Marantz CD7300 VS Denon DCD-1500AE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz CD7300 VS Denon DCD-1500AE

Jeg skal gå til innkjøp av ny cd-spiller, ikke allverdens penger for tida, så blir i denne prisklassen. Jeg har proac 2.5respone, Doxa 70s mk2 og en doxa passiv forforsterker.
    Har prøvd denon spillern, virka bra til den prisen, noen som har no tips/råd om hvilken spiller jeg bør gå for, eller et annet innspill?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt 1550 fra Denon,og det synes jeg var en god spiller. Om jeg ikke tar feil er dette en litt eldre utgave?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gi et fasitsvar på hvem som er best av disse, tror jeg ikke det er mange som er kvalifisert for å gjøre. Å sammenlikne cd-spillere krever lytting på samme utstyr og helst over litt tid. I denne prisklassen får begge disse (pluss Arcam CD73) ofte god omtale, og jeg tviler på om du tråkker galt uansett hvem av dem du velger. Selv er jeg fornøyd eier av Marantzen, og jeg har sett tester der Marantz har vært kombinert med både Audiolab, Rotel og Densen med hell. Kan hende noen andre har erfaring med hva som kombinerer best med din forsterker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk hatt begge to! Denon i fem år og Marantz i to år. Jeg orker ikke gå så detaljert inn i lydinntrykkene mine, utenom at Marantz-spilleren var bedre på alle punkter utenom ett: kvalitetsinntrykket. Lyden var i mine ører og på mitt anlegg ikke sammenlignbar. Denon føltes som en stor bomullsdott i forhold, hvis man skal bruke noen håpløse metaforer til å forklare lyden likevel...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •