Onkyo A-9555/9755 mot Sony TA-FA1200ES

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo A-9555/9755 mot Sony TA-FA1200ES

Noen som har erfaringer med disse stereoforsterkerne? Er på jakt etter en ny forsterker til å drive mine Canton Karat S8DC høyttalere. Må ha bra tyngde og kontroll på lavere frekvenser. Signalkilder kommer til å være Squeezebox og en DVD-spiller, så den Sony'en kan ha en klar fordel fordi den har innebygget DAC. Men det spørs jo hva slags kvalitet den DAC'en har da. Har hittil funnet få tester av Onkyo'ene og ingen av Sony'en, så jeg er takknemlig for råd og tips.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Sony'n så skal ikke uttale meg om den, men har såvidt lekt litt med onkyo'n.

Synes den var forholdvsis nøytral med litt ekstra fylde i bassen. Overrasket egentlig litt i forhold til forventningene mine, er uansett temmelig lenge siden så innser at jeg ikke heeelt husker inntrykket. Beste er jo å få hørt på begge, kun det vil jeg deg et skikkelig svar =)

Fant uansett en test

Men finnes jo også mange andre i den prisklassen som kan være en bedre match med Høyttalerene dine.

Lykke til.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for link til interessant test, Kolschtat!

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Men finnes jo også mange andre i den prisklassen som kan være en bedre match med Høyttalerene dine.
    Sony TA-FA1200ES koster 5490,- her hjemme. Det virker som en grei pris, spesielt hvis den innebygde DAC'en er bra. Onkyo 9555/9755 koster 6299/8999, men kan kanskje spare en tusenlapp på å importere.

Er selvfølgelig åpen for forslag på andre gode og kraftige stereoforsterkere, i prisklasse opptil 7-8000kr. Har inntrykk av at det stort sett er små forsterkere å få i denne prisklassen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony TA-FA1200ES

Ingen som har hørt Sony'en, eller har lest noen tester av den?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •