Arcam AVR300 kontra AVR350

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam AVR300 kontra AVR350

Er det noen som kan si meg noe om Arcam AVR300 kontra AVR350? Planlegger å bruke den mot B&W 603 S3. Vet at AVR350 har HDMI, men ville jeg ha gjort ett veldig mye dårligere kjøp ved å velge AVR300?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den aller største forbedringen ligger i en bedre prosessordel i 350. Den har det samme prosessorkortet som sitter i den dedikerte forforsterkeren AVP700. Som du sier har 350 også muligheten for HDMI-switching, kjekt for de av oss som har flere bildekilder med HDMI til projektor.

Lydkvaliteten i 350 er mer "finkornet" og oppløst, for å bruke det ordet. Testet ut 350 i Pure Direct vs FMJ A32, og da stod 350en seg uforskammet bra.

Effektmessig er de omtrent identiske, men 350 har en bedre demping av kabinettet bl.a.

B&W 603 er jo relativt glad i krefter, men dersom en receiver skal være i stand til å gjøre en god jobb der, vil jeg tro at Arcam 350 vil være en av de få som har krefter nok til å takle den jobben.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret ditt Anfield! Grunnen til at jeg spør er jo rett og slett på grunn av pris. AVR350 koster 20.000kr ny og ikke så lett å få tak i noe billigere brukt, men AVR300 derimot kan man jo finne til 8.000kr.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er verdt det er jo en vurdering du og din lommebok må avgjøre. Måler du lydkvalitet pr krone med de summene du nevner der, står jo fremdeles AVR300 seg meget godt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •