Budsjettreciever til Dynavoice F6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjettreciever til Dynavoice F6

Hei!

Mitt 12 år gamle AKAi anlegg med Kirksaeter Prisma 60 høytalere har begynt å bli liggende etter i løypa her. Tilkobling av PC, DVD, TV etc på kun èn inngang blir litt slitsomt i lengde. Høytalerne spiller overraskende bra, men selve anlegget suger skikkelig. CD spilleren har tatt kvelden for lenge siden, kasettspillerne samler støv etc.

Så nå er det på tide med en oppgradering. Jeg vil starte med fronthøytalere, og så bygge ut siden. Leiligheten min er litt snodig så plassering av bakhøytalere blir litt kinkig. Skal se nærmere på eventuell takmontering senere...

Jeg er rimelig grønn på Hi-Fi så tilgi meg eventuelle rare utsagn

Høytalere: Etter å ha lest hyllesten av Dynavoice sin F6 serie på forumet her og andre steder var valget enkelt her siden jeg var på budsjett. Et par av disse er allerede bestillt fra Multicom til 1250,- inkl. frakt.

Reciever: Det er her jeg trenger deres hjelp. For det første: jeg bruker anlegget til alt mulig: PC, konsoll, TV, DVD. Det og samt mulighet for 5.1 oppsett senere er grunnen til valg av reciever og ikke stereo forsterker.

Det jeg trenger er en reciever som for det første gir Dynavoice'ene det de trenger for å yte best mulig. Trøkk i lyden er viktig, siden det av musikk går mest i house/chill/trance og lignende (ikke topp20 stiler, men litt mer undergrunns). Videre bør det være brukervennlig angående hyppig skifte av lydkilder, og innstillinger. At den ikke ser ut som en plastikkboks teller også, men er ikke avgjørende.

Håper på noen gode tips her, da jeg ser frem til å bli kvitt det grufulle AKAI anlegget... Jeg har lagt meg på et totalbudsjett på rundt 4000,- her i starten. Det vil si at jeg har rundt 3000,- å bruke på en god reciever. Det er liten vits i å anbefale noe over det, samme hvor bra det er. Har man ikke mer penger, så har man ikke penger.

NB: Stor fordel om den kan kjøpes i butikk i Trondheim. Det være seg Hifiklubben, Siba, El-price, Elkjøp og alt det der.

På forhånd takk for alle forslag.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en yamaha rxv357 5.1 surround reciver på mine F6 og det spiller kjemepebra sammen!!Jeg ga 2300,- for den inkl frakt fra pixmania.no.
    Men den som er nevnt i forrige tråd er jo nesten samme sak bare at det er 7.1 noe som kan være kjekt og ha for senere tid.Uansett er jeg sikker på at den også fungerer kjempebra sammen med dynavoicene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7.1 trur jeg er overkill. 6 høytalere holder i lange baner i fremtiden også. Blir bare to i første omgang uansett. Takk for tipset

Hva med Pioneer modellene i prissjiktet der?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Yamahaen jeg linker til har MYE mer guffe enn en 357. Vi snakker dag og natt. Jeg har selv hørt 657 på Dynavoice og eid en 450 selv. Du må jo ikke ha 7 høyttalere tilkoplet, men har muligheten til det, den mikser jo 5.1 også.

Men bare hør med andre hva de mener...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er liksom meningen med denne tråden. Folk som sitter på et stykke hardware har jo en egen vane til å synes det er det beste

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger Denon an i løypa her på recievere? Tenker du to modellene rundt 3k på Hifiklubben.

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Yamaha receiveren på Elkjøp er så lavt priset at Denon sine 3K alternativer ikke vil nå opp i det heletatt etter min mening.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ditt budsjett ville eg vurdert å kjøpe brukt, da kan du få en grei reciever til 3000,- Bruktbørsen her på forumet + finn.no er greie plasser og følge med på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant Yamaha RX-V459T på Siba

Er den sammenlignbar med den å Elkjøp? Verken Lefdal eller Elkjip hadde den på lager i Trondheim, dog hadde Siba den svarte lekkerbiskenen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg bruker en Pioneer VSX-916 sammen med Dynavoice F6, og synes dette fungerer utmerket, prisen tatt i betraktning. Recieveren får du vel for rundt 3000 kroner, og skulle vel da passe akkurat til ditt budsjett. VSX-916 er oppfølgeren til VSX-915, som blant annet har vunnet test i Lyd og Bilde (mener jeg å huske at det var). VSX-916 er en 7-kanals reciever, greit om man vil bygge ut i fremtiden. Det følger også med programerbar fjernkontroll som er kjekk å ha.

I tillegg har jeg en center og to bakhøytalere fra Dynavoice og XTZ 99 W8.16 subwoofer. Jeg synes alt i alt jeg har fått mye for pengene med dette anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står egentlig mellom Denon 1507 og Pioneer VSX-916 siden de er de eneste jeg kan få sett/hørt på her i Trondheim på henholdsvis Hifi Klubben og Hi-Fi Centeret.

Skal ta en tur i dag tror jeg

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ka du har lagt som budsjett men hvis du i fremtiden kjøper noen større HTer som trenger mer kraft så hadde det vært greit med Denon 1907.
    Den har pre out og da muligheter for tilkobling av effektforsterker.
    Men da må du ut med 1000,- kr xtra:-?

Pioneer VSX-916 har dette men eg vet ellers lite om den:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom hjem med Denon 1507 i går. Etter montering og kabelsalaten var unnagjort så testa jeg den med Kirksaeterne... MAKAN! Det var som om de fikk nytt liv Det å se film ble en helt ny opplevelse, selv med stereolyd! Og Katie Melua krøp nesten ut av anlegget En skam at de har stått på det lusne AKAI anlegget så lenge. Virker som en kurant reciever frem til nå, mye å sette seg inn i dog...

Oppdaga jo at TV'n ikke har lydutgang, så må vel skaffe en sånn scartadapter ting så jeg får lyd fra TV til reciever...

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis.

Da er du godt igang... Pass på å ikkje bli helt hekta da, kan fort bli dyrt:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes derimot det skulle mye til for å få lyd, men mulig det er bare jeg som misforstår...

Recieveren går jo fra -80db til +18db. God og høy lyd ble det ikke før jeg bikka -10. Er dette normalt? Som sagt tidligere: jeg har liten peil på dette. Kjørte autosetup via den mikrofonen som er med.

Kirksaeterene kjører på 4-8 ohm. Recieveren kjører på 6-16 ohm. Er dette skadelig for forsterkeren (ev høyttalerne), eventuelt kan dette ha noe med lyden å gjøre?

:edit: Har forhørt meg litt nå her på jobb, og det virka som det var normalt.

Skal kjøpe to Dynavoice S-4 som bakhøytalere, som skal monteres i taket siden rommet ikke tillater veggmontering..... Gleder meg til F6'ene kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Statusrapport 01.03.2007

I dag fikk jeg F6'ene og jeg må si jeg ble imponert. Fyldig og god lyd til en utrolig billig penge! I samme slengen kom en C4 fra Dynavoice som nå da blir senterhøytaler. To stykk bakhøyttalere har jeg også, typ Dynavoice S4, men de står for øyeblikket på henholdsvis en PC pult og en bokhylle bak sofaen. Disse skal monteres i taket bak sweet spot når jeg får skaffet takfester (noe som ikke akkurat var enkelt, tips anyone?)

Om jeg skal kjøpe en sub eller ikke strides jeg med no. F6'ene var konge på musikk, så trenger neppe noe ekstra der. Spørsmålet er på film da. Jeg klarer meg dog utmerket ennå. Får følge med på bruktmarkedet litt

Alt i alt: mitt første møte med hjemmekino står til treningkast 6. Utrolig artig å holde på med! Skjønner godt at dette er en evig hobby som baller på seg hele tiden

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville absolutt kjøpt en sub om jeg var deg. Kan anbefale xtz sin 10 eller 12 tommer, avhengig av hvor stort rom du har.

Har hørt begge sammen med høyttalerne dine, dog på Pioneer receiver, men det er en annen sak.

Gratulerer med snurrerundtlyd ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •