Reciever-tips ønskes: billig og bra til Sony W2000-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever-tips ønskes: billig og bra til Sony W2000-tv

Hei!

Jeg er fersk både her på forumet og i dette hifi-gamet anno 2007, men hadde satt stor pris på gode råd. Skal oppruste Tv/hi-fi fra steinaldernivå og tenkte å få de viktigste bitene i puslespillet på plass først.

I løpet av en måneds tid skal jeg anskaffe meg Tv (Sony KDL W2000) og satser på å finne en reciever (og dvd-spiller) som funker fint til mitt bruk.

Det vil i praksis si:
    * Tv: Sony KDL W2000
    * DVD. Har en rævva dvd-spiller per i dag. Finnes det en god ”alt-i-ett”-reciever eller bør jeg kjøpe separat dvd-spiller og reciever?
    * KABEL: Canal Digital kabel-tv (analog, enn så lenge). Venter i spenning på HD-sendingene og mulighetene for å lagre, ta opp osv… Det er vel et godt argument for å droppe en dvd-spiller med opptaksfunksjon eller hva?).
    * SPILL: Xbox 360 (foreløpig uten HD-DVD add on. Må vurdere dette opp mot resten av pakka)
    * SPILL: PlayStation3 (blir nok en PS3 i løpet av våren/sommeren – og dermed blueray).
    * SPILL: Nintendo Wii.
    * UNIVERSAL FJERNKONTROLL: For å holde stua ryddig, vurderer jeg en eller annen Logitech Remote (885/1000)
    * ANNET: Blir nok å teste hele sulamitten med en pc/laptop/mac/iPod også, i hvert fall noe jeg har i bakhodet når det gjelder å finne en reciever som skal dekke behovene mine i dag og også noen år frem i tid. Spiller lite Pc-spill.

PRIS:
    Jeg er ikke ute etter å sette meg i bunnløs gjeld når det gjelder å finne komponentene, men vil ha en reciever som takler morgendagens digitale hjemmekos – og 360/Ps3, digital kabeltv (når den tid kommer) og dvd-spiller (evt- hd-dvd og blueray). Jeg ser for meg noe fra 6k og maks 10k.

LYD;
    Jeg kommer ikke til å kjøre "full pupp" når det gjelder høyttalere og hjemmekino, i hvert fall ikke i starten, men vil gjerne ha muligheten til å bygge ut etter hvert om behovet skulle melde seg.

Har forstått at det er gode recievere fra 6k og opp som leverer 2-3 HDMI-innganger og er utstyrt med lydkvalitet. Da kommer man også unna med det faktum at Sonys W2000 ikke byr på all verdens muligheter når det gjelder antall komponenter koblet til samtidig.

Har sett gode tester av bl.a. Yamaha RX-V1700. Liker ideen om at den er iPod-vennlig, er 1080p-kompatibel og har to HDMI-innganger.

Har noen andre forslag til mitt bruk?

Alle gode tips mottaes med stor takk. :-D

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke se langt!
    Har du lest siste nummer av hjemmekino? Sonys STR-DA5200ES får veldig bra kommentarer. Denne fås for 8000.

Markedets beste menyer og ellers veldig bra!
    (Går selv og sparer til en sånn!)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Du trenger ikke se langt!
    Har du lest siste nummer av hjemmekino? Sonys STR-DA5200ES får veldig bra kommentarer. Denne fås for 8000.

Markedets beste menyer og ellers veldig bra!
    (Går selv og sparer til en sånn!)
    Takk for tipset! Noteres bak øret i dette øyeblikk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •