Æ trenger en ny receiver, noen forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Æ trenger en ny receiver, noen forslag?

Hei. Ettersom jeg skal oppgradere anlegget mitt i dag med en ny prosjektør + at jeg har problemer med for få digitale innganger på recieveren jeg har i dag, tenkte jeg at jeg skulle oppgradere reciver.
    Fattenr skal kjøpe hjemmekino snart og da dumper jeg recieveren jeg har i dag på ham
    Jeg har en Yamaha RXV-795 og har vært fornøyd med den. Problemet er at den har 2 Optiske innganger og 1 coax. Det viser seg at den ene optiske og coaxen henger sammen på en måte. Man må slå av strømmen på den ene devicen for at den andre skal slippe til. Det kan være en bug i SP/dif implimentasjonen på boxene jeg har koblet til da... eller reciveren siden jeg ofte må slå av reciveren helt etter jeg har slått av en device for å få switcha fra coax til optisk eller omvent på disse portene...
    Uansett kommer behovet til å bli endra værre! siden jeg kjøper en HTPC i tillegg..
    Det jeg har er:
    Pioneer DV-444 (coax og optisk)
    Kreatel k5- IP-STB (ip basert digital tv) (coax)
    XBOX (optisk)
    HTPC (begge deler tipper jeg)

I tillegg har jeg ny teknologi som HDMI og lossless audio som bekymringsmomenter for innkjøpet

Jeg ser at Harman Kardon skal dra inn nye modeller..
    Jeg har en Rotel 150w effektforsterker på frontene så jeg tror ikke jeg har noe stort behov for et AMP monster..

Kan noen anbefale en grei reciever som er litt fremmoversynt innenfor en normal prisklasse (5000-8000) ?

takker og bukker

sko.

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

H/K AVR 4550 brude vel fungere greit siden du har effekt forsterker til front høyttalerene

Den har 2 Coax og 3 Optiske digitale inganger, som burde holde.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm Yamaha Rx-v 1400 har 5stk. optiske, 3stk coaxiale digitale innganger... 2 optisk digitale ut..

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer bare på en ting, å ha effektforsterker til bare 2 høyttalere i et surround annlegg ville ikke det være feil?
    Har hørt at det er mange som har det men jeg mener at du bør ha samme effekt på alle høyttalerene.
    jeg prater kanskje bare tull, men iallefall Harman Kardon og NAD har mange forskjellige produkter i forskjellige prisklasser, så du bør ta en kikk på en av dem...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Re Martin.. Effektforsterker på kun to av kanalene går fint det.. Men det kan hende man må justere litt på bakhøytalerne.. Kan hende effektforsterkeren låter litt høyere bl.a.
    Er selvfølgelig en fordel med likt rundt hele, men er ikke så mange som har 6-7 like høytalere heller...

Mvh

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel det jeg mente......

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for alle svar.
    Ettersom jeg erfarer på dagens DVD's skiver så legges det meste av effekten/strømbruken på fronter og sub, så center, så bakhøytalere. Dette kommer ann på kodek. DTS bruker etter min subjektive erfaring mer effekt på bakhøytalere... men jeg har merket at i de siste årene så er det desverre en stadig synkende prosent andel av filmer som blir sluppet som i det hele tatt har noe merkbar lyd på bakhøytalere... Jeg og kimpissene mine tar oss i ofte å si " jøss jeg tror jeg hørte noe bak"
    Det var noe annet i Laserdisc verdenen... har en som støver i stereobenken, men med analog output..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •