stereo forsterker - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av weiss
    hei..
    kor dan forsterker vil dere anbefalle for QLN Artech 12 ?

Tekniske Spesifikasjoner:

• Principle: 3-way bass reflex
    • Woofer: 2 x 12" woofer
    • Midrange: 6 1/2" midrange
    • Tweeter: 1" SuperAudio Dome in Horn Construction, ferrofluid cooled
    • Impedance: 6 ohm
    • Power handling: 350 W
    • Sensitivity: 94 dB SPL 1 W, 1 m
    • Frequency response: 25 Hz - 30 kHz
    • Dimensions: 1190 x 380 x 420 mm
    • Weight: 39,1 kg each
    Dem er jo ikke så veldig tungdrevne, men basserene krever sitt da det er ganske store elementer. Så en strømsterk forsterker som HK burde vel funke bra. Han nedpå Hifi Center Kjeden sa selv til meg HK var en kjempe bra match på QLN Artech serien generelt. Så gå for HK, så er det ikke noe mangel på strømsiden iallefall. Du får en morsom, og samtidig fin lyd også! Lykke til!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN. Jeg tror du burde ta deg en titt på modellen over, for den er det mye større strømforsyning i.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    MEN. Jeg tror du burde ta deg en titt på modellen over, for den er det mye større strømforsyning i.

takk for fåde

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. :-) Altid hyggelig å komme med tips. Jeg er ikke akkurat noen guru på noen måter, men jeg vet iallefall hva ørene mine hører for noe, og ikke minst vil høre, hehe.. Neida, men HK 3480 blir litt liten til Artech 12 som sagt, så lønner seg å strekke seg litt, så man får modellen over. :-)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meg nødt til å styre tråden inn på rett kurs her...Ikke at jeg har noe som helst imot H/K, har kjøpt mye derfra i løpet av årene, men når det kommer til integrert stereoforsterker finnes akkurat nå spesiellt ett veldig mye bedre alternativ. Xindak XA6950, den var et kupp til 7000kroner, nå får du den for latterlige 4500 og den spiller uansett ringer rundt hvilken som helst integrert stereoløsning fra H/K, så hva er det du venter på?

Har også nevnt XTZs integrerte tidligere, men hvorfor kjøpe den når du får modellen fra Xindak for en slik en grompris? Så, sjekk ut Audiofoni AS !

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Ser meg nødt til å styre tråden inn på rett kurs her...Ikke at jeg har noe som helst imot H/K, har kjøpt mye derfra i løpet av årene, men når det kommer til integrert stereoforsterker finnes akkurat nå spesiellt ett veldig mye bedre alternativ. Xindak XA6950, den var et kupp til 7000kroner, nå får du den for latterlige 4500 og den spiller uansett ringer rundt hvilken som helst integrert stereoløsning fra H/K, så hva er det du venter på?

Har også nevnt XTZs integrerte tidligere, men hvorfor kjøpe den når du får modellen fra Xindak for en slik en grompris? Så, sjekk ut Audiofoni AS !
    Tror kakehodes råd er et av dem man må ta på alvor. Har vært skrevet mye positivt om denne forsterkeren på dette forumet i det siste.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser i testen at bassen går ned i kjelleren. Er dette et valg for meg dersom jeg vil ha skikkelig trøkk? (Metal/rock)

I utgangspunktet har jeg vært på utkikk etter en forsterker med loudness funksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Jeg leser i testen at bassen går ned i kjelleren. Er dette et valg for meg dersom jeg vil ha skikkelig trøkk? (Metal/rock)

I utgangspunktet har jeg vært på utkikk etter en forsterker med loudness funksjon.
    der er jo spørs hva du vil ha. om du vil he bass så ta dn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men jeg er ute etter DYP bass (eller feit lyd hvis man vil..) uten sub.

En slik lyd loudness funskjon gir, og Xindak`n har vel ikke det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvis du skal ha forsterker til 2x12 tommere PR. Høyttaler så holder IKKE en hk970 på 80 watt eller en xindak! Det kan du bare glemme.

Hvis du har 2x12" så bør du ha en forsterker som klarer å drive bassene. Og da synes jeg (hvis jeg skulle hatt disse høyt.) at du bør ha 200 watt pr. kanal. Det er ett minimum. F.eks. kjøp en stor brukt effektforsterker (Adcom, Parasound, Rotel eller kanskje NAD). Du bør koste på noen 1000 for å få utnyttet disse beistene.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Ja, men jeg er ute etter DYP bass (eller feit lyd hvis man vil..) uten sub.

En slik lyd loudness funskjon gir, og Xindak`n har vel ikke det?
    Sikker på at du er inne på rett forum???
    Så du ønsker dårligere lydkvalitet. Joda, men for all del....

Du må gjerne kjøre høyttalerne helt inntil bakveggen og skru på bassbryteren på forsterkeren til den smelter, mistenker du akter å dra på litt, og da ender du opp med akkurat det. Det starter med dårlig lyd pga. feilplassering av høyttalere og feiljustering av forsterker, og ender med avbrennt forsterker.
    Skikkelig feit lyd av typen du er etter må du ha sub for å få til på et greit budsjett uansett. Finnes langt dyrere løsninger som kan alt, men da kommer denne grusomme lydkvaliteten fort krypende.

Så noen Cerwin-Vega! subwoofere er kanskje mer din greie?
    Eller se her hva jeg fant, burde passe inn i ditt "lydideal" og du får igjen litt vekslepenger til en forsterker med loudnedd-funksjon også: Hifisentralen - exstrem sub til en billig penge

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det dette med "det jeg liker er riktig, det du liker er galt" da.

Det er bare snakk om min personlige smak. Nei, jeg skal ikke dra på. Er derfor jeg liker loudness, den gir god dyp lyd ved lavt til middels volum.

Det er helt sikkert en grunn til at funksjonen finnes...

Jeg liker ikke Vega. Magnat er mitt valg.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •