Kjøpsråd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Kjøpsråd.

Newcomer HNB79 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpsråd.

Ser for tiden etter ny receiver å da falt fristelsen for Pioneer VSX-1016V-S og en dvd spiller med Hdmi utgang.

Har lest en del her på forumet ang Hdmi utgangen, at lyden ikke overføres via hdmi???
    Føler at dette kanskje er en bakdel??

Receiver skal drive et par Infinity Ref 6.1+et par infinty bak høytalere.
    Grunnen til at jeg vil ha Hdmi er at jeg har en projektor(Torshiba Mt200) som jeg vil ha bedre bildet på, ikke kjøre S-video.

Har ikke veldig mye peil på dette så all hjelp mottas med takk.

Hva er fordeler??, hva er bakdeler med denne receviveren??
    Kom gjerne med forslag til andre merker.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe en i nød???:cry:

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI er i utgangspunktet samme Bilde kvalitet som DVI (altså digitalt) , men altså MED lyd (ved tilkobling til en TV f.eks.),

Greia for deg her er at Du må koble DVD med HDMI til Projektor (og der er det ikke mye lyd .)

Ta derfor en digital (Coax eller fiber) fra DVD til inngang på Receiver, så får du lyd også !

/L

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.
    Regner med at jeg går for den receiveren da, har lyst på bedre bildet og lyd.

Begynner å bli litt lei den gamle Sony Str-db830 Receiveren jeg har idag.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje du vil få en liten nedtur på musikk med Pioneeren i forhold til Sonyen. Har en kompis som hadde Sony 930 (brukte den sammen med bl.a. Reference 61 mk2)og kjøpte seg en 1016, men han syntes Sonyen var mye bedre på musikk. Endte med at han kjøpte egen stereoforsterker, og bruker Pioneeren kun til film.

Fordelene med 1016 er mange, autosetup (som virker bra), pre out om du vil spe på med mer effekt, HDMI innganger/utgang og 7 kanaler, evt 5 pluss biamping av frontene.

At du kjører bilde gjennom receiver synes jeg er fornuftig, men det går greit å dra en koaks eller fiber i tillegg. Pioneer DV-696 kan kanskje være et alternativ?

Håper at du ikke får kalde føter av det jeg har skrevet, men har du muligheten ville jeg ha prøvd flere merker om jeg hadde vært deg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony

Hvis du var fornøyd med sony, er det dumt å bytte merke. Vurder en 1200ES eller 3200ES. de har alt av innganger som trengs og er glimrende i stereo og hjemmekino. 3200ES har og oppskalering til 1080i. Har selv en 1200 es og er strålende fornøyd:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetcogray
    Hvis du var fornøyd med sony, er det dumt å bytte merke. Vurder en 1200ES eller 3200ES. de har alt av innganger som trengs og er glimrende i stereo og hjemmekino. 3200ES har og oppskalering til 1080i. Har selv en 1200 es og er strålende fornøyd:-D

En ny receiver vil etter all sannsynlighet nesten kun brukes til film, siden den blir stående i mitt lille kinorom i kjelleren. Har litt lyst til med tiden å bytte ut Infinity høytalerene også. Siden jeg syns de blir litt store i kjelleren, Rommet er ca 11Kvm.

Tenkte å ta den gamle Sony`n opp i stua for evt spille musikk.
    Kjøpte Sony`en mens jeg jobbet på Lefdal for 7år siden, fikk den billig da og derfor ble det den.

Har liksom forelsket meg litt i Pioneer receiveren, Men har ikke Pioneer oppskalering til 1080i???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •