Valg av forsterker til B&W CM7 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring er at Denon og B&W faktisk ikke er noen spesielt god kombinasjon. Tidligere eide jeg et par B&W P5 og en Denon PMA2000R (en av de tidligste utgavene). At Denonen var for mørk og ullen for høytalerne oppdaget jeg for alvor da jeg prøvde hjem en Densen-forsterker (B-100 på 60W) og senere kjøpte storebroren DM10 på 75W.

Nå er P5-ene byttet ut med CM7 i stua mi. Høytaleren spiller virkelig pent, og som noen var inne på her, er det et godt tips å sette inn pluggene i bassporten for å få best kontroll på bassen. Til denne høytaleren har jeg hørt Denon PMA1500 i butikken. Kan ikke skjønne at det er en god kombinasjon. Ikke at PMA1500 er dårlig (likte den godt til Dali Ikon6), men den passer ikke CM7. CM7 har en litt "dempet diskant", og jeg ville unngått en forsterker som farger diskanten for mye. Densen har en åpen klang, ikke spesielt dyp i bassen. Jeg tror kanskje Rotel og Arcam er merker som ligger litt i samme gata, og her tror jeg du kan finne gode alternativer til CM7!
    Har jo også sett at noen anbefaler Thule, men der har jeg ingen erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer CM7 til et fremtidig 5.1 anlegg. Fikk dem på hjemlån fra HK.
    De kjørte fantastisk på min Denon DRA-1000. Bassen var stram og konsis uten plugger.

Jeg har også hørt disse på andre forsterkere av ulike merker, og kan ikke si at forskjellen er stor. Min DRA-1000 på 2x85 leverte varene like godt som på de andre forsterkerne.

Kanskje noe feil med ørene mine........:-?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poseidon250
    Kanskje noe feil med ørene mine........:-?
    Det er sikkert ikke noe galt med ørene dine, og jeg har ikke mer erfaring enn at jeg kanskje ikke bør være for kategorisk i forhold til hva som ikke passer. Men at det ER forskjell på forsterkere, -det er ubestridelig! Og klangkarakteren på en Arcam eller Rotel er definitivt hørbart anderledes enn f.eks Denon eller Harman Kardon. Hva som fungerer best er sikkert både en smakssak og et spørsmål om matching!

CM7 kan jeg uansett anbefale! Spiller bra på det meste og fantastisk på akustisk musikk!

Newcomer Svirre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette ble vanskelig. Pathosen du anbefaler cybervision_ ser unektelig vanvittig fet ut, men hele greia med bruktkjøp er jeg litt skeptisk til. Får jo ikke prøvd det sammen med høytalerene før kjøpet er gjort.

Ellers ble det voldsomt mange alternativer nå. Jeg har sett litt rundt på hifiklubben og ser de har et par andre alternativer i samme prisklasse som Denon forsterkeren, blant annet LYNGDORF SDAI2175 og THULE Spirit IA150B. Vil en av disse passe bedre?

Jeg må ærlig innrømme at jeg har mest lyst til å handle alt på et sted. Slipper unna en del styr og jeg får prøvehørt det før jeg kjøper. Jeg må også innrømme at jeg synes PMA-1500 hørstes veldig bra ut ilag med CM7, men at den hadde litt mer å gå på på lave volum. Det er derfor jeg har lyst på en litt kraftigere forsterker.

Hvilken av Rotel sine forsterkere kan være et godt alternativ? Jeg ser det har kommet noen forslag her i tråden, men jeg finner ingen norsk nettsted som fører de.

Tusen takk for alle tipsene forresten!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam A80 og A90

Rotel RA1070

Har sett at andre anbefaler Thule, så det er helt sikkert mulig å finne en god løsning på HFK også!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •