Trøbbel med HDMI og Pioneer VSX-1016

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trøbbel med HDMI og Pioneer VSX-1016

Hei

Jeg har problemer.

Har koblet DVD-spilleren direkte til Tv'en via HDMI. Har så en coax kabel fra DVD spilleren til min Pioneer VSX-1016. Hvis jeg velger DVD på receiveren og HDMI inngang på TV'en så får jeg ikke digital lyd på receiveren.

Hvis jeg da på TV'en velger inngangen fra receiveren som har s-video (der jeg får opp menyen til receiveren) så får jeg av alle ting digital lyd. men får da selvfølgelig ikke bilde

Jeg har nå koblet om slik at jeg har scart kabel fra dvd-spilleren i steden for HDMI og da virker alt. Men jeg har lyst til å bruke HDMI kablene mine.

Er det noen som vet hva jeg har gjort feil.

(Har en JVC LT-37R tv)

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tetriis
    Hei

Jeg har problemer.

Har koblet DVD-spilleren direkte til Tv'en via HDMI. Har så en coax kabel fra DVD spilleren til min Pioneer VSX-1016. Hvis jeg velger DVD på receiveren og HDMI inngang på TV'en så får jeg ikke digital lyd på receiveren.

Hvis jeg da på TV'en velger inngangen fra receiveren som har s-video (der jeg får opp menyen til receiveren) så får jeg av alle ting digital lyd. men får da selvfølgelig ikke bilde

Jeg har nå koblet om slik at jeg har scart kabel fra dvd-spilleren i steden for HDMI og da virker alt. Men jeg har lyst til å bruke HDMI kablene mine.

Er det noen som vet hva jeg har gjort feil.

(Har en JVC LT-37R tv)
    Jeg vet at Pioneer 1016 ikke sender lyd i HDMI kontaktene sine, aner ikke hvorfor, men slik er det..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som din DVD inngang (på VSX-1016) bruker ikke coax som lyd inngang. Sjekk hvis du kan ikke sette opp DVD inngangen slik at den bruker coax som lyd inngang.

Jeg hadde et likt problem med min Denon receiver og det gikk fint å bytte fra coax til optisk for lyd.

Newcomer HNB79 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wireless...
    Jeg vet at Pioneer 1016 ikke sender lyd i HDMI kontaktene sine, aner ikke hvorfor, men slik er det..
    I følge spesifikasjonene på Pioneer sin hjemmeside står det jo at den gjør det.

Her er det som står der.

With an HDMI interface (version 1.2), the VSX-1016V-S allows you to make a direct digital audio and video connection between your receiver and any other HDMI-capable source with a single cable. Digital to analogue conversions are made redundant and you get the benefit of pure, high resolution audio and visual quality.

Jeg har vurdert denne receiveren, men syns da blir litt uaktuell hvis det er tilfelle det du sier.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at 916 heller ikke kan dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HNB79
    With an HDMI interface (version 1.2), the VSX-1016V-S allows you to make a direct digital audio and video connection between your receiver and any other HDMI-capable source with a single cable. Digital to analogue conversions are made redundant and you get the benefit of pure, high resolution audio and visual quality.

Jeg har vurdert denne receiveren, men syns da blir litt uaktuell hvis det er tilfelle det du sier.
    Den sender lyd videre til HDMI utgangen på receiveren men ikke "inn" i selve receiveren. DVS du får ikke lyd ut til høytalerene med kun en HDMI kabel fra f.eks en DVD spiller. Du må ha en optisk/coax/analog kabel i tillegg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det høres ut som din DVD inngang (på VSX-1016) bruker ikke coax som lyd inngang. Sjekk hvis du kan ikke sette opp DVD inngangen slik at den bruker coax som lyd inngang.

Jeg hadde et likt problem med min Denon receiver og det gikk fint å bytte fra coax til optisk for lyd.

Har prøvd dette også men den vil bare ikke. Skjønner ikke dette helt jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •