Får ikke lyd i forsterkeren.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Okay, bra ! Men nei, du kan ikke bruke noen av de inngangene, da må du bruke en Tape Out fra den ene forsterker inn i Tape Inn på den andre i så fald, du kan ikke drive en linje inngang med en preout utgang, men dette siger jeg uten å ha prøvd det. Dette er så "ikke rett" fordi en preout utgang normalt vil gi kanskje 2 volt ut ved fuld volum og en linjeinngang har følsomhet på 150 mv, og desuten, så er der det med ensartet volumen fra de to forsterkerne da som jeg nevnte før. Gjør du som du har beskrevet tror jeg absolutt ikke du får samme utgangsnivå til både bass og mellomtone/diskant.
    Fordelen med en Main Inn inngang på den andre forsterker ( som du ikke har ) ville være at da trenger du bare regulere volumen på den første forsterker. Da kan du koble det som jeg skrev før.
    Desuten er det veldig dumt/upraktisk å kjøre signalet fra preout inn i endda en forforsterker , men får ikke renere lyd av sånnt.
    Jeg tror jeg ville glemme dette hvis jeg var dig....
    hmmmm.....
    det høres jo ut som om du vet hva du snakker om....og jeg skjønner ikke så mye av den linken du ga meg...desverre....
    grunnen til at jeg prøver dette er at jeg ikke får nok trykk i bassen bortsett fra når jeg spiller i CSII modus (Marantz SR7300), og jeg tenkte derfor at en ekstra forsterker vil gi mer strøm, ergo ville problemet bli løst....jeg begynner å gå tom for ideér som ikke koster masse penger(noe jeg ikke har selvfølgelig)....har du noen forslag??? Se andre tråder startet av meg for mer detaljer om problemet med trykket i bassen....

mvh.

André

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig at forsterkeren fungerte da du lånte den, men siden du ikke har fjernet skinnene bak på høyttalerne, har du antakelig ødelagt den forsterkeren du ikke får liv i. Du var heldig at ikke BEGGE forsterkerne tok kveld....................

Først lære, så gjøre. Det er det billigste. ;-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøkk i bassen skyldes utrolig ofte feil høyttaler plasering, se Welcome to Cardas Audio om hvordan man setter høyttalere opp i et rektagulært rom, du finder den under links.
    Ellers er en effektforsterker løsningen for dig, den trenger jo ikke koste skjorta, så en Parasound HCA 1500 på finn.no for 1500,-, det må da være årets kupp, men den var da også solgt etter veldig kort tid.
    Jobb med dine høyttalere, eller subwoofer litt, det koster ingenting.
    Jeg vet ikke noe om de moduser en hjemmekino receiver har, jeg har stereo, enkelt og greit. Kanskje du har noen innstillinger der er feil....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Godt mulig at forsterkeren fungerte da du lånte den, men siden du ikke har fjernet skinnene bak på høyttalerne, har du antakelig ødelagt den forsterkeren du ikke får liv i. Du var heldig at ikke BEGGE forsterkerne tok kveld....................

Først lære, så gjøre. Det er det billigste. ;-)
    Har nok ikke ødelagt noe som helst...heldigvis....for nå har jeg fjernet skinnene, og alt fungerer helt utmerket....

(",)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Trøkk i bassen skyldes utrolig ofte feil høyttaler plasering, se Welcome to Cardas Audio om hvordan man setter høyttalere opp i et rektagulært rom, du finder den under links.
    Ellers er en effektforsterker løsningen for dig, den trenger jo ikke koste skjorta, så en Parasound HCA 1500 på finn.no for 1500,-, det må da være årets kupp, men den var da også solgt etter veldig kort tid.
    Jobb med dine høyttalere, eller subwoofer litt, det koster ingenting.
    Jeg vet ikke noe om de moduser en hjemmekino receiver har, jeg har stereo, enkelt og greit. Kanskje du har noen innstillinger der er feil....
    Hei, og takk for all hjelp....

Nå har jeg fjernet skinne, og det fungerer helt fin....nå styrer den ene forsterkeren alle tre 6,5" bassene og subben (aktiv sub koblet i preout, så den tar jo ingen effekt fra forsterkeren) mens den forsterkeren jeg har lånt styrer kun diskant....nå har jeg fått stilt inn lyden slik at jeg får det trykket i bassen som jeg ønsker, og jeg har mange flere justeringsmuligheter....jeg er i alle fall storførnøyd....har jobbet en del med passeringen av høyttalerene, og har funnet ut at ved å ha frontene vinklet litt inn mot midten, med suben midt i mellom, så blir lyden best...dessuten blir det ikke så farlig om man sitter litt til venstre eller høyre fra sentrum av en eller annen grunn.....har også funnet ut at når jeg har plugget igjen hullene i suben, så blir dypbassen mindre fremtredene, og jeg kan ha på mer trykk, og dermed få mer snert i mellombassen....

jeg skjønner ikke helt hvorfor lyden ble så mye bedre nå egentlig....det er jo bare diskanten som hovedforsterkeren ikke driver, og den krever vel ikke så mye strøm??? Har du noen logisk forklaring på at det har blitt mye mer trykk i bassen..???

ja ja....

i alle fall er jeg fornøyd nå....takk for hjelpen....

Mvh.

André

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •