2 stk. NAD218 og Denon AVR2805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 stk. NAD218 og Denon AVR2805

Hei folkens..

Har 2 stk. nad218 og en avr2805. Er det mulig å koble dette så jeg får 5.1 lyd?

Kjører en nad 218 på hver fronthøyttaler og 2805 på center og bak.

Takk for svar

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha 5.1 så må du ha på en sub også på sub-utgangen.

Men ja du får 5 kanals surround såklart, hvorfor skulle ikke det fungere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 stk. SVS PB12-Plus/2 subber. Men når jeg kobler nad218 til 2805 så må jeg jo bruke en y-splitter. Og kjøre 218 i mono. Kjører jeg 5.1 testing da, så suser d først i begge fram, center, ingen, de 2 bak og subbene til slutt.. Så må være noe her som ikke er rett.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pokerdahl
    Har 2 stk. SVS PB12-Plus/2 subber. Men når jeg kobler nad218 til 2805 så må jeg jo bruke en y-splitter. Og kjøre 218 i mono. Kjører jeg 5.1 testing da, så suser d først i begge fram, center, ingen, de 2 bak og subbene til slutt.. Så må være noe her som ikke er rett.
    Kan nok stemme det. Når Denon avr 2805 kjører Auto setup så skjekker forsterkeren først front left, center, front right, surround back som du IKKE har og deretter surround right og left. Var slik på min 3805. Gå i speaker config og skjekk om forsterkeren har registrert de aktuelle HT.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pokerdahl
    Høres ut som noe er galt. Virker som om begge frontene dine spiller venstre-kanalen. Hvordan har du koblet? Y-ledd fra venstre pre-out til begge 218? Det høres jo ikke riktig ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    Høres ut som noe er galt. Virker som om begge frontene dine spiller venstre-kanalen. Hvordan har du koblet? Y-ledd fra venstre pre-out til begge 218? Det høres jo ikke riktig ut.
    Sorry. Tror jeg misforsto her. Virker som om rekyl har et poeng her. Er vel greit å skjekke om alt er koplet riktig først. Men du trenger ikke y-ledd hvis du kjører mono med 2 stk 218.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke bruke Y splitter hvis du skal brokoble. Dvs. bruke en forsterker som et effekttrinn, ikke biampe. Da skal antakelig signalet inn på venstre kanal på forsterkeren, denne i mono/bridged og ta ut signalet mellom + for høyre og + for venstr.

Dersom du har tenkt Bi-amping skal du bruke splitter, men sette forsterkerne i stereo, og en kanal til bass og en til mellomtone/diskant.

Dersom du ser i manualen for den aktuelle forasterkeren regner jeg med at du finner løsningen der.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange svar.. Jeg satte begge mine y-splitter i 2805 så jeg fikk 2 preout. 2 hvite og 2 røde. Så sendte jeg en rød fra 2805 til hver av 218 og samme med hvit. (men begge spiller som venstre og ingen høyre, så må være noe som ikke er rett)
    Jakv: mener du å bruke en rød fra 2805 til rød på 218 og en hvit fra 2805 til hvit på den andre 218 ??? takk

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. I følge manualen http://207.228.230.231/manual/NAD-218.pdf
    så skal du (hvis det er brokoble dem du skal) ta en ledning fra pre out Venstre inn til venstre inngang på 218. Venstre høyttaler skal da kobles med pluss til R+ og minus til L+. Firsterkeren skal da stå i "mono" eller "bridge" som det også kalles,

Fra pre out høyre tar du en ledning inn til VENSTRE inngang på den andre 218, setter denne i "mono" og tar ut høyttalersignal med pluss til R+ og minus til L-.

Da skal du etter manualen forsyne hver av høyttalerne dine med 700W i 8ohm.

Er det Biamping du er ute etter blir det en annen framgangsmåte, du får spørre igjen om det er det som er tilfelle.

Lykke til iallefall :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk du må ha optisk/coax kable. Ellers er det nesten ikke mulig å få DD lyd....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Husk du må ha optisk/coax kable. Ellers er det nesten ikke mulig å få DD lyd....
    Kan jo kjøre analogt ut fra DVD spilleren da. Bruke 6 stk rca kabler istedenfor coax/optisk. Da får du både DD og DTS. Men det er vel ikke det mest vanlige, men det går.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kan jo kjøre analogt ut fra DVD spilleren da. Bruke 6 stk rca kabler istedenfor coax/optisk. Da får du både DD og DTS. Men det er vel ikke det mest vanlige, men det går.
    Det vet eg, derfor eg sa NESTEN :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men her var det snakk om kabling fra pre out på reciever til effektforsterkere og da er det ikke så mange måter å koble (riktig) på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sant nok Kan faktisk bli bra det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for masse hjelp. Ble rett når jeg koblet som jakv fortalte lengre opp her. Kjører coax fra dvd. Men hva er den beste kabelen å bruke fra bærbar pc til prosjektor og fra parabiltuner med kun scart utgang til prosjektor ? Har en optoma h77.

Noen som har noen forslag? Takk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •