y-ledd fra pre-out på reciver og dra kablene til hver sin inngang på effekttrinnet. Slik at jeg bruker 2+2 av utgangene til frontene og den 5 utgangen til centeren som jeg kobler opp uten y-ledd?

Vil jeg da ( om effekttrinnet er 5x100w ) få 2x200w i front og 1x 100w i center, går det ann å gjøre det slik eller? Jeg kan biampe frontene.

Evnt.

Kan jeg gjøre som nevnt over, men uten å bruke den siste utgangen på effekttrinnet til centeren.

Synspunkter blir satt pris på. Da jeg har tilbud om en byttehandel på et effekttrinn mot noen av de "gamle" tingene jeg har ryddet frem fra boden ol.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Kan jeg kjøpe et 5 kanals effekttrinn, bruke et y-ledd fra pre-out på reciver og dra kablene til hver sin inngang på effekttrinnet. Slik at jeg bruker 2+2 av utgangene til frontene og den 5 utgangen til centeren som jeg kobler opp uten y-ledd?

Vil jeg da ( om effekttrinnet er 5x100w ) få 2x200w i front og 1x 100w i center, går det ann å gjøre det slik eller? Jeg kan biampe frontene.
    Burde fungere helt fint det du foreslår.

Kan jeg gjøre som nevnt over, men uten å bruke den siste utgangen på effekttrinnet til centeren.
    Det kan du også gjøre. Litt avhengig av hvordan effekttrinnet er konstruert skulle du da få enda litt krefter i reserve til frontkanalene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Evnt.

Begge deler går bra. Jeg ville kanskje brukt den siste kanalen til senter for å ha samme lydsignatur, men dersom du velger et Rotel trinn er det ikke sikkert at du merker forskjell.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig viktig å sjekke at høyttalerene dine faktisk har to adskilte terminaler, slik at du ikke kobler sammen utgangene på forsterkerene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •