Music Angel XDSE KT88 x4 Class A (rør) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ok, hvor mye måtte du gi for Music angle, pris + porto plz
    Hva synes du om din Yaqin? Har selv en Yaqin EL84, og den er bare utrolig bra, også samenlignet med 10 000+ transistorer.

Newcomer BKaz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi
    Hva synes du om din Yaqin? Har selv en Yaqin EL84, og den er bare utrolig bra, også samenlignet med 10 000+ transistorer.
    I utgangspunktet skulle det bli ca 2000,- norske å betale, men jeg har erfaring fra en tidligere forsendelse at de ikke er så glade for å sende utstyr over 20 kg sjøveien til Norge, så derfor blir det vel kanskje et lite flyfrakttillegg oppå dette, tenker jeg.

Får nok en mail om dette i morgen. Det kan også tilkomme 25% moms på forsendelsen inkl frakten. Tollvesenet er litt lunefulle og noen ganger så går det uten toll, mens andre ganger skal de ha litt til smør på skiva, de også.

Men selv om de skulle smøre på både tilleggsfrakt og toll, så kommer den ikke på mer enn litt i overkant av 3000,- og maks 3500,- ferdig hentet på postkontoret, så det er absolutt bryet verdt. Men bare sørg for at du får 2006-modellen med skillevegg og drosler (hva nå dette er for noe -> se tråden på AA), da disse visstnok reduserer eventuell brum fra utstyret.

mvh
    BKaz

Newcomer BKaz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi
    Kona kom ned så jeg måtte bråsende mailen før jeg fikk svart på alt - hun aner ikke at jeg har kjøpt ENDA en forsterker...:-D

Er foreløpig bare en novise på området, så jeg vet ikke større om Yaqin enn det jeg kan høre på de to jeg har selv. Yaqin 5881A har en NYDELIG mellomtone og har dessuten mer enn nok trykk for de fleste formål. Den er helt grei nedover i de dypere oktavene, men er kanskje foreløpig litt lukket i toppen. Ikke veldig mye, men litt. Noe som nok kommer av at jeg ikke helt har fått spilt den inn ennå.

VK2100 har en litt annen karakter, da den er fhv markant i toppen, trekker fhv bra i bunnen, men mangler den fløyelen i mellomtonen som 5881'ern har. Den er jo ingen ren rørforsterker heller, så den har i det minste mer enn trykk nok (2x85w var det vel?).

Jeg smeltet helt for 5881'ern slik at jeg ikke på langt nær har fått spilt inn VK2100 ennå, og derfor tror jeg nok at den kommer til å vinne seg en del i mellomtonen, bare den også får kjørt seg litt. For pr i dag virker den nok litt flat, men jeg er klar over at jeg må gi den litt mer tid på seg før jeg feller dommen.

Frakten ja. Den er på £105 om vi unngår flyforsendelsen. Noe vi nok ikke gjør, og derfor må vi ut med £164. Men til gjengjeld kommer jo pakken lenge før på den måten, da.:-D

Utgangsprisen før frakt og toll og slikt kommer an på spørs siden det jo er en auksjon, dette her. Men om du ikke kaster deg over det første og beste tilbudet, men har is i magen, så får du nok forsterkeren godt under £100, ja stundom kanskje helt nede på £70-tallet.

mvh
    BKaz

Newcomer BKaz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var jeg nok litt for snar med å utrope meg til den heldige vinneren av en MA 2006-modell Mk II, for jeg fikk følgende mail fra leshele i dag:

"For the KT88 chokes problem, I have to apologies that the stock I have now
    is the latest version, it does not have the chokes inside the small towers.
    The factory actually designed a circuit with the chokes, that they can now produce
    the same sound wave with the old design with chokes, therefore they took away
    the chokes now. I'm sorry that I haven't updated the pages yet, I will take some
    new photos of the new design and will use the new photos for the ads later.
    If you don't want the amplifier without the chokes, I can cancel the auction for you,
    but from my customers from Norway they said the sound is still very good without the chokes,
    therefore I'm still quite confidence with this amp, thank you."

Har kjøpt en forsterker og litt annet fra leshele før også, og har utelukkende gode erfaringer, så jeg føler ikke at jeg har noen grunn til å betvile det de skriver. At de umiddelbart tilbyr seg å kansellere ordren, er også tillitvekkende, synes jeg. Ikke at dette blir aktuelt, men okke som. Det bør imidlertid påpekes at de driver med LITT lureri også, siden de skriver at den modellen som nå tilbys på ebay er en 2006 modell MkII og legger ved et bilde av innmaten MED skillevegg. Men ok, prisene før var også mye høyere enn de er nå.

Kikket på den samme forsterkeren for et år siden eller så og da gikk de fhv sjelden under £100, og stundom over £200 om jeg ikke husker helt feil. Noen få gikk nok under £100, men som regel var prisen langt høyere. Kostnadene for post var riktignok ca £10 lavere da, men alt i alt er dagens produkt kanskje rundt £50 billigere enn Mk I modellene var på den tiden.

Så dagens priser på snaue £250 uten toll/moms er så absolutt til å leve med. Pundprisen på dagens Nok 11, er også en del lavere enn tidligere dagers ca Nok 13,- slik at også dette bidrar til å gjøre dagens Mk III modeller til meget gode kjøp SELV OM disse skulle vise seg å være ørlite granne dårligere enn Mk II i direkte lyttetester, eventuelt at de genererer noe mer brum enn de eldre modellene.

Så kan jo vi MA-ferskinger heller bruke disse sparte pengene på nye rør istedet...

mvh
    BKaz

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for et fyldig og informativt svar. Som sagt har jeg en yaqin el84 kjøpt av den samme leshele, så har gode erfaringer med han ja. Tror jeg betalte 12£ for den forsterkeren jeg + 100£ i båtfrakt. Men betaler gladelig 80£ ekstra for å unngå å vente i 12 uker slik jeg måtte sist da. Kjøpte også en Shanling
    s100 cd-spiller (max 20$) fra hongkong, den ble kåret til årets budsjett kjøp av Audio i 2008, men det hjelper meg lite da den slutta å virke etter 3 uker Men den VAR utrolig bra mens den virka da
    Ulempen med å bestille er nok dette med garanti, skjer det noe bør man gjøre seg selv den tjenesten å skrote varen og glem hele greia tror jeg. Retur virker rimelig uaktuelt med fraktprisene de opererer med.

btw: sliter også med ei kone som tror at man kan greie seg med en forsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw: sliter også med ei kone som tror at man kan greie seg med en forsterker
    Hehe. Godt du ikke har forelsket deg i Burmester's forsterkere... Da hadde det fort blitt dyrt med alle disse forsterkerkjøpene

Kan ikke dere skrive litt mer utfyllende om lytteintrykkene av disse forsterkere.
    Gjerne sammenlig med andre forsterkere dere eier/har eid.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •