Trenger litt hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp.

Jeg har i dag dette utstyret:

Reciver:
    DENON_AVR-2807
    Forsterker:
    NAD_C372
    Dvd Spiller:
    HITACHI_DVD-S163E
    Digital tv:
    CD sin sure digitale box
    Høyttalere:
    Front :
    DALI_Concept_10
    Bak:
    DALI_Concept_2
    Senter:
    DALI_Concept_CT
    Plasma Tv:
    Pioneer PDP-427XA
    Spillkonsoll:
    Playstation 2

Det jeg lurer på om det er noen som evt har nogenlunde samme anlegg som kan gi meg en rask gjennomgang på hvordan dette burde kobles opp? Har så vidt sett på bruksanvisningen til Denon men syns den er litt vrien og forstå ++ at har unger som flyr i beina på meg hele tiden så er ikke lett og få fred til og sette seg inn i den.

Burde jeg koble hdmi mellom reciveren for så i tv'n etterpå? kanskje kjekt og kjøre alt mellom reciveren tenker på ps2,data osv? + da blir det jo kun en kabel til tv'n
    Syns forøvrig anlegget spiller rimelig dårlig i grunn mangler en hel del trykk syns jeg, har jo ikke halvparten av bassen jeg hadde før med minde DC15 og nad216 som jeg hadde da. Men forsterkeren er kanskje alt for liten?

Flere som har samme center? denne syns jeg er rett og slett ræva... den må byttes ut men det blir ikke riktig enda... og hva burde jeg ha?

takkar for svar

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_dvd
    Flere som har samme center? denne syns jeg er rett og slett ræva... den må byttes ut men det blir ikke riktig enda... og hva burde jeg ha?
    Enig med deg at CT ikke er bra, men jeg opplevde en betraktlig forbedring ved å sette den som small i kalibreringen. Ble automatisk satt som large ved autokalibreringen. Hjelper også og vinkle den opp mot lyttehøyde. Dette er mine erfaringer.

Ser at mange anbefaler Dali IKON 2 som en erstatning/oppgradering.

Ellers så skal du vel ha nok kraft til å få litt trykk av resten av oppsettet ditt.
    De trenger vel litt innspillingstid som det meste av høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står så riktig som den kan bli tror jeg. står også som small men den er bare dårlig sånn er det bare. hehe så en som hadde seriekoblet 2 stk concept 2 her inne og brukt som center husker ikke hvem det var.Lurer på om det funker bra.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciver:
    DENON_AVR-2807
    Forsterker:
    NAD_C372
    Dvd Spiller:
    HITACHI_DVD-S163E
    Digital tv:
    CD sin sure digitale box
    Høyttalere:
    Front :
    DALI_Concept_10
    Bak:
    DALI_Concept_2
    Senter:
    DALI_Concept_CT
    Plasma Tv:
    Pioneer PDP-427XA
    Spillkonsoll:
    Playstation 2

Det jeg lurer på om det er noen som evt har nogenlunde samme anlegg som kan gi meg en rask gjennomgang på hvordan dette burde kobles opp? Har så vidt sett på bruksanvisningen til Denon men syns den er litt vrien og forstå ++ at har unger som flyr i beina på meg hele tiden så er ikke lett og få fred til og sette seg inn i den.

Burde jeg koble hdmi mellom reciveren for så i tv'n etterpå? kanskje kjekt og kjøre alt mellom reciveren tenker på ps2,data osv? + da blir det jo kun en kabel til tv'n
    Syns forøvrig anlegget spiller rimelig dårlig i grunn mangler en hel del trykk syns jeg, har jo ikke halvparten av bassen jeg hadde før med minde DC15 og nad216 som jeg hadde da. Men forsterkeren er kanskje alt for liten?

takkar for svar

bruker du ein nad c372 som effekt forsterker??? du bør evt. bruke ein nad c272... som forøvrig er ein effekt forsterker...

prøv å stille front høytalerene inn på large, og vinkle center inn mot lytte posisjon.

eg bruker fra dvd spiller til reciveren ein optisk kabel som lyd kabel, til musikk ein phono kabel, og kjører hdmi-dvi kabel fra dvd spiller til tv.

prøv å stille anlegget inn på stereo og alle ht på large( med mindre du har sub ). men bruker du kun denon til å drive front ht... da vil det selfølgelig bli MYKJE mindre bass...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp jeg bruker c372 som effekt forsterker er jo akkurat samme forsterkeren i den som det er i c272.. bare at jeg eller kjærringa ikke ville ha nad grå så da ble det den Front Høytalrene står på large

jeg bruker også en optisk kabel fra dvd til reciver

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp jeg bruker c372 som effekt forsterker er jo akkurat samme forsterkeren i den som det er i c272.. bare at jeg eller kjærringa ikke ville ha nad grå så da ble det den Front Høytalrene står på large

jeg bruker også en optisk kabel fra dvd til reciver
    har du brukt medfølgende microfon til å stille inn lyden???

prøv å stille inn på forsterkeren mellon ( dette er tatt ut i fra min reciver altså ) å stille in på stereo, bianmp ( gir mer bass ) eller normal... det er stor forskjell på lyden mellom disse...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciver:
    DENON_AVR-2807
    Forsterker:
    NAD_C372
    Dvd Spiller:
    HITACHI_DVD-S163E
    Digital tv:
    CD sin sure digitale box
    Høyttalere:
    Front :
    DALI_Concept_10
    Bak:
    DALI_Concept_2
    Senter:
    DALI_Concept_CT
    Plasma Tv:
    Pioneer PDP-427XA
    Spillkonsoll:
    Playstation 2

takkar for svar
    kor langt i fra veggen står frontene??? hvilken vegg står de inn til ( inner vegg, utter vegg, gips plater osv 9

men du må bare prøve deg litt fram, det er egentligg det eneste som funker....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene står ca 25 cm ut ifra veggen og ganske tykk innervegg. Har ikke testet så mye ang plasering av høytalrene men det lille jeg har testet har jeg ikke merket noe på.

Ånei jeg har ikke prøvd den medfølgende mic'en enda nei... syns jeg leste en plass her inne at det var liten vits?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville definitivt brukt den mic'en gitt. 2807 har jo et av de bedre romkorreksjonssystemene som er på markedet. Bruk det som et utgangspunkt, og prøv deg frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja kanskje jeg skal prøve den og se hvor jeg ender hen da ja... klart værdt et forsøk

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja kanskje jeg skal prøve den og se hvor jeg ender hen da ja... klart værdt et forsøk
    har du prøvd det nå da??? forbedring ???

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ihvertfall begynt med å skaffe meg litt ro og fred.
    Send kjerring og unger på weekendtur til svigers. Du får gjort utrolig mye et par dager i ro og fred.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •