receiver tips++ mottas med stor takk, dynavoice høytalere...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

receiver tips++ mottas med stor takk, dynavoice høytalere...

Hei!

Ser det allerede ligger endel tråder angående mine spm ute her, men må starte min egen ryddige

Mitt spm. er:

Jeg har kjøpt Dynavoice F6(skal brukes som bakhøytalere), M65 eller M85 er planen å bestille ... (hvor kan jeg forøvrig få kjøpt M85?) Trenger og et tips til kjøp av center... Dynavoice center er prøvetestet, og var ikke det store....

Skal ha en forsterker som driver dette oppsettet...

Har sett på endel brukte , blant annet Acram200 og pioneer 1016(2016).. Er desse strømsterke nok? Alle tips mottas med takk...

Ps! Er ikke totalahengig av HD tilkoblinger o.l. Har for tiden lite som kan brukes til dette...

Mvh Oddemann

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    budsjett?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    receiver : 5k-10k, har idag pløyd gjennom det meste som er å lese på nettet, men klok på hva som er et lurt valg vet jeg ikke... denon, h/k, marantz,pioneer,yamaha og til og med sony er aktuelt....

center: hadde tenkt å "bare" legge i 1000-2000 her

Hjelp! Tips og erfaringer mottas med stor takk..

Lurer og fortsatt på kor dynavoice m85 kan handles, på surround.no fins de kun i pakkeløsninger

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til sommeren kommer jo 08 serien til Denon, men vet ikke hva de kommer til å koste, ei heller hvor lenge du ønsker å vente på en forsterker.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torgeir
    Til sommeren kommer jo 08 serien til Denon, men vet ikke hva de kommer til å koste, ei heller hvor lenge du ønsker å vente på en forsterker.
    jepp, mulig skal vente... blir vell en mellomklasse til rundt 10k da...
    men må ha en ny forserker i mellomtiden da iaf. blir i tilfelle bruke pioneer 916 eller noe...

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp dynabel c11 senterhøytaler. Koster 2000kr (må bygge den selv, men inkludert kabinett) Gir utrolig mye for pengene

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janstokk
    Kjøp dynabel c11 senterhøytaler. Koster 2000kr (må bygge den selv, men inkludert kabinett) Gir utrolig mye for pengene
    takker for tips... må ha ny center uansett så den går i bestilling... så tester eg den ut en stund, er jeg misfornøyd går den bare for salg...

Ps! Lurer fortsatt på hvor jeg kan få kjøpt dynavoice m85, noen som vet? Evt hvor billigste m65 i calavos farge....

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar frem denne tråden 1 år etter for å få frem hvordan et hifi år kan vere...

Endte først opp med Arcam avr200, hadde de sammen med Dynavoice F6 en stund. Vurderte lenge surround, men la hele surround ideen på hylla før den var begynt. Byttet ut dvd avspilling med Arcam CD73 spiller.

Dynavoice vart etterhvert skiftet med B&W705. Disse hadde jeg helt til jeg kjøpte QLN601mk2. Disse var omtrent like bra!!! Og 705 gikk på bruktbørs... B&W er lettsolgt det skal det ha.

Så brukte jeg jo disse QLN en periode, men vart jo seff aldri helt nøgd. Receiveren gikk for salg, og Arcam A80 ble innkjøpt. Jeg hadde da et stilrent oppsett med mine Arcam produkter og var egentlig nøgd.

Så var jeg innom en demo på Maxwell og vart helt frelst på Boston VRm60 ht, disse importerte jeg så fra statene. Det var vell sånn ca 20k og spare på dette

Etter å ha mottatt disse fant jeg fort ut at jeg trengte mer effekt, og kjøpte en brukt Doxa. Denne og Boston var "guddomelig" i ca 1 døgn! Da klarte Doxa og ødelegge all moro, den slo seg vrang midt på natta. Sendte ut støysignal og ødela 2 element på Boston. Her og da var mitt "hifiliv" nesten over.

Men sakte men sikkert kom lysten på å prøve noe nytt tilbake. Jeg kjøpte etterhvert Tannoy Eyris2 og jeg og Tannoy ble meget så gode venner.

Jeg flyttet så og fikk både stue og lofstue, noe som førte til at det ble investert i 2 stereoanlegg. Et oppe med QLN og Proton pre og Parasound effekt, og et nede med Arcam A80, Arcam cd73 og Eyris2.

Dette ble stående en stund før QLN oppe ble erstattet med Tannoy Sensys DC1. Dette ble en bra kombo!

Nede i stuen ble Arcam erstattet med Jungson da200ia lux, og moonharbour spiller, dette var en fin oppgradering!

Nå nylig røyk Eyris2 for salg, og Dali Mentor6 handlet. Disse var tross i meget fin lyd, altfor store for min stue. Så i samråd med min bedre halvdel blir disse i nå erstattet med Den nye DC6T til Tannoy!

Jepp, dette var 1år i mitt "hifiliv", i tilegg har selvsagt bildefronten fått seg en oppgradering i disse plasma og HD tider....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •