Hva slags effektforsterker bør jeg velge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Poul-erik
    Jeg vil også mene du bør gå efter en NAD C270, en C272 er jo også fin nok, men den dag du feks. vil brokoble, så passer en NAD C370(som du har) og en NAD C270 sammen da det er samme effektdel, alså 2 ens forstærkerdele.
    Vil det bli noe dårligere lydkvalitet om man brokobler? Vil du heller anbefale en C270 framfor å brokoble en C272?

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept 10 er veldig kjipe på utstyret....vet ikke hva grunnen kan være men mulig det er noe med delefilteret. Jeg har prøvd mye rart på mine concept 10 og har ulike erfaringer.....det råeste med mest dynamikk og trøkk var Cerwin Vega effektforsterker, men den holder ikke til min musikksmak. Det mest velykkede kompromisset jeg kom fram til var med Lyngdorf SDA2175 som koster 10K ny men er kanskje mulig å finne den til rundt halv pris nå på bruktmarkedet. Denne spilte veldig bra me Concept 10 både på lave og høye lyttenivåer.

Rotel følte jeg kunne bli for hard og spiss i toppen på disse høytalerene.
    Venter på en Vincent nå så kan legge igjen en post når jeg har fått testet den også:-D

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange mener mye, men det er dine ører som skal leve med dette du kjøper, Velger du da å selge 370'en (som er en flott forsterker) kan du forvente deg å få 3-4 000 for den, men det ender bare opp med at du blir på jakt etter ny forforsterker osv. Hadde jeg vært der du er i dag, så ville jeg muligens invistert i en 270 eller 216, men jeg ser ikke ditt behov iogmed at du ikke har biwire terminaler... Ønsker du gennerelt mere Trøkk i lyden, fyldigere mellomtone og bass, er jo NAD et varmt alternativ... jeg har og hørt mye godt om vincent på sånne type høyttalere, men det er igjenn et dyrt alternativ da:???: Går du for NAD så er du ihvertfall snill mot lommeboka, for der er det mye effekt å hente for en alright pris:neutral:

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mekkal
    Mange mener mye, men det er dine ører som skal leve med dette du kjøper, Velger du da å selge 370'en (som er en flott forsterker) kan du forvente deg å få 3-4 000 for den, men det ender bare opp med at du blir på jakt etter ny forforsterker osv. Hadde jeg vært der du er i dag, så ville jeg muligens invistert i en 270 eller 216, men jeg ser ikke ditt behov iogmed at du ikke har biwire terminaler... Ønsker du gennerelt mere Trøkk i lyden, fyldigere mellomtone og bass, er jo NAD et varmt alternativ... jeg har og hørt mye godt om vincent på sånne type høyttalere, men det er igjenn et dyrt alternativ da:???: Går du for NAD så er du ihvertfall snill mot lommeboka, for der er det mye effekt å hente for en alright pris:neutral:

Har nå fått Vincent SP-331 på mine Concept 10, av ALLE di forskjellige effektrinna jeg har testet er det dette som faller mest i smak for meg. Men det er jo ærlig talt en smaksak for hva slags lydbilde du liker.

Jeg har aldri testa NAD på mine men er ikke så begeistret for designet deres.

Vincent var bra match! Fyldig og flott, kanskje litt overdrevet i toppen men dette skal sies at Dali er kjent for så det er nok heller høytalrene som spiller der.

Fikk forresten kjøpt SP-331 for ca.4K brukt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Vil det bli noe dårligere lydkvalitet om man brokobler? Vil du heller anbefale en C270 framfor å brokoble en C272?

Jeg ser ingen grund til at du skal købe en NAD C272 eller en NAD 216, en NAD C270 passer effektmæssigt sammen med din C370, så hvis du ikke skal have noget helt andet end NAD, så køb en C270 og prøv at brokoble den sammen med din C370, nogen mener det går ud over lyden, mange hifi test viser det modsatte.

Jeg har en test af et sæt gamle NAD 2140 og også af et sæt NAD 2100PE som fik bedre lyd/liv ved brokbling.

Og skulle du komme til at vælge mellem NAD C270 og NAD 216, så køb en C270 det er min erfaring, på papiret er en NAD 216 lidt kraftigere, men i den virkelige verden er det ikke sådan, jeg har haft både C270 & 216 og hælder klart til NAD C270.

Ved at vælge en NAD C272 vil du få uens effekt ved brokobling da en NAD C272 er noget kraftigere end NAD C270.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poul-erik
    Jeg ser ingen grund til at du skal købe en NAD C272 eller en NAD 216, en NAD C270 passer effektmæssigt sammen med din C370, så hvis du ikke skal have noget helt andet end NAD, så køb en C270 og prøv at brokoble den sammen med din C370, nogen mener det går ud over lyden, mange hifi test viser det modsatte.

Jeg har en test af et sæt gamle NAD 2140 og også af et sæt NAD 2100PE som fik bedre lyd/liv ved brokbling.

Og skulle du komme til at vælge mellem NAD C270 og NAD 216, så køb en C270 det er min erfaring, på papiret er en NAD 216 lidt kraftigere, men i den virkelige verden er det ikke sådan, jeg har haft både C270 & 216 og hælder klart til NAD C270.

Ved at vælge en NAD C272 vil du få uens effekt ved brokobling da en NAD C272 er noget kraftigere end NAD C270.
    Takk for tips. Blir nok en Nad C270 som jeg hadde planlagt da.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •