Forsterker til SA 1750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til SA 1750

Er på vei til å kjøpe ny forsterker til anlegget mitt, og har vel kommet til disse to forsterkerene: Arcam A90 og Talk Electronics 3.1 for og effekt forsterker (150w).
    Er det noen som har hørt noen av disse i kombinasjon med SA 1750?
    Mottagelig for andre forslag også:smile:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VR4
    Er på vei til å kjøpe ny forsterker til anlegget mitt, og har vel kommet til disse to forsterkerene: Arcam A90 og Talk Electronics 3.1 for og effekt forsterker (150w).
    Er det noen som har hørt noen av disse i kombinasjon med SA 1750?
    Mottagelig for andre forslag også:smile:
    Var jeg deg ville jeg testet Hegel H1 mk4. Dette er en kombinasjon som imponerte meg når jeg fikk en demo på disse for noen dager siden. HFC selger den i øyeblikket for 9995,-
    En annen integrert som spiller veldig bra sammen med 1750 er Primare I30, men denne er noe dyrere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Var jeg deg ville jeg testet Hegel H1 mk4. Dette er en kombinasjon som imponerte meg når jeg fikk en demo på disse for noen dager siden. HFC selger den i øyeblikket for 9995,-
    En annen integrert som spiller veldig bra sammen med 1750 er Primare I30, men denne er noe dyrere
    Dette er jeg meget uenig i! Jeg synes Primare er en mye bedre partner til SA og det holder lenge med Primare I21 (ca. 9000 kr). Jeg har hørt SA1750 med H1, H200, I21, I30, SPA21, Denon 2807 og Harman/Kardon HK 970. Jeg synes I21/I30 var de beste partnerene. Tatt prisen i betraktning så er I21 mitt tips. De flate kablene til Nordost kan gjøre Hegel kombinasjonen direkte jevlig å høre på (høye toner skjærer i ørene), så om du velger denne, ville jeg gått for noen regulære kabler.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    Dette er jeg meget uenig i! Jeg synes Primare er en mye bedre partner til SA og det holder lenge med Primare I21 (ca. 9000 kr). Jeg har hørt SA1750 med H1, H200, I21, I30, SPA21, Denon 2807 og Harman/Kardon HK 970. Jeg synes I21/I30 var de beste partnerene. Tatt prisen i betraktning så er I21 mitt tips. De flate kablene til Nordost kan gjøre Hegel kombinasjonen direkte jevlig å høre på (høye toner skjærer i ørene), så om du velger denne, ville jeg gått for noen regulære kabler.
    Tja, de var ingenting som skar i ørene når jeg hørte dette oppsettet, men jeg er usikker på hvilke kabler som ble brukt i dette tilfellet.
    I21 har jeg ikke hørt, men I30 spilte veldig bra. Likevel synes jeg Hegel/SA ga mer golyd pr krone enn Primare/SA. Dette fordi I30 ble så mye dyrere. Det hele ender jo opp i et budgett spørsmål.
    Spiller I21 like bra på 1750 som storebror I30 er selvfølgelig dette et bedre alternativ, og danker også ut Hegel
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann !
    Takker for anbefalingene, jeg har hørt SA1750 med primare I30 og med Hegel /IsoTek. Må si meg enig i att det er en god kombinasjon med begge(Primare er best synes jeg)

Grunnen for Arcam er fleksibilitet med utbygging, bi amping.
    Talk er for att det var god lyd for pengene, litt svak bass på de Tannoy høyttalerene jeg testet med. Er det noen andre som har samme erfaring sammen med Vicent 6 cd.
    Tror ikke Hegel eller Primare er like fleksible?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Talk og synes den er veldig bra...
    Meeeeeen.. en utpreget Jazzforsterker som kjæler med øregangene og har bra holografi og overtonestruktur... Står ikke øverst på lista når det gjelder bassespons og strålende dynamikk på fuzzgitarer osv. Grei nok, men finnes bedre.
    Hvordan den vil fungere på SA er jeg ikke sikker på, men tror ikke den vil være helt feilplassert.
    Tror kanskje Arcam vil være ett bedre allroundalternativ.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt ICE Power(Midgard, Bertram) på 1750. Det fungerte meget bra.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam kan jo brukes sammen med surround reciveren min som effektforsterker uten noe problemer også. Og jeg har også tenkt å bygge meg monoblokker fra Hypex, UcD 400. Det er bare å få tiden til å strekke til

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil overraske meg om den integrerte fra Arcam spiller bedre enn pre-/effektløsningen fra Talk, som også er en god del kraftigere. Når det gjelder match med SA, vet jeg ikke, men når hva bass angår, så spiller den bass når det skal være bass, men legger ikke til noe nederst. Men hvem vil vel ha det...?

Har forøvrig sendt deg en PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste matchen til SA er Primare.

Hvorfor?
    Fordi SA i Danmark bruker Primare under utviklingen av høyttalerne. Og som alle andre seriøse høyttalerprodusenter så utvikler de høyttalere ved lytting, lytting, lytting og atter lytting. Og dette foregår på Primare-elektronikk.

På den andre siden sier ikke dette at man er fastlåst til Primare. Andre kombinasjoner gir også spennende løsninger. Arcam f.eks passer jo veldig bra til mange skandinavisk-utviklede høyttalere.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har plaget HFC med hyppige besøk siste tiden og hørt på SA ranger og Explorer.
    Personlig ble jeg skuffet første gangen, da var det Ranger på H200 som stod og snurret. Gangen etter fikk jeg hørt de med Pirmare sin cd-forsterker-kombo-sak; mye bedre. Ble mer levende, bedre fundament og mye mer engasjerende. Hørte i samme slengen på Explorer på H200 + CD31 fra Primare, fortsatt det samme i mine ører - lite engasjerende og tidvis slitsomt. Jeg likte ihvertfall den mer enn 30løk billigere kombo'en bedre.... Men igjen - smak og behag.

Arcam er kan nok også være en god kombinasjon, høres ihvertfall sånn ut på Anfield som har vært borti "litt" hifi utstyr:

Anfield's mini omtale av SA 1750 vs AV Mi3 på Arcam FMJ A32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •