Interference fra forsterker på TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Interference fra forsterker på TV

Hei

Jeg har en SONY hjemmekinoforsterker som er 5-6 år og har nettopp kjøpt meg 50" plasma tv samt en SONY HX820 DVD opptaker. Jeg bruker kun analoge signaler fra Get , men HDMI fra DVD til TV.

Men hvorfor er det slik at på en del tv kanaler så kommer det støy/interference på bildet når jeg skrur forsterkeren på ? Er det en svakhet i forsterkeren eller er det det analoget signalet fra Get som er for svakt? Eller kan det rett og slett være at noen ledninger er for nær hverandre?

Får ingen problemer med TV bildet når DVD opptaker står på, problemet kommer kun når forsterkeren er slått på.

Ha en trivelig dag.

mvh.

Tommy

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elektriske komponenter vil alltid stråle ut støy, og kunne bli forstyrret av støy utenfra. Det må konstrueres slik at begge deler begrenses. Men når man får problemer er det ikke så lett å si om det ene stråler for mye eller det andre er for følsomt.
    Se litt på plasseringen av utstyret, kan det flyttes lenger fra hverandre?
    Kan ledninger legges anderledes?
    Det brukes ofte ferrittkjerner rundt kabler for a dempe utståling, du finner f.eks alltid slike 'klumper' på skjermkabler til PC. Slike feritter kan kjøpes løst, og plasseres på nettkabler og andre kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •