Betaler man mye for merket også på HiFi fronten? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Klart man betaler for velrennomerte merker også innen Hifi. Det er ingen som skal få meg til å tro at deleprisen forsvarer prisen som Jeff Rowland forlangte for sine første ICEpower-blokker. Ikke utviklingskostanden heller (mener det kun dreide seg om en utgangstrafo og impedansbuffer på inngangen i tillegg til ICEpower-modulet).
    ser man slik på det så blir vel egentlig alt dyrt innen hifi, bortsett fra selvbygg??
    f.eks med disse JR blokkene, hvis disse konkurerer kvalitets messig og lydmessig med andre forsterkere i samme prisklasse, så kan man vel si at de er vert prisen. Hvis de låter bedre enn andre forsterkere med samme teknologi, så skulle det vel bare mangle at de ksoter noe mer, selv om de nødvendigvis ikke koster så mye mer å produsere??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK! Trodde Cayin var et tysk merke opprinnelig, men hva vet vel jeg.

CAYIN is a German Company with manufacturing plants in China.
    I suppose one thing that sets it apart from the influx of born-and-bred-in-China components is that it's actually bred in Germany. It's only manufactured in China.
    Cayin - German manufacturer of tube amplifier, D/A converter, phonostage powercords & power distributor, audio/video furniture and speaker stands.
    Siste er sakset fra dmoz katalogen.

Merket i seg selv er vel opprinnelig tysk slik jeg forstår det, men alt blir jo produsert i Kina. Kan jo være at merket er helkinesisk nå, ser slik ut. Skyt meg om jeg tar helt feil!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DandyAndy
    OK! Trodde Cayin var et tysk merke opprinnelig, men hva vet vel jeg.

Siste er sakset fra dmoz katalogen.

Merket i seg selv er vel opprinnelig tysk slik jeg forstår det, men alt blir jo produsert i Kina. Kan jo være at merket er helkinesisk nå, ser slik ut. Skyt meg om jeg tar helt feil!

tror cayin/spark alltid har vært kinesisk jeg. Navnet cayin tror jeg kom da navnet spark ikke passet inn i bla f.eks europa. Mener merket før stort sett gikk under navnet spark.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •