H/K avr235 7.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K avr235 7.1

Er det noen fler på forumet som kjører 7.1 oppsett med 235receiver ?

Problemet mitt er at den starter bestandig opp i 5.1 når jeg skal se film, det er kun 2 av 110dvd filmer jeg har prøvd at den har startet opp med 7.1, Hvorfor ? Har hatt forsterkeren inne på service da jeg trudde det var noe feil med den, men da fikk selgeren fra hificenter beskjed fra servicemannen at dem var slik... Ganske irriterende spør du meg.. Så har dere samme problemet?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansen7.1
    Er det noen fler på forumet som kjører 7.1 oppsett med 235receiver ?

Problemet mitt er at den starter bestandig opp i 5.1 når jeg skal se film, det er kun 2 av 110dvd filmer jeg har prøvd at den har startet opp med 7.1, Hvorfor ? Har hatt forsterkeren inne på service da jeg trudde det var noe feil med den, men da fikk selgeren fra hificenter beskjed fra servicemannen at dem var slik... Ganske irriterende spør du meg.. Så har dere samme problemet?
    På min 330, så må jeg stille den inn på 7.1 i menyen. Da starten den opp 7.1 hver gang. Har du gjort dette ?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, I OSD menyen under Surround Select -> Dolby Surround ->
    Mode: Dolby EX

Setter jeg i en dvd slik at jeg får digitalt signal kan jeg sette den til Dolby EX, men setter jeg i en ny dvd, starter den opp i 5.1

Det er kun når jeg får digitale signaler at den ikke vil starte opp i 7.1, har jeg analoge signaler starter den i 7.1

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sette Default Surround Mode til Off i ADVANCED SELECT menyen.

Det er ikkje alle dvder med 7.1 lyd som har "flagget" som gjer beskjed til receiver at den skal aktivere 7.1.

Fra: Dolby Technology - Dolby Digital EX Speaker Setup for 5.1, 6.1 and 7.1 Channel Configuration

"Current Dolby Digital Surround EX soundtracks contain a digital flag that can automatically activate the EX decoding in a receiver or preamp/processor. For titles released prior to late 2001, however, you need to turn on the EX decoding manually."

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exar
    Du må sette Default Surround Mode til Off i ADVANCED SELECT menyen.

Det er ikkje alle dvder med 7.1 lyd som har "flagget" som gjer beskjed til receiver at den skal aktivere 7.1.

Fra: Dolby Technology - Dolby Digital EX Speaker Setup for 5.1, 6.1 and 7.1 Channel Configuration

"Current Dolby Digital Surround EX soundtracks contain a digital flag that can automatically activate the EX decoding in a receiver or preamp/processor. For titles released prior to late 2001, however, you need to turn on the EX decoding manually."
    Heerlig!! Endelig :-D tusen takk!
    Rart dem ikke nevnte noe fra hifi center ang. dette, sendte inn receiveren da jeg trudde det kunne være problemer med den, men da hadde vistnok selgeren fått svar fra servicemannen at det skulle være slikt med denne receiveren jaja, endelig, takk for hjelpa! Nå blir det en good helg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •