Sony Str Da-1200es

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Str Da-1200es

Jeg har en SONY STR DA-1200ES reciever, også lurte jeg på om det er mulig å biwire disse om jeg tar og kobler bakhøytaler kanalene på frontene også? har klipsch rf-82, så det er muligheter for biwiring...

men det jeg tenker på er at om den kan gi 2x100watt til frontene og 2x100watt til bakhøytalerne, hvorfor kan jeg ikke da koble så den gir 2x200 watt til frontene isteden?

kan hende jeg har misforstått endel, men forsterkere er ikke min sterke side

takker for svar

mvh janthomas

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du spør om er biamping. Med biwiring så bruker en samme utgangstrinn. Jeg vet at en kan biampe på 5200ES, men er usikker på om 1200ES har funksjonen. Står det noe om det i manualen?

Generell forklaring rundt biamping og biwiring:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...-biamping.html

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reiste til dit jeg kjøpte forsterkeren, de sa at om man stiller inn på forsterkeren at man bare kjører stereo, så yter forsterkeren max til frontene..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmmm, altså hvis receiver er stilt inn på "2 stereo" så gir den alt av øvrige 7 forsterkere til de to utgangene? Det er jeg ikke sikker på gitt............

Sub'en har egen, det er greit.
    Men jeg tviler på at du automatisk får alle de øvrige 7 forsterkerne til å kjøre på to utganger uten noe mere oppsett......

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Reiste til dit jeg kjøpte forsterkeren, de sa at om man stiller inn på forsterkeren at man bare kjører stereo, så yter forsterkeren max til frontene..
    Joa, strømforsyningen vil jo levere strøm kun til utgangstrinnene for front i og med at de andre ikke er i bruk, men det er ikke helt det samme.

Jeg fant manualen her:
    http://pdf.crse.com/manuals/2694840122.pdf

På s.64 i den engelske manualen så er det nevnt BI-AMP setting for surround back kanalene.

Andre sony manualer kan forøvrig finnes her:
    Sony Europe Customer Support Portal

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier bare videre det jeg ble fortalt

Men kjører den hvertfall på klipsch rf82, og den leverer nok av krefter så langt, en kompis av meg har klipsch rf35 og Rotel rb1080, syntes ikke forskjellen var veldig stor, med tanke på at mine bare er 3dager innspilt og han sine er 1år gamle

Har hvertfall ingenting å klage på, fantastisk reciever for pengene

Mvh janthomas

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen grunn til å velge 5200 framfor 1200 hvis man har planlagt å bruke eksterne effektforsterkere?

Hmm, ser ikke ut som 1200 har samme videokonverteringsmuligheter

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel individuelt, men jeg syntes det var det.
    5200 har i tillegg 12V trigger, multirom, videoppkonvertering inkl PiP, en ekstra HDMI inngang, opplærbar fjernkontroll og høyere effekt (jeg bruker effektforsterker kun på front, bruker de interne forsterkerne ellers).

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt i manualen til DA1200ES og fant dette avsnittet (side 26):
    Audio signals input to the HDMI IN jacks are output from the HDMI OUT jack. The input audio signals are not output from the speaker output jacks, PRE OUT jacks and any other aoutput jack.
    Det virker mao som om lyd via HDMI bare rutes tvers igjennom receiveren. Er dette riktig? Det betyr jo at man ikke kan få lyd via HDMI fra f.eks. PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1200 mangler konvertering... den er kun en transportør av signal fra hdmi-enhet til en annen hdmi enhet... konvertering og oppskalering må andre komponenter ta seg av, f eks en god dvd spiller?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik
    1200 mangler konvertering... den er kun en transportør av signal fra hdmi-enhet til en annen hdmi enhet... konvertering og oppskalering må andre komponenter ta seg av, f eks en god dvd spiller?
    Greit at bildet går rett igjennom, men syns det var litt rart at den ikke kan behandle lyd over HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Kikket litt i manualen til DA1200ES og fant dette avsnittet (side 26):

Det virker mao som om lyd via HDMI bare rutes tvers igjennom receiveren. Er dette riktig? Det betyr jo at man ikke kan få lyd via HDMI fra f.eks. PS3?
    Sliter med akkuratt dette problemet. Har koblet til ein PS3 på DVD-inngangen via HDMI, og ein RiksTV boks på TV-inngangen via HDMI, og lyden på begge to går rett igjennom forsterkeren og ut på TV-høytalerene. Får ikkje lyden ut på høytalerene som er koblet til forsterkeren. Dette er jo for dumt!!!

Kan kjøre lyden ut på optisk eller coax, men da kan eg ikkje bruke HDMI til bildet. Skal man ha 1080p, må man ha HDMI. Føler meg lurt med HDMI støtten i denne forsterkeren. Akkuratt nå sitter eg med et bra 7.1 anlegg, men med lyden i TV-høytalerene... Er så skuffet...

René

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke konfigurere HDMI inngangen slik at den brukes sammen med en annen inngang (HDMI assign)? Da vil en vel kunne ha bildet via HDMI og lyden via analog/coax/optisk (se manualen jeg linket til lengre opp s.87, og s.86 for å assigne digitalinnganger).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Kan du ikke konfigurere HDMI inngangen slik at den brukes sammen med en annen inngang (HDMI assign)? Da vil en vel kunne ha bildet via HDMI og lyden via analog/coax/optisk (se manualen jeg linket til lengre opp s.87, og s.86 for å assigne digitalinnganger).
    Jo, dette kunne eg jo såklart prøve. Men skal lyden gå rett igjennom forsterkeren da? Fatter ikkje poenget med HDMI innganger på forsterkeren om man ikkje skal kunne benytte seg av lyden?

René

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dionysos
    Men skal lyden gå rett igjennom forsterkeren da? Fatter ikkje poenget med HDMI innganger på forsterkeren om man ikkje skal kunne benytte seg av lyden?
    Siden forsterkeren ikke støtter lyd via HDMI så vil alt gå rett igjennom. Den har egentlig bare en enkel HDMI switch innebygd, og fordelen med det er at du i det minste slipper å bytte til annen bildeinngang på TV'en når du bytter kilde (noe du må gjøre hvis begge HDMI kablene går direkte til TV'en istedet).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •