Rotel RB-870BX, erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RB-870BX, erfaringer?

Som man sikkert skjønner lurer jeg på om det er noen av forumets medlemmer som er/har vært eier av et sådant effekttrinn og vil si noen ord om det.

Evt. antyde en pris man synes det er verdt dersom det er i god stand.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en god effekt i sin tid..
    Men vil anta at den er ca 15år og kosta rundt 4000 på den tia.
    kanskje 1000?

Newcomer larsggu sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en RB-980BX selv. Spiller fint, men krefter i massevis. Har dog aldri hatt noen spesielt krevende høyttaler koblet til den. Rotel's sluttrinn i disse seriene har relativt høy inngangssensitivitet så den krever nøye matching med forforsterker for ikke å få alt for mye gain i oppsettet.

Ser i profilen din at du har en Creek passiv preamp som sikkert funker glimrende.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mye gain er vel ikke akkurat noe problem her nei :-)

Det jeg er ute etter er litt mer detaljer i toppen enn jeg har nå, effekt i bunn er det nok av siden høyttalerne mine har aktive basser.

Så det var en som sa en tusenlapp her, og det er omtrent det jeg har sagt meg villig til å betale. Dersom jeg får kjøpt den så får jeg prøve den og så selge den effekten jeg "liker minst" da.

Er det flere som har prøvd den så gi meg et hint, regner med at dette er en "gammel traver"
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer larsggu sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du nå da? Vet ikke om Rotel'en kan "tilføre detaljer i toppen" da, men såvidt meg bekjent er Rotel ganske nøytral i klangen uten noen overvekt hverken mot det lyse (aka. detaljert topp) eller mørke (aka. varme). Til den prisen ville i hvertfall jeg gjort et forsøk. Du kan jo altids bare selge den videre hvis det funker dårlig...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Kenwood effektforsterker nå. Den er vel rundt 5 år gammel, omtrent samme spec som den Rotelen. Som du sier, det er bare å kline til å prøve om jeg får den til den prisen, blir nok alltids kvitt den eller min egen igjen. Når det gjelder detaljer, så er det kanskje mer nyanser det er snakk om her. Creek preen er jo dønn nøytral, så dersom effekttrinner det også vil det stort sett være CD/PU/RIAA og høyttalere som bestemmer klangen i anlegget, og da er jeg et godt stykke på vei.

Er det noen som vet noe om lyden i denne kontra nyere utgaver av Rotel? F.eks. 980/981?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •