Noen forslag til receiver, Marantz, Pioneer eller Yamaha?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen forslag til receiver, Marantz, Pioneer eller Yamaha?

Har nå blitt kvitt mitt "gamle" oppsett og skal nå nedgradere med midlene jeg fikk!
    Jeg har nå fått tilbud på Marantz SR-8001 (12990,-), Pioneer AX-4i (11.000,-) og Yamaha 2700(ukjent pris). Jeg har ikke hørt noen av disse, så derfor hadde det vært fint med noen anbefalinger. Jeg kommer til å bruke receiveren på Audio Pro Avanti 100 DC (med innebygd sub). Har tidligere hatt Marantz SR-9200 til Audio Pro Bravo FX-10 som var en god match.
    Det jeg legger mest vekt på er musikk i to kanaler og helst pure direct. Om ikke like viktig så er det klart at den må være god på hjemmekino, men det er vel alle tre?

Jeg bryr meg ikke så mye om I-podtilkobling og og mulighet for nett. Ei heller zone 2-oppsett.

Ser man på veiledende priser leder jo Marantzen klart med 17999,- men forsvarer den prisforskjellen ned til de andre?
    Noen som har hørt disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du fått tilbud på Marantz SR-8001 for 12990 kr?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oooooooooooooooo

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke topicen i dette innlegget

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt på noen av de rimeligere modellene fra Pioneer, og synes ikke at de gjør det så bra på musikk. Ville nok heller satset på Marantz ut fra de tre du har valgt å ta med her.
    Men hva med å droppe surround hvis du er mest opptatt av stereo? Med det budsjettet vil du jo få en skikkelig god integrert stereoforsterker.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt og tenkt på dette. Har vel kommet frem til at jeg vil ha muligheten for hjemmekino også. Jeg er enig (med forbehold pga at jeg ikke har hørt de andre) i din konklusjon om at Marantzen er det beste valget. Men hadde vært artig å få frem meningene til de som har hørt på disse. Jeg er også litt usikker på valget av Audio Pro Avanti A100 pga noen ikke så gode tester. Men jeg skjønner ikke hvorfor, for de er vel bygd opp på samme måte som AP Bravo FX-10 som fikk meget god omtale av samme blad. Disse skulle jeg få for 11.500,-. Men dette får jeg ta i en annen tråd

Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Har nå blitt kvitt mitt "gamle" oppsett og skal nå nedgradere med midlene jeg fikk!
    Jeg har nå fått tilbud på Marantz SR-8001 (12990,-), Pioneer AX-4i (11.000,-) og Yamaha 2700(ukjent pris). Jeg har ikke hørt noen av disse, så derfor hadde det vært fint med noen anbefalinger. Jeg kommer til å bruke receiveren på Audio Pro Avanti 100 DC (med innebygd sub). Har tidligere hatt Marantz SR-9200 til Audio Pro Bravo FX-10 som var en god match.
    Det jeg legger mest vekt på er musikk i to kanaler og helst pure direct. Om ikke like viktig så er det klart at den må være god på hjemmekino, men det er vel alle tre?

Jeg bryr meg ikke så mye om I-podtilkobling og og mulighet for nett. Ei heller zone 2-oppsett.

Ser man på veiledende priser leder jo Marantzen klart med 17999,- men forsvarer den prisforskjellen ned til de andre?
    Noen som har hørt disse?
    pioneer ax4 til 11 laken var jo nice price, hvor var dette henn ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du gå opp til 17999,- for å kjøpe Marantzen så hadde jeg sett litt nærmere på Arcam AVR350. Jeg tror at den koster litt under 20000,- og har fått utrolig bra kritikk fra mange blad.

Men til slutt må du bare høre med dine HT ..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok gått for Arcam hvis den hadde hatt romkoreksjon og hvis prisen var litt lavere. Jeg betaler ikke 17900,-, men 12900 for Marantz. Har hatt AVR 300 og var strålende fornøyd. Tilbudet på Pioneer var fra Fyndbørsen. Fikk tilbud til 11600,- SEK ferdig levert på døra i Norge. Når det gjelder Marantz/Audio Pro, så er dette gjennom familien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Jeg betaler ikke 17900,-, men 12900 for Marantz.
    Beklager, jeg har misforstått din første post ops:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •