Hjelp! Lyden kommer bare fra en kanal (Pioneer reciever)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Lyden kommer bare fra en kanal (Pioneer reciever)

Hjelp!

vet ikke hva som skjedde, men en kompis tukla litt med fjernkontrollen i sted. Når jeg skulle spille igjen kom det bare lyd fra høyrekanalen foran!!

Tok ut alle kablene og koblet ordentlig til igjen, men fortsatt samme problem. Må være noe med innstillinger?

Min reciever er Pioneer VSX-AX2AV-S!

Newcomer Johansen^ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er balansen stilt inn ?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell ikkje balanse på AX2.

Fra kva slags kilda er det? Er det fra pcm signal og?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCM signal? Nå spør du vanskelig... Har ikke utforsket recieveren så mye som jeg kanskje burde. Mye mer vant med min gamle Denon AVR-3805. Kilde er både Xbox 360 og Pioneer opptaker, hvis det var det du mente.

Og er det normalt at lydnivået blir mye lavere etter bruk av MCACC? Både jeg og min kompis VSX-516 får mye lavere lydnivå ved bruk av MCACC...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    PCM signal? Nå spør du vanskelig... Har ikke utforsket recieveren så mye som jeg kanskje burde. Mye mer vant med min gamle Denon AVR-3805. Kilde er både Xbox 360 og Pioneer opptaker, hvis det var det du mente.

Og er det normalt at lydnivået blir mye lavere etter bruk av MCACC? Både jeg og min kompis VSX-516 får mye lavere lydnivå ved bruk av MCACC...
    Om du har høyttalere fremme med høyere følsomhet enn øvrige, kan du enten:
    A) Velge MCACC FRONT
    B) Kopiere MCACC ALL til Custom 1 og så gå inn på parametrene på diverse høyttalere og stille som du ønsker

MCACC ALL fungerer ikke bra, om du kjører diverse høyttalere rundtom med forskjellig følsomhet, størrelse, m.m.

Ellers, er det balanse, iallefall på 1016/2016, men jeg husker ikke helt hvor den var.

Ps. for å se OSD meny (best), må du koble video ut via monitor på bakpanel (phono). Såvidt jeg vet, kommer ikke OSD via HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DaButcher;

Det er fortsatt dødt uten å bruke MCACC, "Advance surround" og stereo. Høyttalerne er dønn like alle 5 Jeg har satt høyttalerene som small.

Kan prøve litt mer nå snart. Hvis noen flere har tips settes det pris på også!

Jeg går på menyen via recievern, for på skjermen kommer og går menyen hvert annet sekund, skjønner ikke hva det går av den. Menyen kommer, skjermen blir svart, menyen kommer, skjermen blir svart. Bruker komposittkabel... Rare greier. Men egentlig bryr jeg meg ikke om det, viktigere å få på 5.1 igjen ASAP for det venter en HD-DVD add-on til 360'en min og King Kong på postkontoret...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    DaButcher;

Det er fortsatt dødt uten å bruke MCACC, "Advance surround" og stereo. Høyttalerne er dønn like alle 5 Jeg har satt høyttalerene som small.

Kan prøve litt mer nå snart. Hvis noen flere har tips settes det pris på også!

Jeg går på menyen via recievern, for på skjermen kommer og går menyen hvert annet sekund, skjønner ikke hva det går av den. Menyen kommer, skjermen blir svart, menyen kommer, skjermen blir svart. Bruker komposittkabel... Rare greier. Men egentlig bryr jeg meg ikke om det, viktigere å få på 5.1 igjen ASAP for det venter en HD-DVD add-on til 360'en min og King Kong på postkontoret...
    Hei,
    Om du setter høyttalerne til SMALL, vil den sende all bass vekk til feks. sub!
    Har du da ingen sub, vil du ikke få noe særlig bass tror jeg!

SMALL/LARGE har egentlig ikke noe å si med om du har fysisk store høyttalere, men det har med om høyttalerene har evne til å produsere bass.

Om du feks har råtne høyttalere bak, kan de gjerne være 12" for den slags skyld, så kan du gjerne ha 8" fremme som har bedre bass og en center som kan gjengi bass.

Da kan du sette center til Large, selv om den gjerne har færre watt og er fysisk mindre enn de bak. De bak kan du da sette til small, så recieveern router bassen fra de bak til øvrige høyttalere.

Centeren var jo i mitt eksempel liten, men gjenga lave frekvenser og derfor kan du sette denne som large.

Large/Small har altså ikke med følsomhet eller antall tommer på elementer å gjøre, men rett og slett om de er gode til å gjengi bass.

Setter du alt på small, kan du like gjerne kjøpe deg noen bokhyllehøyttalere, om du ikke allerede har det.

---

Ellers, må du som sagt bruke monitor ut!! (video, phono)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Hei,
    Om du setter høyttalerne til SMALL, vil den sende all bass vekk til feks. sub!
    Har du da ingen sub, vil du ikke få noe særlig bass tror jeg!

SMALL/LARGE har egentlig ikke noe å si med om du har fysisk store høyttalere, men det har med om høyttalerene har evne til å produsere bass.

Om du feks har råtne høyttalere bak, kan de gjerne være 12" for den slags skyld, så kan du gjerne ha 8" fremme som har bedre bass og en center som kan gjengi bass.

Da kan du sette center til Large, selv om den gjerne har færre watt og er fysisk mindre enn de bak. De bak kan du da sette til small, så recieveern router bassen fra de bak til øvrige høyttalere.

Centeren var jo i mitt eksempel liten, men gjenga lave frekvenser og derfor kan du sette denne som large.

Large/Small har altså ikke med følsomhet eller antall tommer på elementer å gjøre, men rett og slett om de er gode til å gjengi bass.

Setter du alt på small, kan du like gjerne kjøpe deg noen bokhyllehøyttalere, om du ikke allerede har det.

---

Ellers, må du som sagt bruke monitor ut!! (video, phono)

Hei :-D

Takk for tips. Skjønte nå hva du mente med monitor ut, skal prøve nå.

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at har du sub og bruker auto justering av høyttalerne, så vil frontene bli satt til small?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Er det ikke slik at har du sub og bruker auto justering av høyttalerne, så vil frontene bli satt til small?
    Ikke nødvendigvis. Ikke slik på 516 og 916 iallefall.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Nei,
    Large / Small har bare med at den da vil sende bassen der det er large.
    Har du ingen large, så vil den sende til SUB.

Mangler du sub, vet jeg ikke om den kutter lave frekvenser eller om den lar vær å sende de videre, det er vel noe man må spørre pioneer sine ingeniører om.

Jeg personlig tror man da går glipp av mye lyd, om man setter alt til small, blir nesten som å kjøre MCACC ALL når du har store beist fremme og noen dårlige 500kr høyttalere bak, da vil alt spille som de 500kr høyttalerene.

Kopierer man heller da MCACC FRONT til feks Custom 1, justerer parametre, etc. så kan man få bedre resultat.

MCACC ALL bør man ikke bruke, med mindre mellomtone/midbass/diskant er rimelig bra matchet på alle høyttalere, samt at man har sub.

MCACC ALL ville jeg bare anbefalt om man kjører en pakke med høyttalere som er matchet og at den derfor bare vil justere gain iht. romkorreksjon, ikke iht. dårligste element som da vil dra alt ned i dass.

Det er jo som vi vet 5.0 eller 5.1 man trenger, 7.1 er overflødisk og såvidt jeg vet får man ingen commercial dvd'er med 7.1 spor.

Man kan emulere 7.1, men det er teit løsning spør du meg, da er det bedre å bruke de pengene på kabler/høyttalere andre steder i systemet, der man har weak link allerede.

Man skulle tro at med MCACC, trengte man bare trykke på en knapp og så var alt så bra som det kunne bli, men jo mer avansert en reciever blir, jo flere feller kan man falle i.

Jeg skal ikke påstå jeg har de "idèelle" settings nå, men ejg har kopiert MCACC FRONT over på custom 1, så har jeg fjernet demping på bassen til bakhøyttalere (lavfrekvente toner er vankskelig å retningsbestemme). Jeg lar MCACC'en kjøre på gain og da korreksjon på v.s i forhold til h.s. (pga. rom).

I stereomodus kjører jeg uten MCACC (kjører jo 2 kanal stereo), men faktisk er "7 kanal stereo" litt fett også :-) må være gromt på fest.

Jeg kjører biamp på dynavoice, så jeg har jo bare 5 ch, men..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå føler jeg at jeg har prøvd det meste......fortsatt uten resultater.. Brukte MCACC akkurat nå, det stod at det var error, fant ikke to av 5 kanaler :???:

Kanskje jeg bare skal sjekke med Pioneer support nå og evt se om det er recievern det er noe galt med. Når jeg koblet til ipoden så fikk jeg ikke lyd i høyre- og venstrekanal foran + subwoofer, men venstrekanal, senterkanal og nesten ingenting på sub...

Skjønner ærlig talt ikke hva som er feil, sinnsykt frustrerende for å si det sånn.

Edit; T.o.m resetting til fabrikkinnstillinger funker ikke........? Wtf?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var alt i boks Fighta med den i hele dag og nå ga den seg hahaha

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice work. Og feilen var?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Nice work. Og feilen var?

Jeg koblet til og fra alle ledninger som var kobla til, "restore default settings" - og da var det bare å bruke MCACC og legge inn alt på nytt, så fungerte det...

Stod i manualen hvordan jeg skulle sette til fabrikksinnstillinger, men den ville ikke. Kanskje noe hang seg opp? Fungerte med en gang etter at jeg dro ut strømkontakten...

Hadde egentlig ikke lyst til å koble fra alt, er så stor jobb slik som høyttalerne og annet utstyr står til og alt jeg har lagt inn med tanke på kildeinnganger osv - men burde ha gjort det med en gang... ops:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •