Valg av forsterker (kjøp av anlegg)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av forsterker (kjøp av anlegg)

Jeg ønsker hjelp til å sette sammen et godt anlegg og da først og fremst valg av forsterker. Jeg er ikke veldig bevandret i denne verden og trenger noen tips.

Jeg kommer til å spille mest fra PC og vil bruke squeezebox og filer av typen flac lossless.

Jeg har så godt som bestemt meg for å satse på B&W høyttalere og da B&W DM601 S3 Høyttalere : (WAF styrer fysisk størrelse her)

B&W DM601 S3 Høyttalere

Blant forsterkere har jeg sett på

1. CAMBRIDGE 640A v.2 Integrert forsterker: 3200,-

CAMBRIDGE 640A v.2 Integrert forsterker

2. Rotel ra-1062 (kan få denne til 5500,-)
    Rotel manufactures home theater, hi fi and multi-room audio systems for audiophiles and videophiles including stereo receivers, surround sound processors, DVD players, multi-channel amplifiers and custom installations.

Kan noen av dere hjelpe meg med noen tips i forbindelse med dette? Jeg spiller mye akustisk rock og er glad i musikk med fokus på vokal. Vil gjerne også ha muligheten til å dra på med litt kraftigere rock. Er det mye å hente på å gå opp til rotel i forhold til cambridge? Jeg har kun hørt cambridge B&W comboen og syntes det låt veldig bra.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen, og har du hørt noe som ikke selges på Hifi-klubben?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt noen andre ting. Jeg har hørt blant annet klipsch mot t-amp og syntes i utgangspunktet at selv det hørtes bra ut. Ettersom signalkilden varierer fra kjede til kjede (har ikke cd-spiller å ta med) synes jeg det er vanskelig å være sikker på om det er forsterkeren som gjør skilnaden. Tenkte kanskje noen hadde noe erfaring å komme med. Har ikke hatt mulighet til å teste rotel, men har mulighet til å kjøpe til god pris og tenkte jeg skulle høre om noen mente det var verdt det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel er en bra match til B&W, men det finnes andre høyttalere som har en del WAF også.

SA, Audiovector, Audiopro, KEF, er noen som har høyttalere med bra WAF, synes jeg da...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •