Integrert forsterker vs. monoblokker i hjemmekino oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrert forsterker vs. monoblokker i hjemmekino oppsett

Etter jeg fikk mine monoblokker i hus (Embla 1.1) har det blitt mer og mer musikk lytting. Kan rett og slett sitte å bytte cd i timevis, dette gikk ikke med kun receiver. Og siden mer og mer tid går til musikk, er det selvfølgelig best mulig kvalitet ut fra gitt budsjett som gjelder...

Om som overskiften lyder, er det stor/liten/ingen forskjeld (i stereo) på en integrert forsterker feks THULE Spirit IA100 og blokkene mine EMBLA 1.1 ?

Blokkene er koblet sammen med en H/K avr330 og Cambridge Azur 640v2. Høytalerene er Dali suite 2.8

Er på ingen måte missfornøyd med Emblaene (som virker å passe høytalerene bra), er forskjelden liten så er det ikke noe å tenke på engang. Men er den stor, ja da klør det i oppgradering hjernen igjen

Annyone ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal bytte forsterker så tror jeg ikke Thule er det åpenbare førstevalget. Emblaene er nok vesentlig bedre selv om de heller ikke er blant det beste Embla lagde.

Du vil merke forskjeller, men de klangmessige forskjellene på disse to vil nok være så store at du vil ikke kunne plukke ut de kvalitative forskjellene. Dessuten tror jeg de som sagt går i favør dine nåværende blokker, og at, selv om de kanskje er i lyseste laget, er vel så riktige som Thulen som jeg er redd blir for lite kontrollert.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, det at Emblaene kan være litt lyse stemmer nok. Derfor de passer meget bra klangmessig med suitene mine. Får eventuellt oppdatere med bedre Embla/andre ICE blokker ved en senere annledning. Eller bedre integrert for den saks skyld.

Da får jeg heller fokusere på ny receiver, hadde gjort seg med hdmi...

Takker for svar Isen.

EDIT: Og typisk nok ligger det en ia100 på bruktbørsen akkuratt nå, viktig å friste meg enda mer ja...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så veldig vanskelig å rive ut buffertrinnet inni der heller. Da blir de en anelse mørkere i klangen men ikke så godt egnet til ekstremt høyohmige preamper (typiske billige rørpreer).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, takk for tipset, men det våger jeg rett og slett ikke :-D

Siden Daliene mine er litt mørke, så er det ikke så farlig om blokkene er litt i den lyse enden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •